معرفی 10 نژاد سگ عضلانی فوق العاده قدرتمند

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، هر سگ دوستی ویژگی های خاصی را برای حیوان خانگی خود ترجیح می دهد. برخی سگ های کوچک و بغلی را دوست دارند و برخی دیگر نژاد ها که عضلانی اند و ظاهری وحشی دارند.

معرفی 10 نژاد سگ عضلانی فوق العاده قدرتمند

این واقعیت که سگ های با نژاد عضلانی برای نگهبانی عالی هستند، از مجذوب کنندهیت های اصلی این نوع از سگ هاست. حتی در سگ ها هم ماهیچه ها نشانه سلامت و قدرت هستند. اگر در پی یک نژاد سگ عضلانی هستید که قابلیت تبدیل شدن به یک نگهبان عالی را دارد ادامه مطلب را بخوانید.

1. استافوردشایر تریر آمریکایی

امریکن استافوردشایر تریر (American Staffordshire Terrier) اولین بار برای فعالیت های ناخوشایندی مثل جنگیدن سگ ها پرورش یافت، اما نژاد فعلی بسیار آرام تر و ملایم تر از اجداد خود است.

استافوردشایر تریر آمریکایی به علت داشتن سر بزرگ، گوش های تیز، دهان قدرتمند و گردن ضخیم ظاهری قدرتمند دارند. آن ها عموما نزدیک به 32 کیلوگرم عضله خالص دارند و قدشان به سختی به نیم متر می رسد.

این سگ ها به علت انرژی فوق العاده، فداکاری، هوش بالا و سهولت آموزش، تبدیل به حیوانات خانگی، سگ های نظامی، سگ های نگهبان و حتی سگ های بازیگر شده اند. آن ها اغلب با بچه ها رابطه خوبی دارند، اما با دیگر حیوانات درگیر می شوند.

2. پیت بول تریر آمریکایی

آمریکن پیت بول تریر (American Pit Bull Terrier) که اغلب به اختصار به عنوان پیت بول شناخته می گردد یکی از بزرگ ترین و در عین حال دوست داشتنی ترین نژاد های سگ است.

پیت بول تریر های آمریکایی به علت قفسه سینه پهن و ساختار عضلانی متمایز نسبتا تهدیدنماینده به نظر می رسند. آن ها قدی میانه و فرمی مستطیل شکل دارند. قد پیت بول های نر می تواند تا 53 سانتیمتر و وزن آن ها تا 27 کیلوگرم برسد، در حالی که قد و وزن ماده ها 45 سانتیمتر و 22.5 کیلوگرم است.

اگرچه پیت بول امریکن ظاهری ترسناک دارد، اما به طرز عجیبی اجتماعی است که متاسفانه ممکن است به همین علت برترین نگهبان ممکن نباشد. با این وجود اغلب می تواند غریبه ها را بازدارد.

این سگ ها به علت زیبایی، وفاداری، صمیمیت و تمایل به جلب رضایت صاحبانشان، همراهان خانوادگی فوق العاده ای هستند. بعلاوه، آن ها به ویژه با بچه ها مهربان و دلسوز هستند.

3. بولداگ انگلیسی

بولداگ انگلیسی (English Bulldog) برخلاف نژاد پیت بول آمریکایی فاقد نیروی محرکه زیاد است. آن ها سگ های بی حالی هستند. اما چطور می توان دوستشان نداشت؟

اگرچه بولداگ انگلیسی فقط 38 سانتیمتر قد دارد، اما می تواند تا 22.5 کیلوگرم برسد. این نژاد رفتار دلپذیری دارد که قابل اعتماد و قابل پیش بینی است. اکثریت بچه ها آن ها را دوست دارند، اگرچه ممکن است با حیوانات خاصی تهاجمی باشند و به سگ های نگهبان خوبی تبدیل شوند.

4. دوبرمن پینچر

یکی از برترین سگ های نگهبان که می توانید پیدا کنید. دوبرمن پینچر ها (Doberman Pinscher) ظاهری بسیار شاهانه دارند و بسیار قوی هستند. توله سگ های این نژاد احتیاج به انرژی بالایی دارند و برای رشد سالم باید مرتب ورزش نمایند. قد نر های دوبرمن پینچر می تواند به بیش از 70 سانتیمتر و قد ماده ها تا 65 سانتیمتر برسد و میانگین وزن آن ها حدود 36 کیلوگرم است.

این سگ ها کاملاً از ظاهر فیزیکی تهدیدنماینده خود مطلع هستند و می دانند چگونه از هیکل خود استفاده بهینه نمایند. علاوه بر این، آن ها تندخو و سرسخت هستند. دوبرمن پینچر ها با آموزش سخت و مداوم می توانند به مطیع ترین و فداکارترین سگ ها تبدیل شوند.

5. کین کورسو

کِین کورسو (Cane Corso) که گاهی ماستیف ایتالیایی نیز نامیده می گردد یک سگ غول پیکر و ترسناک است و شخصیتی کاملا قدرتمند دارد. تنها در صورتی که یک مربی توانمند و با تجربه هستید و زمان کافی برای آموزش و اجتماعی کردن کین کورسو خود دارید، باید به فکر گرفتن یکی از این سگ ها باشید.

این زیبایی عضلانی از نسل سگ های قدیمی جنگ است. برای اینکه از حالت خصمانه یا تدافعی دوری کنید، به تعامل و آموزش زیادی احتیاج دارد. اگر وقت کافی برای اختصاص دادن به آن داشته باشید، ممکن است این نژاد یک سگ نگهبان و خانواده فوق العاده باشد.

6. روتوایلر

روتوایلر ها (Rottweiler) که در آلمان رشد یافته اند به علت قدرت بدنی خود مشهور هستند، اما علاوه بر قدرت بدنی بسیار باهوش هم هستند؛ امری که آموزش آن ها را آسان نموده و به عنوان سگ های نگهبان و پلیس مفید هستند.

روتوایلر ها یکی از بزرگ ترین نژاد های سگ عضلانی هستند و سر ها بزرگی دارند. میانگین وزن این سگ ها 60 کیلوگرم است.

روتوایلر ها به علت ماهیت تهاجمی و تمایل به تسلط بر سگ های دیگر با جثه و هیکل مشابه، بدنامند. بنابراین، روتوایلر های جوان باید از سنین پایین به درستی اجتماعی شده و آموزش ببینند. به همان میزان، آن ها می توانند به یک حیوان خانگی شگفت انگیز تبدیل شوند و با بچه ها خوب هستند. با این حال، مهربانی آن ها به غریبه ها نمی رسد، که برای یک سگ نگهبان ایده آل است. انرژی بیش از حدی که روتوایلر ها دارند باید به طور معمول همراه با تحریک ذهنی مصرف گردد. اگر آن را به این نژاد ارائه ندهید، ممکن است مسائل رفتاری را نشان دهند.

7. تازی

اگرچه با توجه به ساختار لاغر، زیبا و باریکش، تازی (Greyhound) را به عنوان یک نژاد عضلانی تصور نمی کنید، اما این سگ ها در واقع قدرت زیادی دارند. سگ تازی که به عنوان سریع ترین نژاد سگ شناخته می گردد، می تواند با سرعت 72 کیلومتر در ساعت بدود. تازی ها واقعا سریع هستند و پا های قوی دارند، آن ها به زمان ورزش کمتری نسبت به سگ های هم میزان و هم قد احتیاج دارند، زیرا استقامت کمتری دارند.

این نژاد هنوز احتیاج شدیدی به شکار دارد، بنابراین برای خانه هایی با حیوانات کوچک مانند خرگوش یا گربه مناسب نیستند. علیرغم خلق و خوی خوشایند، آن ها به علت جثه خود می توانند ترسناک باشند.

8. باکسر

باکسر (Boxer) یک نژاد مخلوط با اسقامت و هوش بالاست. آن ها سگ های نگهبان خوبی هستند و اجتماعی، باهوش، فداکار و مجذوب کنندهند. باکسر ها به شدت به صاحبان خود وفادارند و دوست دارند با آن ها وقت بگذرانند.

وزن باکسر های نر می تواند تا 37 کیلو برسد. این نژاد سگ به صبوری، وقار، وفاداری و داشتن اعتماد به نفس مشهور است.

9. بولی امریکایی

ملغمه ای از امریکن بولداگ، امریکن استافوردشایر تریر و بولداگ انگلیسی و پیت بول تریر، این نژاد است. اگرچه از نظر ظاهری شبیه پیتبول است، اما امریکن بولی (American Bully) در واقع یک نژاد کاملا متمایز است.

علیرغم ظاهر ترسناکشان، امریکن بولی ها در واقع مجذوب کننده، باهوش و برای صاحبان خود فداکار هستند. آن ها در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده اند. این سگ ها سگ های شاد و اجتماعی هستند که از بودن در کنار مردم لذت می برند. آن ها بعلاوه با بچه ها و حیوانات دیگر فوق العاده هستند. برای استفاده حداکثری از این نژاد، آموزش مداوم و اجتماعی شدن ضروری است.

10 داگو آرژانتینو

این یک نژاد بسیار ورزشکار و شجاع است. امروزه ارتش و پلیس به علت هوش بالایشان از آن ها در عملیات جستجو و نجات استفاده می نمایند. داگو آرژانتینو (Dogo Argentino) بعلاوه سگ های نمایشی و سگ های نگهبان فوق العاده ای هستند.

داگو آرژانتینو وقتی صحبت از محافظت از انسان هایش می گردد خشن است و در خصوص سگ ها و حیوانات دیگر نیز شرور است. با آموزش و اجتماعی سازی مناسب، می توان از این نژاد سگ های محافظ یا همدم فوق العاده ای ساخت.

منبع: فرارو

به "معرفی 10 نژاد سگ عضلانی فوق العاده قدرتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 نژاد سگ عضلانی فوق العاده قدرتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید