هرآنچه باید درباره آجودانیه تهران بدانید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، آجودانیه یا خیابان سباری در منطقه 1 شهرداری و در شمال شرقی تهران قرار گرفته است. این خیابان بین محله ٔ کاشانک و دارآباد قرار گرفته و جهتی شمالی-جنوبی دارد. در غرب این محله حصار بوعلی و دزاشیب، در جنوب آن محله فرمانیه و آراج، در شرق آن محله دارآباد و در غرب آن محله کاشانک واقع شده است.

هرآنچه باید درباره آجودانیه تهران بدانید

نزدیکترین مترو به آجودانیه، مترو نوبنیاد است. برای دسترسی به آجودانیه می توانید از ایستگاه اتوبوس تندرو خیابان ارتش و اتوبوس عادی کاشانک بهره ببرید. بعلاوه از تاکسی های خطی نوبنیاد و تاکسی های گذری نیز می توانید برای رسیدن به آجودانیه بهره ببرید.

آجودانیه کجاست؟

آجودانیه نام قدیم خیابان سباری است. محله ای که بین محله ٔ کاشانک و دارآباد قرار گرفته و جزو منطقه 1 شهرداری تهران محسوب می گردد. این محله در دامنه های کوه البرز قرار گرفته است به طوری که ارتفاع این خیابان از 1550 متر بالاتر از سطح دریا در جنوب تا 1725 متر در شمال خیابان متغیر است.

محله آجودانیه به خاطر داشتن آب و هوای خوب یکی از پرطرفدارترین محله های تهران به شمار می رود. آجودانیه از گران قیمت ترین منطقه ها مسکونی تهران به شمار میرود. در این محله ساختمان های لوکس و مدرن زیادی به چشم می خورد. آجودانیه از منطقه های است که بعد از انقلاب پیشرفت های چشم گیری داشته است.

پس از پیروزی انقلاب آجودانیه خیابان سباری نامیده شد. این محله از شمال به خیابان پور ابتهاج، از جنوب به بزرگراه ارتش، از شرق به خیابان شهید سمیع در دارآباد و از غرب به خیابان سپند در کاشانک منتهی می گردد. این خیابان جهتی شمالی-جنوبی دارد و در محدوده ما بین دارآباد و کاشانک است. دو بزرگراه صدر و امام علی دسترسی به محله آجودانیه را راحت تر نموده است. در غرب این محله، حصار بوعلی و دزاشیب قرار گرفته و در جنوب آن محله فرمانیه و آراج قرار گرفته است.

نقشه محله آجودانیه

در تصویر زیر، نقشه محله آجودانیه را به همراه دسترسی ها و نقاط مهم مشاهده می کنید.

امکانات محله آجودانیه

منطقه آجودانیه از نظر آب و هوا، به علت همجواری با دارآباد هوایی لطیف و تمیز دارد. در این منطقه امکانات رفاهی مناسبی وجود دارد. یکی از مزیت های اصلی این منطقه امنیت بوده و اندازه جرم و جنایت در آجودانیه بسیار کم است. آجودانیه از منطقه ها آرام و کم تردد تهران محسوب می گردد. زیرا مسیرهای منتهی به خیابان اصلی به کوچه های بن بست ختم می گردد. همین امر سبب شده کوچه های این محله، خلوت باقی بماند.

نکته دیگر در خصوص این منطقه وجود خانه های لوکس و برج های لاکچری برای زندگی است. این واحد ها از مناسب ترین امکانات زندگی ایده آل برخوردارند. از برج های معروف این منطقه می توان به برج لیان و دیگری مجتمع مسکونی رویال آجودانیه اشاره نمود.

بانک حکمت ایرانیان، بانک پاسارگاد، بانک آینده، بانک شهر و پژوهشگاه دانش بنیاد از جمله مراکز مهم موجود در خیابان آجودانیه تهران هستند. بعلاوه نمایشگاه دائمی نقشه واقع در انتهای خیابان سباری برای علاقه مندان به تاریخ و نقشه و جغرافیا وجود دارد.

مجموعه ورزشی شهدای دارآباد در شمال خیابان سباری به سمت دارآباد محیطی بسیار عالی برای دوست داران ورزش اهالی محله است. بعلاوه درمانگاه فوق تخصصی آجودانیه، امکاناتی از قبیل خدمات تخصصی ویزیت عمومی، کلینیک های متخصصان داخلی، مشاوره تغذیه و روانشناسی، پوست، مو و زیبایی، زنان و زایمان و نازایی، مغز و اعصاب، و غیره را در اختیار ساکنان این محله قرار می دهد. علاوه بر این، آجودانیه به فاصله بسیار کمی از شهرستان لواسانات قرار گرفته است. بعلاوه کاخ نیاوران در فاصلهٔ هزار متری از این محله واقع شده است.

ساختمان ها و نقاط مهم محله

در منطقه آجودانیه ساختمان ها و بناهای لوکس و شیک به وفور یافت می گردد. به علاوه مراکز خرید متنوعی در این خیابان وجود دارد که معروف ترین آن ها مرکز خرید آوا سنتر و مرکز خرید عرش آجودانیه است. مجتمع عرش با کاربری تجاری-تفریحی از اهمیت زیادی برای اهالی برخوردار است.

پارک شطرنج نیز یکی از پارک های محبوب این منطقه به شمار می رود. این پارک محیطی دنج و آرام را برای دوستداران شطرنج فراهم می آورد. بعلاوه کتابخانه پارک شطرنج نیز از مراکز فرهنگی این محله محسوب می گردد. یکی دیگر از مراکز فرهنگی موجود در خیابان آجودانیه بنیاد دایره المعارف بزرگ اسلامی است که در شهرک ایثار و انتهای خیابان آجودانیه قرار گرفته است.

بیمارستان نیکان، بیمارستان فوق تخصصی محک و بیمارستان مسیح دانشوری نزدیک ترین مراکز درمانی به این محله هستند. بیمارستان مسیح دانشوری یکی از بیمارستان های خوب تهران است که به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سل و بیماری های ریوی می پردازد.

آجودانیه به دارآباد خیلی نزدیک است. به همین علت موزهٔ تاریخ طبیعی دارآباد و نیز رودخانه دارآباد جزء منطقه ها گردشگری مناسبی برای این محله محسوب می شوند. در جنوب شرقی دارآباد تپه ای باستانی به نام سیمین قلعه قرار گرفته است. این قلعه تفرجگاه مناسبی برای اهالی آجودانیه به شمار می آید. بعلاوه رویا پارک آجودانیه اولین موزه خطای دید ایران است که به شما امکان می دهد در سرزمین رویاها سفر کنید. از دیگر مراکز دیدنی این محله می توان به معبد و آرامستان آجودانیه در خیابان آذرمی اشاره نمود.

مکان های مهم آجودانیه را در لیست زیر می بینید:

  • پارک شطرنج، آجودانیه شمالی
  • مجتمع تجاری عرش آجودانیه، انتهای بلوار شهید سباری
  • بیمارستان مسیح دانشوری، حوالی محله آجودانیه
  • موزه تاریخ طبیعی دارآباد
  • رویا پارک آجودانیه
  • مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، خیابان سباری
  • مرکز همایش های بین المللی رایزن
  • رودخانه دارآباد
  • سیمین قلعه، حوالی محله آجودانیه
  • مجموعه ورزشی شهدای دارآباد، شمال خیابان سباری به سمت خیابان دارآباد
  • آرامستان آجودانیه، خیابان سباری، خیابان آذرمی
  • موزه نقشه تهران، انتهای خیابان ستاری بعد از مسجد امام جعفر صادق(ع)
  • نمایشگاه دائمی نقشه، انتهای خیابان سباری
  • مرکز خرید آوا سنتر، خیابان سباری، خیابان موحد دانش
  • نمایشگاه تاکسیدرمی
  • بیمارستان نیکان و مسیح دانشوری، حوالی محله

قبلی 1 از 20 بعدی

قیمت مسکن در آجودانیه

محله آجودانیه یکی از محله های گران قیمت شهر تهران است. در این منطقه تقریباً هر نوع متراژ خانه ای پیدا می کنید. متراژ این واحدها حدوداً از 80 متر تا 300 متر است. در این منطقه از ساختمان نوساز تا ساختمان های 40 ساله دیده می گردد. معمولاً بناهای مشرف به خیابان آجودانیه، گران تر هستند. اجاره آپارتمان در آجودانیه مانند سایر منطقه ها بالای شهر گران بوده و به امکانات رفاهی ملک بستگی دارد. در این منطقه خانه های ویلایی لاکچری با هر متراژی دارای قیمت بالا هستند و واحدهای برج های لوکس و پنت هاوس قیمت های نجومی دارند.

جدیدترین آگهی های فروش ملک مسکونی آجودانیه

خیابان های مهم آجودانیه

محلهٔ آجودانیه در دامنه رشته کوه البرز قرار گرفته و داری شیب نسبتاً تندی است. تنها یک خیابان مهم در این محله با نام بلوار آجودانیه وجود دارد که با خیابان موحد دانش، متقاطع است. خیابان موحد دانش یکی از خیابان های مهم تهران محسوب می گردد.

علاوه بر خیابان آجودانیه که یک خیابان شمال به جنوب است، یک خیابان باریک هم با نام مجموعه میثاق وظیفه اتصال شمال به جنوب منطقه را برعهده دارد. سایر خیابان های این منطقه منشعب از خیابان اصلی است و اغلب به بن بست می رسد. آجودانیه از جنوب شرقی به اتوبان ارتش، از جنوب غربی به خیابان بدیعی، از شرق به بزرگراه امام علی و از شمال به خیابان دارآباد منتهی می گردد. این منطقه از طریق خیابان مسجد جامع به اتوبان ارتش می رسد.

حمل و نقل عمومی در آجودانیه

محدودیت ترافیکی

برای کسانی که در محله آجودانیه ماشین شخصی دارند با وجود اتوبان صدر و خیابان پاسداران شرایط دسترسی خوبی وجود دارد. در این محله به علت شیب زیاد خیابان ها و کوچه ها، تاکسی ها کمتر در رفت وآمد هستند. محله آجودانیه هیچ نوع محدودیت ترافیکی زوج یا فرد یا طرح اصلی ندارد.

اتوبوس و تاکسی

اگر در محله آجودانیه ساکن بوده و مایل به رفت وآمد با اتوبوس های تندرو هستید، بزرگراه ارتش در جنوب این محله دارای ایستگاه اتوبوس تندرو خط 6 (پایانه لاله-پایانه افشار) است. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس های عادی در محله آجودانیه، ایستگاه اتوبوس کاشانک در خیابان پور ابتهاج در شمال محله کاشانک قرار گرفته است. اتوبوس های عادی در این محله در مرز شمالی و جنوبی آن، دارای ایستگاه هستند.

پایانه تاکسی نوبنیاد نزدیک ترین پایانه تاکسیرانی به شما در محله آجودانیه است. این پایانه به بیشتر محله های تهران راه دارد. تاکسی های گذری در این محله رفت وآمد می نمایند و شما می توانید از طریق آن ها به هر نقطه ای از محله های تهران سفر کنید.

دسترسی به مترو:

مترو نزدیک آجودانیه، ایستگاه نوبنیاد است. این ایستگاه که نزدیکترین مترو به آجودانیه است در خط 3 متروی قائم آزادگان تهران قرار گرفته است. این ایستگاه در جنوب محله آجودانیه واقع شده و از این خط می توانید به خطوط دیگر محله های تهران دسترسی پیدا کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "هرآنچه باید درباره آجودانیه تهران بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه باید درباره آجودانیه تهران بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید