روانشناسی

چرا پدربزرگ و مادربزرگ بودن لذت بخش تر از پدر و مادر بودن است؟

پدر و مادر بودن برترین شغل دنیاست، تا زمانی که بچه های شما بچه دار شوند. از هر پدربزرگ و مادربزرگی درباره تجربه شان با نوه ها بپرسید، به شما خواهند گفت پدربزرگ و مادربزرگ بودن بسیار شگفت انگیز است. این کار شامل عشق، آغوش و بوسه است و وظایف بسیار کمتری نسبت...

4 بهمن 1402

نحوه سیم کشی مهتابی ال ای دی [مراحل سیم کشی و نصب]

مهتابی ال ای دی یکی از تجهیزات مجذوب کننده و زیبا برای نورپردازی داخلی است. این نوع روشنایی معمولاً در فضاهایی مانند اتاق خواب و سالن های پذیرایی استفاده می گردد. آنچه در نورپردازی بهتر این روشنایی موثر است نحوه سیم کشی مهتابی ال ای دی است.

1 تیر 1402

معرفی 10 نژاد سگ عضلانی فوق العاده قدرتمند

هر سگ دوستی ویژگی های خاصی را برای حیوان خانگی خود ترجیح می دهد. برخی سگ های کوچک و بغلی را دوست دارند و برخی دیگر نژاد ها که عضلانی اند و ظاهری وحشی دارند.

4 اردیبهشت 1402

این رفتار کودک را مضطرب می نماید

دکتر شراره خیرخواه به تشریح وابستگی های سالم و ناسالم پرداخت و اظهار کرد: وابستگی سالم تعریفی از اعتماد به نفس به خود است؛ در واقع در این نوع وابستگی فرد خود را قبول داشته و در ارتباطات ایمن است.

14 فروردین 1402

این افراد به فشارخون پنهان مبتلا هستند

افرادی که ساعات طولانی را در محل کار خود می گذرانند، به احتمال زیاد به فشارخون پنهان (مخفی یا ماسکه)، که یک نوع پنهان فشار خون بالاست، مبتلا هستند.

15 اسفند 1401

برندگان و بازندگان تغییرات جوی چه کسانی هستند؟

هیچ شکی نیست که تنوع زیستی زمین در اثر تغییرات آب و هوایی و تخریب زیستگاه مورد تهدید قرار گرفته است. در سال 2022، صندوق جهانی حیات وحش (WWF) گزارش سیاره زنده را منتشر کرد که کاهش 69 درصدی فراوانی نسبی گونه های تحت نظارت را از سال 1970 نشان می داد. در حال حاضر،...

16 بهمن 1401

احساس کردن این درد در بدن را جدی بگیرید!

استاد بیماری های قلبی گفت:به طور معمول درد در زیر قفسه سینه یکی از سریعترین درد هایی است که فرد در طول عمرش تجربه کرده است و اگر حدود 10 تا 20 دقیقه طول بکشد و به علت سکته قلبی باشد، بر طرف نمی شود.

15 مهر 1401

20 باور اشتباه قبل از فرزنددار شدن

تحقیقات تازه پژوهشگران به شما توصیه می نماید تا خودتان بچه دار نشده اید، به سایر والدین جملاتی مثل من هرگز این طور بچه داری نخواهم کرد را نگویید؛ چون با تقریب بالا، شما هم ممکن است عینا همان کار را انجام دهید.

13 مهر 1401

با این کارها همسرتان تا ابد عاشق شما می ماند!

چکار کنم شوهرم عاشقم گردد؟ چکار کنم شوهرم مرا دوست داشته باشد؟ چگونه شوهر خود را جذب کنم؟

3 مهر 1401

درد هایی که نشانه کمبود ویتامین D است

درد های ضربان دار در پشت یا زانو ممکن است نشانه کمبود ویتامین D باشد. این درد می تواند مانند دردی نافذ در عمق بدن احساس گردد.

29 شهریور 1401

با این گل های رنگی خانه خود را زیباتر کنید

گل آرایی از زیباترین و لطیف ترین مشاغل جهان محسوب می گردد، ارتباط روزانه با گل و گیاهان باعث می گردد تا استرس و فشار زندگی به مقدار زیادی از بدن خارج گردد.

27 شهریور 1401

9 قابلیت کاربردی آیپد که باید از آن ها استفاده کنید

صرف نظر از اینکه سال هاست از آیپد استفاده می کنید یا به تازگی آیپد خریده اید، تبلت های اپل سرشار از قابلیت های مفید هستند که ممکن است از وجود برخی از آن ها خبر نداشته باشید. در ادامه به 9 قابلیت کاربردی آیپد می پردازیم که بهتر است از آن ها بهره ببرید.

28 مرداد 1401

لطفاً فقط آقایان بخوانند!

ناگفته هایی در خصوص اصلاح صورت که شاید آن ها را هیچ جایی نخوانده باشید.

17 مرداد 1401

هرآنچه باید درباره آجودانیه تهران بدانید

آجودانیه یا خیابان سباری در منطقه 1 شهرداری و در شمال شرقی تهران قرار گرفته است. این خیابان بین محله ٔ کاشانک و دارآباد قرار گرفته و جهتی شمالی-جنوبی دارد. در غرب این محله حصار بوعلی و دزاشیب، در جنوب آن محله فرمانیه و آراج، در شرق آن محله دارآباد و در غرب...

8 مرداد 1401

هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نکنید

بیشتر افراد عادت هایی قدیمی دارند که می خواهند آن را تغییر دهند. این بخشی از روان شناسی انسان است که تمایل به تکرار رفتارهای گذشته دارد.

3 مرداد 1401

10 باور اشتباه درباره رژیم لاغری

تقسیم بندی همه چیز به خوب و بد، یا سیاه و سفید، خود را به سفره ما و رژیم لاغری انتخابی مان هم می کشاند. باورهای غذایی ما، که گاهی نمی دانیم از کجا به زندگی مان راه پیدا کرده اند، خیلی چیزها را تحت تاثیر قرار می دهند. از سبک زندگی، تا روابط یا حتی سلامت ما،...

2 مرداد 1401

اتفاقات گذشته چه تاثیری بر روی شخصیت امروزی ما می گذارند؟

از منظر روان شناختی، شرایط فعلی ما حاصل جمع کل اتفاقات مربوط به گذشته ما است. نحوه برخورد عاطفی ما با رویدادهای مربوط به گذشته، به طور مستقیم بر زندگی فعلی ما تأثیر می گذارد. هنگامی که ما درونیات خودمان را ارزیابی می کنیم، متوجه وجود احساساتی می شویم...

31 تیر 1401

بیماری برونشیت چیست و علائم، علل، تشخیص، روش های درمان و جلوگیری از آن را بدانیم

برونشیت یک بیماری عفونی است که عفونت راه های تنفسی چون ریه ها را در پی دارد. این بیماری بعلاوه باعث ایجاد تحریک و التهاب لوله های تنفسی می گردد. علامت اصلی برونشیت، سرفه است که ممکن است مخاطی زرد یا خاکستری (خلط) را به وجود آورد. برونشیت بعلاوه ممکن...

24 تیر 1401

حمام جنگل چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید آن را انجام دهید؟

حمام جنگل یک شیوه درمانی طبیعی است که به وقت گذرانی در طبیعت اشاره دارد. این راه چاره ژاپنی که طرفداران بسیاری دارد می تواند روحیه شما را دگرگون کند و آرامش بی نظیری به شما بدهد.

21 تیر 1401

پارک جنگلی سراوان رشت تا چشم کار می نماید، سبز است

اولین جملاتی که بعد از تماشای پارک جنگلی سراوان به ذهنم سرازیر شدند همین چند کلمه از ترانه خانه سبز بود. تا حالا در نقاشی های دوران کودکی، خورشید را آبی، درخت را صورتی یا کوه را بنفش کشیده اید؟ احتمالا بزرگ ترها با عینک هایی به چشم، برای اصلاح این رنگ...

25 خرداد 1401
تعداد: (51)