10 بازی ترسناک قرون وسطایی برتر؛ وحشت تاریخی

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ژانر ترسناک یکی از مجذوب نماینده ترین ژانر های رسانه های مختلف است. یک داستان ترسناک خوب چه در فیلم ها، کتاب ها یا بازی های ویدیویی باشد، می تواند شما را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد زیرا با عمیق ترین ترس هایتان بازی می نماید. در این آثار سکانس هایی که تا مغز استخوان شما فرو می روند، با اینکه چشمان شما را کاملا باز نگه می دارند، به طور شگفت انگیزی چیزی هستند که بسیاری واقعا دوست دارند تجربه نمایند.

10 بازی ترسناک قرون وسطایی برتر؛ وحشت تاریخی

ژانر وحشت این روز ها بسیار چشمگیر شده و عناصر منحصر به فردی در آن ادغام شده است تا زیرژانرها و بازی های ویدیویی تازه و مجذوب نمایندهی خلق گردد. یکی از این ژانر ها ترسناک قرون وسطایی است که به وسیله سری هایی مانند دارک سولز یا بازی هایی مانند Hellblade: Senuas Sacrifice بیشتر رشد نموده است. این سبک به طور یکپارچه داستان های باستانی را با عناصر ترسناک در گیم پلی خود ترکیب می نماید. حال در این مقاله 10 اثر ترسناک قرون وسطایی برتر صنعت بازی های ویدیویی را معرفی خواهیم کرد.

10. Thief: The Dark Project

تهیه نماینده: Eidos Interactive / سازنده: Looking Glass Studios

سال انتشار: 1998

پلتفرم: PC

اگرچه Thief: The Dark Project به عنوان یک بازی مخفی کاری کلاسیک در سال 1998، ممکن است به طور کامل به عنوان یک بازی ترسناک دسته بندی نگردد، با این حال وجود موجودات ماوراء طبیعی به فضای تاریک بازی یاری نموده تا این اثر استرس را به بازیکنان وارد کند. این بازی در یک کلان شهر بزرگ و گوتیک به نام The City که یادآور شهرهای قرون وسطی و لندن ویکتوریایی است، می گذرد. درک مکانیک های بازی ساده است، اما این مبارزه نیست که تجربه گیم پلی را ارزشمند می نماید، بلکه مخفی کاری است. شما کنترل شخصیتی به نام گرت (Garrett) را برعهده دارید که در واقع دزدی است که به صورت مخفیانه از کنار نگهبانان مختلف می گذرد تا لوت ارزشمندی به ارزش هزاران نفر را بدزدد.

بازی در ژانر مخفی کاری پیشگام بود. در اینجا نور و صدا تبدیل به بزرگترین دشمن شما شده و راحل به دقت با تاریکی به عنوان متحد شما ساخته شده است. رد شدن از میان سایه ها، استفاده از تیر برای خاموش کردن مشعل ها و استفاده از پیکان هایی خاص برای اتصال کوتاه دستگاه های الکتریکی، همگی بخشی از جنبه مخفی کاری بازی بود. هوش مصنوعی دشمنان در زمان خود چشمگیر بود. نگهبانان دارای روال خاص، منطقه ها گشت زنی و حتی تعامل با یکدیگر بودند. در این میان داستان سرایی محیطی بازی در سطح فوق العاده ای واقع شده است. شما مواردی را پیدا نموده و مکالماتی را خواهید شنید که اسرار شهر و سازمان های پنهانی را که بر سر قدرت رقابت می کردند، در کنار هم قرار خواهند داد. در نهایت می توان گفت که این بازی راه را برای بازی های مخفی کاری بی شماری هموار کرد که پس از سال ها تاثیر آن هنوز هم قابل لمس است.

9. Darkest Dungeon

تهیه نماینده: Red Hook Studios / سازنده: Red Hook Studios

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PS4, PS Vita, Xbox One, Switch, PC, iOS

بازی Darkest Dungeon در سبک Dungeon Crawling است که از ژانر ترسناک قرون وسطایی نیز عناصری را وام گرفته است و شاید یکی از محبوب ترین ها در نوع خود باشد. رد بازی پس از به ارث بردن یک ملک، وظیفه شما این است که با یاری چند قهرمانی که استخدام می کنید، سیاه چاله های آن را کاوش کنید و آن را از تاریکی ای که آن را احاطه نموده، آزاد کنید. گیم پلی بازی نیز مکانیک های جالبی دارد. به عنوان مثال شما باید سطح استرس قهرمانان خود را کنترل کنید که با پیشرفت شما در بازی این میزان افزایش می یابد. تنوع هیولا های عجیب و غریب و لاوکرفتی به این واقعیت می افزاید که Darkest Dungeon یک بازی ترسناک مجذوب نماینده است که محیط قرون وسطایی آن بر تاثیرگذاری آن افزوده است.

هرچند لازم به ذکر است که Darkest Dungeon برای افراد تازه کار چندان مناسب نیست. سختی تنبیه و تاکید بر از دست دادن دائمی شخصیت ها، آن را به تجربه ای سخت تبدیل نموده است. با این حال برای کسانی که این چالش را می پذیرند، یک تجربه ارزشمند و کاوش منحصر به فردی از عواقب روانی شخصیت ها را ارائه می دهد. در هر صورت اگر در پی یک بازی چالش برانگیز با اتمسفری سنگین هستید که از تاریکی، چه به معنای واقعی و چه استعاری، ابایی نداشته باشد، Darkest Dungeon اثری مناسب شما است.

8. Undead Citadel

تهیه نماینده: Dark Curry / سازنده: Dark Curry

سال انتشار: 2022

پلتفرم: PS5, PC, Meta Quest 2

داستان بازیواقعیت مجازی Undead Citadel حول محور شخصیتی می چرخد که در پی پناه بردن به ارگ باستانی است، اما متوجه می گردد که به وسیله ارتش مردگان احتکار شده است. با پیشروی ماجراجویی باید با مردگان مبارزه کنید. اگرچه بازی فقط ده مرحله دارد، اما گرافیک آن شما را به بازی جذب می نماید. توسعه دهندگان بازی بعلاوه جلوه های صوتی فوق العاده ای ایجاد نموده اند که شما را دائما در معرض خطر و استرس قرار می دهد. ناله های مردگان به سمفونی دلخراشی تبدیل می گردد که شما را عذاب خواهند داد.

در این میان محیط های کلاستروفوبیک بازی نیز قابل توجه هستند. Undead Citadel فقط در خصوص ترس های ناگهانی نیست. وحشت واقعی در طبیعت ترسناک مردگان در بازی نهفته است. بنابراین، اگر در پی تجربه ای ترسناک هستید که مدت ها پس از برداشتن هدست واقعیت مجازی در فکر شما باقی بماند، Undead Citadel مناسب شما است.

7. Fear And Hunger

تهیه نماینده: Happy Paintings / سازنده: Miro Haverinen

سال انتشار: 2018

پلتفرم: PC

بازی نقش آفرینی مستقل Fear And Hunger که به خاطر تزریق ترس منحصر به فردش شناخته می گردد، یک اثر Dungeon Crawling است که در دوران قرون وسطی اتفاق می افتد و شما را مجبور می نماید برای زنده ماندن تصمیم های واقعا سختی بگیرید. بازی دارای رده بندی سنی بزرگسال است بنابراین مملو از عناصر بسیار آزاردهنده است. با اینکه شما در اعماق پر از تله های خطرناک و دشمنان غم انگیز کاوش خواهید کرد، اما این بازی با عناصر ترسناکی که در اعماق روح شما نفوذ می نماید، شناخته شده است.

در بازی شما به عنوان یکی از چهار شخصیتی بدبختی که در سیاه چاله به دام افتاده اند، بازی می کنید. نور با ارزش ترین منبع شماست. برخلاف بازی های دیگر که مشعل مزیت تاکتیکی را فراهم می نماید، در اینجا یک راه نجات ناامید در برابر سایه های متجاوز است. همانطور که تاریکی شما را در بر می گیرد، عقل شما به شدت کاهش می یابد و شما را در برابر توهمات و زمزمه های وحشتناکی آسیب پذیر می نماید که تهدید می نماید فکر شما را از بین ببرند.

6. Blasphemous

تهیه نماینده: Team17 / سازنده: The Game Kitchen

سال انتشار: 2019

پلتفرم: Nintendo Switch, PC, PS4, Xbox One

بازی Blasphemous در سبک مترویدوانیا با کاوش در مضمون دین و معرفی دنیای که به شدت تحت تاثیر عناصر کاتولیک اسپانیایی قرار گرفته است، خود را اندکی از ژانر قرون وسطایی جدا می نماید. داستان بازی در اطراف سرزمین Cvstodia است که به وسیله The Miracle، یک نفرین الهی که باعث جهش های عجیب و غریب در سراسر سرزمین شده، گرفتار شده است. در این میان، شخصیت اصلی به عنوان تنها بازمانده زنده می گردد. همانطور که دنیا بازی را سیر می کنید، اسرار آن را در حالی که با موجودات وحشتناک روبرو می شوید، کشف خواهید کرد. جلوه های بصری پیکسلی و فضای دلخراش که سرنوشت تلخ دنیای درون بازی را به تصویر می کشد، Blasphemous را در نوع خود بی نظیر می نماید.

سیستم مبارزه نیز سخت بوده و نیازمند زمان بندی دقیق و استفاده استراتژیک از شمشیر شما، Mea Culpa و توانایی های مختلف قابل باز شدن است. در نهایت می توان گفت که این بازی به هیچ وجه برای افراد تازه وارد این سبک مناسب نیست زیرا فضای تاریک، مبارزات وحشیانه و چالش برانگیز آن حتی باتجربه ترین گیمر ها را تحت فشار قرار می دهد. با این حال برای کسانی که در پی یک تجربه منحصر به فرد هستند، عالی خواهد بود.

5. A Plague Tale: Requiem

تهیه نماینده: Focus Entertainment / سازنده: Asobo Studio

سال انتشار: 2022

پلتفرم: PC, Switch, PS5, Xbox Series X, Xbox Series S

بازی A Plague Tale: Requiem به عنوان دنباله ای بر اثر تحسین شده A Plague Tale: Innocence، بازیکنان را وارد یک روایت عاطفی در دنیایی می نماید که به وسیله بیماری و نیرو های ماوراء طبیعی ویران شده است. این بازی ماجرای آمیشیا و هیوگو را دنبال می نماید که ناامیدانه در پی درمانی برای بیماری خونی هوگو هستند. این سفر آن ها را از منظره ها جنگ زده جنوب فرانسه به جزیره ای مرموز در دریای مدیترانه می برد. در طول راه، آن ها باید با تهدید همیشگی طاعون که به وسیله انبوهی از موش های کشنده حمل می گردد، مبارزه نمایند. این بازی از قدرت کنسول های نسل نهم استفاده می نماید تا ازدحام هزاران موش را به خوبی نمایش داده و فضایی واقعا وحشتناک را ایجاد کند.

آمیشیا، خواهر بزرگتر هیوگو، مجبور می گردد برای محافظت از برادرش انتخاب های سختی انجام دهد. این بازی روش های مختلفی را برای مبارزه ارائه می نماید. از مخفی کاری گرفته تا اکشن با استفاده از لیستی از سلاح ها و ابزار ها، تنوع کارهایی که می توانید انجام دهید در سطح خوبی واقع شده است. در این میان توانایی های کیمیاگری نو لایه دیگری از عمق را به گیم پلی بازی اضافه می نماید. در نهایت A Plague Tale: Requiem فقط یک ماجراجویی تاریخی نیست بلکه فرو رفتن در اعماق تاریکی است که تهدید همیشگی موش ها آن را به تجربه ای فراموش نشدنی و وحشتناک تبدیل نموده است.

4. A Plague Tale: Innocence

تهیه نماینده: Focus Home Interactive / سازنده: Asobo Studio

سال انتشار: 2019

پلتفرم: PS5, PS4, Xbox Series X, Xbox Series S, Xbox One, Switch, PC

بازی Innocence و Requiem با وجود اینکه متعلق به یک سری و بخشی از یک خط داستانی هستند، تفاوت هایی داشته و هر دو از برترین آثار نقش آفرینی قرون وسطایی با عناصر ترسناک هستند. بازی داستان آمیشیا را روایت می نماید که در قرن چهاردهم در حال مانور دادن در میان خرابه های جنگ و طاعون است. این در حالی است که او باید برای برادرش هیوگو درمانی برای بیماری خونی اش پیدا کند. A Plague Tale: Innocence یک بازی ترسناک معمولی نیست.

بازی از ترس های ناگهانی یا جامپ اسکر استفاده نمی نماید و وحشت واقعی آن از موش های جهش یافته ناشی می گردد که به دنیای بازی هجوم می آورند. A Plague Tale: Innocence از موتور خود برای خلق صحنه های واقعا وحشتناک با موضوع انبوهی از موش ها استفاده می نماید. عناصر فراطبیعی لایه دیگری از ترس را به بازی اضافه می نمایند. بیماری مرموز هوگو و افرادی که در پی او هستند نیز تنش زیادی به گیم پلی می افزاید. در این میان هر مکان در بازی وحشت نوی را پنهان می نماید. به طور کلی A Plague Tale: Innocence فضای خفقان آور و ناامیدنماینده ای را ایجاد می نماید تا مدت ها پس از اتمام بازی با شما خواهد ماند.

3. Dark Souls III

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: FromSoftware

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PS4, Xbox One, PC

سری دارک سولز با عناصر ترسناک غریبه نیست. چه NPCهایی باشد که انگیزه هایشان برای ما بیگانه است و چه دشمنانی که چیزی جز کمین کردن برای شما را در هر گوشه ای که فکرش بکنید، نمی خواهند، این سری پر از موارد لازم برای ترسناندن شما است. این بازی ژانر نقش آفرینی را با دنیای قرون وسطایی تاریک و نیهیلیستی ترکیب می نماید و در آن شاهد منظره ها وهم آور زیادی هستیم که اثر آن ها به مرور در زیر پوست شما نفود می نماید. در این میان دارک سولز 3 فقط یک اثر چالش برانگیز نیست. این بازی کلاس درس در ساختن دنیای است که غرق در یک امضای منحصر به فرد از وحشت گوتیک است.

دارک سولز 3 شما را در یک پادشاهی در حال زوال قرار می دهد. لوتریک، سرزمینی که زمانی باشکوه بوده بوده، اکنون بازتابی پیچیده از شکوه سابق خود است. معماری در حال فروپاشی، پوشیده شده به وسیله پوشش گیاهی بیش از حد رشد نموده و موجودات عجیب، یادآوری از یک تمدن سقوط نموده است. در این میان فارغ از دنیای ترسناک، بسیاری از دشمنان نه تنها به خاطر ظاهرشان، بلکه به خاطر ناله های دردناک و فریاد های غیرانسانی شان باعث رعب و وحشت می شوند.

2. Castlevania: Symphony of the Night

تهیه نماینده: Konami / سازنده: Konami Computer

سال انتشار: 1997

پلتفرم: PS1, Sega Saturn, Xbox 360, PS Portable, PS4, Android, iOS

کسلوانیا یکی از شناخته شده ترین و دوست داشتنی ترین سری های نقش آفرینی است که به علت استفاده از اساطیر گوتیک و خون آشام، وحشت و فانتزی را در یک محیط قرون وسطایی ترکیب می نماید. در این میان Castlevania: Symphony of the Night به علت المان های گیم پلی متمایزش در سبک مترویدوانیا شناخته شده است. در این ماجراجویی غیرخطی، نقش آلوکارد را در حال بازدید از قلعه پدرش برعهده خواهید گرفت. این بازی با گرافیک مجذوب نماینده در سبک خود و موسیقی رعب آور، هواداران خاص خود را در طول سال ها بدست آورده است.

بازی با قلعه دراکولا که پوشیده از مه است، شروع می گردد که مدت ها پس از پیروزی افسانه ای ریشتر بلمونت در خفا بوده است. آلوکارد، پسر دامپیر دراکولا، از خواب غفلت بیدار می گردد و قلعه را مملو از موجودات نامقدس می یابد. سالن هایی که روزگاری بزرگ بودند، اکنون درگیر کثافت شده و با ناله های روح های شکنجه شده ای که در آن به دام افتاده اند، طنین انداز می شوند. حتی موسیقی بازی یک سمفونی دلهره آور از ساز های بادی است و حال و هوای غم انگیزی ایجاد می نماید. بازیکنانی که به میزان کافی در اعماق بازی کاوش می نمایند، می توانند حقیقت را در پشت انگیزه های دراکولا کشف نمایند و این لایه ای از تنش را به داستان اضافه نمایند.

1. Hellblade: Senuas Sacrifice

تهیه نماینده: Ninja Theory / سازنده: Ninja Theory

سال انتشار: 2017

پلتفرم: PS4, Xbox Series X, Xbox Series S, Switch, PC

بازی Hellblade: Senuas Sacrifice یک بازی ترسناک قرون وسطایی معمولی نیست. این بازی از ترس های ناگهانی و هیجان های پوچ چشم پوشی می نماید و به جای آن شکلی عمیق تر از وحشت یعنی ورودی دلهره آور به درون روان شکسته پروتاگونیستش را انتخاب می نماید. سنوا، یک جنگجوی پیکتیش که گرفتار روان پریشی شده است، سفری دلخراش را شروع می نماید تا روح معشوقه مرده خود را از جهنم نورس نجات دهد. بازی به طرزی استادانه روان پریشی او را به وسیله جلوه های بصری آزاردهنده و توهمات شنیداری آزاردهنده به تصویر می کشد.

در این مسیر سنوا هیچ همراهی ندارد و فقط صدا های همواره حاضر در فکرش در کنار او هستند. از طرفی محیط ها نیز غرق در تاریکی و عناصر ترسناکی هستند که از ناشناخته ها برای ترساندن بازیکنان استفاده می نماید. با این حال، وحشت واقعی در عدم اطمینان از اینکه چه چیزی واقعی است و چه چیزی جلوه ای از روان پریشی سنوا است، نهفته است. در نهایت بازی Hellblade: Senuas Sacrifice یکی از متفاوت ترین آثاری است که در طول زندگی خود می توانید تجربه کنید و برای هواداران این سبک به شدت پیشنهاد می گردد.

منبع: The Gamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 بازی ترسناک قرون وسطایی برتر؛ وحشت تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی ترسناک قرون وسطایی برتر؛ وحشت تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید