هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نکنید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، بیشتر افراد عادت هایی قدیمی دارند که می خواهند آن را تغییر دهند. این بخشی از روان شناسی انسان است که تمایل به تکرار رفتارهای گذشته دارد.

هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نکنید

تغییر رفتارهای قدیمی ممکن است سخت باشد و زمان ببرد. با وجود این با کمی برنامه ریزی درست و مثبت اندیشی حین کار و کوشش در جهت هدف پیشگیری از تکرار اشتباهات گذشته امکان پذیر است. با وبلاگ خرید اینترنتی همراه باشید.

پیشگیری از تکرار اشتباهات گذشته

حتما پیش آمده که مدام اشتباهات گذشته زندگیتان را تکرار کنید و شکست بخورید باید گفت که تکرار اشتباه دیگر یک اشتباه نیست و درس گرفتن از اشتباهات است که انسان را پیروز می نماید.

از اشتباه خود مطلع باشید

اگر کاملا متوجه نباشید مشکل از کجا بوده، نمی توانید جلوی تکرار آن را بگیرید. برخی مردم سخت به اشتباه خود اعتراف می نمایند، اما انکار یاریی به بازبینی اتفاقی که افتاده و عملکرد بهتر در دفعات بعدی نمی نماید؛ همه اشتباه می نمایند.

بیشتر شکست ها موانع موقتی هستند، نه یک فاجعه بزرگ

کسانی که به پیروزیت های چشمگیر دست یافته اند، معمولا شکست های بزرگی هم داشته اند. بدون کوشش و اشتباه کردن یا از دست دادن مقام اول، به جایی نمی رسیدند. اعتماد به نفس بیش از حد نیز منجر به از دست دادن اطلاعات و اشتباه کردن می گردد. بسیاری از شرایط و موقعیت ها، از خستگی گرفته تا یک عادت بد می توانند اشتباهات را رقم بزنند. برای اینکه زندگی شادی واقعی را تجربه کنید به مطلب چرا برخی افراد همواره شاد هستند؟ سر بزنید.

از اشتباه کردن نترسید چون اشتباهات اجتناب ناپذیرند

ترس از اشتباه کردن باعث می گردد به تکرار آن ها ادامه دهید و درس نگیرید. مغز شما در واقع به پیشگیری از تکرار اشتباهات یاری می نماید. مطالعات نشان می دهند مغز در یک دهم ثانیه با ارسال سیگنال هشدار به چیزهایی که در گذشته نتایج اشتباهی داشته اند، واکنش نشان می دهد تا از تکرار اشتباهات مشابه به وسیله ما جلوگیری کند. اشتباه کردن می تواند خوب باشد. نکته اینجاست که باید از آن ها درس بگیرید. با دقت اشتباهی را که مرتکب شده اید، آنالیز کنید و در پی علل ارتکاب آن باشید؛ به این ترتیب اشتباهات در واقع شما را به سوی پیروزیت رهنمون می نمایند.

روی کارهای درستی که انجام می دهید تمرکز کنید

همان طور که درس گرفتن از اشتباهات ارزش دارد، باید روی هر چه درست پیش رفته نیز تمرکز کنید. با تمرکز روی کارهای درستی که انجام می دهید، می توانید احساس فوق العاده ای نسبت به کوشش های خود برای بهتر شدن داشته باشید و از اشتباه کردن پیشگیری کنید.

از هر آنچه به دست آورده اید و هر پیروزیتی که کسب نموده اید لیستی تهیه کنید. ویژگی های ارزشمند خود را یادداشت کنید. هر از گاهی این لیست را مرور کنید تا انگیزه بگیرید و پیشرفتتان یادتان بماند.

اصلاح اشتباهات از پیشگیری از تکرار اشتباهات گذشته

به محض اینکه متوجه اشتباهات خود شدید، می توانید نسبت به برطرف آن ها اقدام کنید. روش های اصلاحی شما بسته به نوع اشتباهی که مرتکب شده اید، می تواند متفاوت باشد. از نمونه های زیر برای اصلاح برخی اشتباهات خود ایده بگیرید. اگر مدام یادتان می رود قبض های خود را پرداخت کنید، سعی کنید علامت ها و نشانه های واضحی برای یادآوری خودتان درست کنید. از یاری خواستن نترسید، مثلا اگر می خواهید طبق دستور مادربزرگتان سوپ درست کنید، اما خوب از آب در نمی آید، از او هدایت بخواهید.

هر روز تمرین کردن از پیشگیری از تکرار اشتباهات گذشته

بخشی از بهتر شدن، دستیابی به پیروزیت و پیشگیری از تکرار اشتباهات گذشته، این است که به میزان کافی تمرین کنید. تمرین روزانه کلیدی است که به حفظ مهارت هایتان یاری می نماید و اجازه می دهد آهسته و پیوسته به مرور زمان پیشرفت کنید.

کشف کنید کدام رفتارها را می خواهید تغییر دهید

پیش از آنکه بتوانید از ارتکاب دوباره برخی اشتباهات جلوگیری یا آن ها را تکرار نکنید، باید رفتارهایی را که احتیاج به تغییر دارند، شناسایی کنید. برای یافتن رفتارهایی که باید روی آن ها کار کنید، زندگی خود را زیر ذره بین قرار دهید. عادت ها و رفتارهای قدیمی را بیابید که فکر می کنید از بیشترین اهمیت برخوردار هستند و روی آن ها کار کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تفاوت دلبستگی با وابستگی در روابط عاشقانه چیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید