حمام جنگل چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید آن را انجام دهید؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، حمام جنگل یک شیوه درمانی طبیعی است که به وقت گذرانی در طبیعت اشاره دارد. این راه چاره ژاپنی که طرفداران بسیاری دارد می تواند روحیه شما را دگرگون کند و آرامش بی نظیری به شما بدهد.

حمام جنگل چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید آن را انجام دهید؟

زندگی امروزی پر از استرس، اضطراب و سایر آسیب های روانی است. استرس بیش از حد می تواند روی سلامت جسم و روان تأثیر منفی بگذارد و به همین دلیل است که امروزه سلامتی بسکمک از مردم به خطر افتاده است. این استرس و مسائل روانی می توانند جدی تر شوند و بیماری های دیگری از جمله افسردگی را در پی داشته باشند.

راهکارهای گوناگونی برای بهبود سلامت روان و پیشگیری از این بیماری ها وجود دارند. یکی از این راهکارها وقت گذراندن در طبیعت است که با نام حمام جنگل شناخته می شود. اگرچه این فعالیت هیچ ربطی به حمام کردن ندارد، ولی می تواند به مقدار یک حمام گرم و دل چسب به آرامش فکر شما کمک کرده و اندیشه های منفی و استرس را از شما دور کند.

به طور کلی، فعالیت بدنی و دیدن طبیعت می تواند لذت بخش و آرامش بخش باشد. مردم زیادی هم در سراسر جهان از حمام جنگل کمک می گیرند تا هم فعالیت بدنی داشته باشند و هم از طبیعت لذت ببرند و سلامتی خود را بهبود ببخشند.

در نوشته امروز می خواهیم حمام جنگل را بررسی کنیم و ببینیم چه فوایدی برای سلامت فکر و بدن دارد. در ادامه ابتدا حمام جنگل را معرفی می کنیم، سپس نگاهی به فواید آن می اندازیم و در سرانجام می گوییم چگونه باید آن را انجام دهید. پس با ما همراه باشید.

حمام جنگل چیست؟

حمام جنگل به وقت گذراندن، استراحت کردن و ارتباط برقرار کردن با طبیعت در جنگل اشاره دارد. شما برای دور شدن از زندگی شهری و همه مسائلش به دل طبیعت پناه می برید تا استرس و اضطراب را از خود دور کنید و در پی آرامش و سلامتی بگردید.

این فعالیت در دهه 80 میلادی در کشور ژاپن ابداع شد و ژاپنی ها از آن برای بهبود سلامت روان کمک می گرفتند. نکته مهمی که حمام جنگل را خاص کرده این است که شما نباید آن را به چشم یک ورزش نگاه کنید. شاید خیلی از مردم گمان می کنند این فعالیت به معنای پیاده روی و عرق کردن در طبیعت است. در حقیقت اینگونه نیست و شما هنگام انجام حمام جنگل باید با سرعت آرامی حرکت کنید و تلاش کنید از طبیعت لذت ببرید بدون آنکه استرس و فشاری به بدن خود وارد کنید.

به همین دلیل، حمام جنگل به کلی با طبیعت گردی و پیاده گردی تفاوت دارد. پیاده گردی، رهنوردی یا راهپیمایی یک فعالیت تفریحی است که همان پیاده رویِ ساده ولی در طبیعت به شمار می رود. برخلاف یک پیاده روی معمولی که بیشتر برای رفت وآمد با پای پیاده انجام می شود، پیاده گردی به معنای گام برداشتن برای لذت بردن از طبیعت و کالری سوزی است و یک ورزش در نظر گرفته می شود. این ورزش یکی از محبوب ترین فعالیت های بیرون از خانه و در فضای باز به شمار میرود.

پیاده گردی به طور معمول شامل پیاده روی های درازمدت و گاهی شدید است که در مسیرهای بیرون شهر، فضای باز، تپه ها، کوه ها یا حتی ارتفاعات انجام می شوند. با وجود این، گاهی هم می تواند شامل پیاده روی های معمولی و آسان تر در مسیرهای شهری شود. پیاده گردی تا حدی با طبیعت گردی فرق دارد، زیرا طبیعت گردی با پای پیاده معمولا چالش برانگیزتر است و شامل سفرهای درازمدت می شود. جدا از این، طبیعت گردی ها گاهی اوقات چند روز یا چند هفته به درازا می کشند!

شما با این ورزش می توانید نیرو و توان پایین تنه و پشت بدن را تقویت کنید، استقامت بدنی و سلامت قلب را بهبود ببخشید، وزن اضافی خود را کاهش دهید، استرس و مسائل روانی را بهتر مدیریت کنید، سلامت مغز را حفظ کنید و همچنین خطر ابتلا به آرتروز و از دست دادن تراکم استخوان را کاهش دهید.

همانگونه که می بینید پیاده گردی هم فواید زیادی دارد و برای سلامت جسم و روان عالی است. ولی همچنان یک فعالیت بدنی شدید است و ممکن است برای همه مناسب نباشد. از آن سو حمام جنگل را داریم که یک فعالیت سبک است و فشار زیادی به بدن وارد نمی کند. بنابراین، شما می توانید هر زمان که خواستید آن را انجام دهید و بهتر با استرس و مسائل روانی کنار بیایید.

حمام جنگل چه فوایدی دارد؟

وقت گذراندن در طبیعت و گام برداشتن میان گیاهان و درختان می تواند به شیوه های گوناگونی روی سلامتی شما تأثیر بگذارد. از کاهش خطر ابتلا به بیماری ها گرفته تا بهبود خلق وخو و روحیه، حمام جنگل دارای فواید فراوانی است که در ادامه 9 نمونه از مهم ترینِ آن ها را آورده ایم. شما با انجام منظم حمام جنگل می توانید از این فواید بی نظیر بهره مند شوید و زندگی خود را دگرگون کنید.

1. حمام جنگل منجر به تولید یاخته های کشنده طبیعی می شود

یاخته ها یا سلول های کشنده طبیعی بخشی از دستگاه ایمنی بدن هستند که می توانند سلول های سرطانی و عفونت های باکتریایی بدن را پیدا کنند و از بین ببرند. این یاخته ها به مقدار ای هوشمند و کارآمد هستند که سلول های ویروسی و عفونی درون سلول های سالم را تشخیص می دهند و بدون آسیب رساندن به این سلول های سالم آن ها را نابود می کنند.

در یک پژوهش دیده شد افراد مورد آزمایش توانستند با یک سفر سه روزه در جنگل سطح فعالیت این یاخته های کشنده را تا 50 درصد افزایش دهند. پژوهش گران بر این باورند که حمام جنگل می تواند به افزایش ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به سرطان و کمک به بهبودی سریع تر بدن از بیماری کمک کند. یکی از دلایلی که بیشتر بیمارستان ها دارای درختان و فضای سبز هستند هم همین است. پژوهش ها نشان می دهند حتی نگاه کردن به درختان از پنجره بیمارستان می تواند سرعت بهبودی بیماران را افزایش دهد.

حمام جنگل جدا از افزایش سطح فعالیت یاخته های کشنده طبیعی می تواند تعداد آن ها را هم بیشتر کند. شما تا بیش از یک هفته پس از حمام جنگل می توانید ایمنی بیشتری داشته باشید و بهتر با سلول های بیماری زا و ویروس های عفونی مبارزه کنید.

2. حمام جنگل می تواند احتمال حمله قلبی را کاهش دهد

پژوهش های بسکمک نشان می دهند حمام جنگل منجر به کاهش قابل توجه فشار خون، سطح استرس و نرخ ضربان قلب می شود. وقت گذراندن در جنگل همچنین می تواند سطح آدیپونکتین را در بدن افزایش دهد. آدیپونکتین یک هورمون است که روی سوخت وساز چربی و گلوکز تأثیر می گذارد. این ماده به کنترل قند خون، کاهش وزن و بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند.

همه این ها باعث می شوند سلامت قلب و عروق حفظ شود و احتمال ابتلا به بیماری ها و سکته یا حمله قلبی کاهش پیدا کند.

3. این فعالیت به پیشگیری از چاقی و دیابت کمک می کند

با توجه به فایده پیشین و تأثیر آدیپونکتین روی سلامت بدن پی می بریم حمام جنگل برای پیشگیری از افزایش وزن، چاقی و ابتلا به دیابت هم مناسب و تأثیرگذار است.

این فعالیت به کاهش سطح گلوکز در بدن افراد دیابتی منجر می شود و کمکشان می کند بهتر با این بیماری مقابله کنند. یک پژوهش که روی چندین بیمار دیابتی آزمایش کرد نشان داد این بیماران با انجام حمام جنگل هر هشت ماه یک بار به مدت 6 سال توانستند سطح گلوکز خود را به طور قابل توجه ای کاهش دهند. با وجود اینکه فاصله زیادی بین هر جلسه از حمام جنگل وجود داشت، این بیماران باز هم توانستند از این فایده بهره مند شوند. در صورتی که بتوانید زمان بیشتری را برای این فعالیت در نظر بگیرید بدون شک می توانید تأثیر آن را افزایش دهید و بهتر با بیماری ها و افزایش وزن مقابله کنید.

4. سطح انرژی را افزایش می دهد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد

هنگامی که در فضای باز و در دل طبیعت قرار می گیرید و هوای تازه وارد ریه هایتان می شود، با احساس شادابی، انرژی و سرزندگی روبه رو می شوید. این کار یک راهکار عالی برای افزایش انگیزه و مبارزه با خستگی است. به طور کلی، فعالیت بدنی منجر به افزایش انرژی می شود و جلوی تنبلی، بی حوصلگی و خستگی را می گیرد. شما با حمام جنگل می توانید انرژی خود را بیشتر کنید و بهتر به انجام کارهای روزمره بپردازید.

جدا از این، حمام جنگل برای بهبود کیفیت خواب هم مناسب است. هنگامی که در جنگل گام برمی دارید هورمون های بدن تنظیم و عملکرد بدن هم تقویت می شود. همچنین هورمون های تنظیم کننده خواب هم تحریک می شوند و به افزایش کیفیت خواب شما کمک می کنند.

در صورتی که به طور منظم حمام جنگل داشته باشید می توانید استرس را از خود دور کنید و با افزایش ترشح هورمون های حال خوب کن از جمله دوپامین روبه رو شوید. افزایش سطح این هورمون و کاهش سطح هورمون کورتیزول باعث می شود جسم و فکرتان آرام شوند و شب ها خواب بسیار بهتری داشته باشید.

کورتیزول که به عنوان هورمون استرس شناخته می شود یکی از اصلی ترین هورمون هایی است که بدن هنگام قرار گرفتن زیر فشار و استرس ترشح می کند. اگرچه هورمون کورتیزول برای کارکرد مناسب بدن ضروری است، ولی افزایش سطح این هورمون می تواند مسائل و بیماری های خطرناکی را در بدن به وجود بیاورد. شما با حمام جنگل می توانید تا حد زیادی از افزایش سطح کورتیزول در بدن جلوگیری کنید.

5. حمام جنگل به بهبود خلق وخو و روحیه کمک می کند

یک پژوهش کوچک روی 15 مرد آزمایش کرد و نشان داد پس از حمام جنگل سطح اضطراب، استرس، افسردگی، پریشانی و سردرگمی آن ها کاهش یافته است. پژوهش گران دو گروه را که در جنگل و سطح شهر پیاده روی کرده بودند با یکدیگر مقایسه کردند و دیدند اگرچه هر دو گروه با مزایای ورزش برای سلامت بدن روبه رو شدند، ولی گروهی که حمام جنگل داشت و در طبیعت وقت گذرانده بود از فواید بیشتری بهره مند شد.

کاهش استرس و افسردگی و همچنین افزایش شادابی و انرژی بدن می تواند به تقویت روحیه و بهبود خلق وخو کمک کند. جدا از این، ترشح هورمون های حال خوب کن هم به افزایش احساس شادی و خوشحالی منجر می شود. بنابراین، شما با انجام منظم حمام جنگل می توانید جلوی زودرنجی و ناراحتی را بگیرید و همیشه روحیه قوی و مثبت تری داشته باشید.

6. التهاب های درون بدن را کاهش می دهد

هوای جنگل به مقدار قابل توجه ای بهتر و پاک تر از هوای شهر است و همه مردم از این موضوع خبر دارند. درختان در درازای روز دی اکسید کربن را جذب می کنند و اکسیژن پس می دهند. به همین دلیل آب وهوای جنگل ها بسیار سالم و باطراوت است.

درختان نه تنها آب وهوا را تمیز می کنند، بلکه دارای ترکیباتی هستند که منجر به کاهش التهاب های درون بدن می شوند. برای نمونه، لیمونن که در هوای جنگل پیدا می شود به کاهش التهاب ریه کمک می کند. جدا از این، پژوهش ها هم نشان داده اند افرادی که به مسائل تنفسی از جمله آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه دچار هستند با وقت گذراندن در جنگل می توانند اکسیژن بیشتری دریافت کنند و التهاب های بدنشان را کاهش دهند.

7. حمام جنگل سلامت پوست را حفظ می کند

وجود التهاب یکی از دلایل اصلی بسکمک از مسائل در بدن از جمله مسائل و اختلالات پوستی است. کسانی که به اگزما و پسوریازیس که جزو بیماری های پوستی و التهابی هستند دچار می شوند می توانند از حمام جنگل کمک بگیرند و این التهاب ها را کاهش دهند.

همانگونه که گفتیم حمام جنگل می تواند به کاهش التهاب های درون بدن کمک کند. بنابراین، شما با حمام جنگل سلامت پوست خود را هم حفظ می کنید و جلوی بیشتر بیماری های پوستی را می گیرید.

8. ترکیبات ترپن در گیاهان هم می توانند التهاب های درون بدن را کاهش دهند

بیش از 40000 ترکیبات ترپن شناخته وجود دارند که تأثیرات مثبت زیادی روی بدن می گذارند. این ترکیبات دسته ای از مواد آلی هستند که در طبیعت به وفور یافت می شوند و بیشتر بخش اصلی رایحه و اسانس گیاهان را شکل می دهند.

ترکیبات ترپن روی کاهش التهاب مغز، کبد و لوزالمعده تأثیر می گذارند و این اندام حیاتی را سالم نگه می دارند. این موضوع باعث می شود بتوانید با بیماری های گوناگونی از جمله آرتروز مقابله کنید و به طور کلی از سلامت بیشتری برخوردار شوید.

ترکیبات موجود در گیاهان و هوای جنگل همچنین خواص ضد توموری دارند و یک راهکار عالی برای مقابله با سرطان سینه، روده، پانکراس، کبد و روده بزرگ به شمار می فرایند.

9. حمام جنگل به کاهش دردهای عضلانی کمک می کند

افزون بر کاهش التهاب های بدن، ترکیبات ترپن می توانند به کاهش دردهای عضلانی هم کمک کنند. از درمان آرتروز گرفته تا کاهش درد و التهاب مفاصل، حمام جنگل برای بهبود سلامت کلی بدن بسیار مفید است. جدا از این، آب وهوای پاک جنگل می تواند درد گردن و کمر را هم کاهش داده و کیفیت زندگی شما را افزایش دهد.

پژوهش ها هم این موضوع را تأیید کرده و نشان داده اند کسانی که حمام جنگل انجام می دادند توانستند درد گردن خود را کاهش دهند. البته تأثیر حمام جنگل در کنار ورزش و انجام حرکات کششی بسیار بیشتر بود و کسانی که هر دو را انجام دادند با نتیجه بسیار بهتری روبه رو شدند. بنابراین، بهتر است هم از حمام جنگل کمک بگیرید هم ورزش. ولی در هر صورت حمام جنگل به تنهایی هم می تواند مفید باشد.

10. با قرار گرفتن در نور خورشید ویتامین D کافی دریافت خواهید کرد

پوست شما با استفاده از نور خورشید می تواند یکی از مواد مغذی ضروری به نام ویتامین D را تولید کند. پژوهش گران با انجام آزمایش های گوناگون تخمین می زنند که هر نیم ساعت وقت گذراندن زیر نور خورشید می تواند منجر به تولید 8000 تا 50000 واحد ویتامین D شود. این عدد به رنگ پوست شما و اینکه چه مقدار از پوستتان را با لباس می پوشانید بستگی دارد.

ویتامین D یک ماده ضروری برای بسکمک از کارکردهای بدن به شمار می رود. از تقویت استخوان ها گرفته تا بهبود کارکرد دستگاه ایمنی بدن، این ویتامین می تواند تأثیر زیادی روی سلامت بدن شما داشته باشد. شما با حمام جنگل و وقت گذراندن در هوای آزاد می توانید این ویتامین را در بدن خود بسازید و جلوی احتمال ابتلا به بیماری های گوناگونی از جمله بیماری های زیر را بگیرید:

  • سرطان پستان
  • سرطان روده بزرگ
  • سرطان مثانه
  • سرطان پروستات
  • ام اس
  • لنفوم غیرهاجکین

افزون بر این، با حمام جنگل و تأمین ویتامین D می توانید به پیشگیری از بیماری های پسوریازیس، سندرم متابولیک (یک بیماری پیش دیابتی)، دیابت نوع 2 و زوال عقل هم کمک کنید.

البته دقت داشته باشید زیاده روی در دریافت نور خورشید می تواند بیماری های پوستی از جمله سرطان پوست را در پی داشته باشد. پس حتما این نکته را به یاد داشته باشید و بیش از مقدار در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و همچنین همیشه از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید تا خطرات نور خورشید را کاهش دهید.

چگونه باید حمام جنگل را انجام دهید؟

ژاپنی هایی که حمام جنگل را ابداع کردند و انجام می دادند به طور معمول در جنگل هایی وقت می گذراندند که درختان مخروطی از جمله کاج و سرو داشتند. پس شما هم باید به سراغ جنگل هایی بروید که شامل این دسته از درختان می شوند. با وجود این، شما همچنان می توانید در هر جنگل با هر نوع درخت دیگری هم حمام جنگل داشته باشید تا از فوایدی که نام بردیم بهره مند شوید.

نکته مهم برای انجام این کار این است که به یک محیط سرسبز و جنگلی بروید و تلاش کنید با طبیعت ارتباط ژرف تری برقرار کنید. شما باید به آرامی در میان گیاهان و درختان گام بردارید و وجودتان را سرشار از احساس آرامش کنید، به گونه ای که انگار در جنگل شناور شده اید و بدون آنکه بدنتان را حرکت دهید در میان درختان جابه جا می شوید.

این محیط جنگلی باید منجر به ایجاد احساس آرامش شود. بنابراین، به سراغ مناطقی بروید که آب وهوای معتدلی دارند و به طور معمول خلوت هستند. اگر زیادی گرمتان شود و عرق کنید، اگر حشرات زیادی در محیط باشند، اگر مردم زیادی پیرامون شما باشند و سروصدا کنند و… بدون شک نمی توانید با احساس آرامش روبه رو شوید. پس حتما به این موضوع دقت داشته باشید تا استرس و اضطرابتان بیش از پیش نشود.

شما برای حمام جنگل باید به محیط خود بیندیشید و احساسات درختان را درک کنید. تلاش کنید گاهی روی زمین دراز بکشید، حرکت باد و برگ ها را احساس کنید، مراقبه انجام دهید، میوه های جنگلی بخورید و به طور کلی با طبیعت یکی شوید. یادتان باشد هدف از حمام جنگل کالری سوزی یا راه رفتن برای رسیدن به یک مقصد خاص نیست. چیزی که اهمیت دارد خود سفر است. برای حمام جنگل شما باید سفر را دوست داشته باشید و مقصدتان رفتن باشد!

پس نباید به خودتان فشار بیاورید، در مسیرهای سخت و سربالایی گام بردارید یا حسابی خودتان را خسته کنید. این فعالیت مانند یک مدیتیشن است و باید به آرامی انجام شود تا خستگی را از شما دور کند و انرژی تان را افزایش دهد.

با در نظر داشتن این نکات برای وقت گذراندن در جنگل برنامه ریزی کنید و سلامت جسم و روان خود را بهبود ببخشید.

هر چند وقت یک بار باید به سراغ حمام جنگل بروید؟

بسکمک از پژوهش هایی که روی حمام جنگل و فواید آن تمرکز کرده اند نشان داده اند شما با انجام این فعالیت یک تا چهار بار در ماه می توانید از فواید آن بهره مند شوید. هر چه زمان بیشتری به این کار اختصاص دهید بدون شک نتیجه بهتری هم خواهید گرفت.

در صورتی که در محیط های جنگلی زندگی کنید می توانید هر روز زمان مناسبی را برای حمام جنگل در نظر بگیرید و به جسم و روانتان استراحت دهید. از آنجایی که قرار نیست به خودتان فشار بیاورید و بدنتان را خسته کنید، انجام روزانه حمام جنگل مسئله ای در پی نخواهد داشت.

ولی حتما به این نکته دقت داشته باشید که فعالیت شما باید سبک باشد. اگر بخواهید زمان زیادی را به پیاده روی اختصاص دهید یا با سرعت بالا و در سربالایی ها پیاده روی کنید، باید حتما زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید و دست کم چند روز کامل به مفاصل و ماهیچه های خود فرصت دهید تا به خوبی بهبودی پیدا کنند و ریکاوری شوند.

این نکات را به یاد داشته باشید

از آنجایی که هدف اصلی حمام جنگل ارتباط برقرار کردن با طبیعت و زمین است، می توانید این کار را با پای برهنه انجام دهید تا بهتر زمین را احساس کنید. این کار همچنین ارتباط شما با محیط پیرامونتان را ژرف تر می کند.

به طور کلی، راه رفتن با پای برهنه می تواند روی سلامت روان تأثیر مثبتی بگذارد و احساس آرامش شگفت انگیزی به شما بدهد. اگر این کار را در جنگل، روی چمن یا روی شن های ساحل انجام دهید به آرامش عجیبی دست پیدا می کنید که حال وهوایتان را به کلی زیر و رو خواهد کرد و شادابی تان را افزایش خواهد داد!

نکته دیگری که باید یادتان باشد این است که تا جای ممکن از وسایل الکترونیکی و مغناطیسی دور بمانید. همین وسایل هستند که استرس زیادی را به وجود می آورند و بیشتر مردم را با مسائل و بیماری های مختلف روبه رو می کنند. شما باید تلاش کنید این وسیله ها را کنار بگذارید و در طبیعت بکر گام بردارید. بنابراین، در صورت امکان این وسیله ها را به همراه نداشته باشید و در محیط هایی حمام جنگل را انجام دهید که دکل های ارتباطی، مخابراتی و… ندارند.

بحث دیگری که ممکن است به میان بیاید این است که اگر در یک محیط جنگلی زندگی نکنیم یا به جنگل دسترسی نداشته باشیم تکلیفمان چیست؟ اگر شما هم مانند بسکمک از مردم به جنگل های سرسبز دسترسی ندارید می توانید حمام جنگل را در باغ ها، پارک ها و فضاهای سبز سراسر شهرتان انجام دهید. اگرچه این کار نمی تواند به مقدار حمام در یک جنگل واقعی تأثیرگذار باشد، ولی همچنان فواید خودش را دارد و منجر به کاهش استرس می شود.

شما حتی با ایستادن زیر یک درخت و گام برداشتن روی چمن ها هم می توانید حمام جنگل را انجام دهید. در صورتی هم که چشمان خود را ببندید و گمان کنید در یک جنگل واقعی هستید می توانید تأثیر این کار را بیشتر کنید و با فواید بیشتری روبه رو شوید. پس جای نگرانی نداشته باشید و غصه این را که شهرتان در محیط های جنگلی نیست نخورید!

جدا از این، شما با کمک عکس ها و عطرها هم می توانید تجربه حمام جنگل خود را واقعی تر کنید. اگر به هر دلیلی نمی توانید به جنگل بروید و می خواهید در پارک ها یا حتی باغ خانه حمام جنگل را انجام دهید، تلاش کنید از عکس و تصاویر جنگل ها و همچنین اسانس های روغنی استفاده کنید.

دیدن تصاویر جنگل ها به شما کمک می کند تا یک جنگل واقعی را تصور کرده و گمان کنید درون آن در حال گام برداشتن هستید. اسانس های روغنی هم می توانند این تجربه را واقعی تر کنند تا بتوانید عطر جنگل ها، درختان، گل ها و… را احساس کنید. شما برای این کار می توانید از اسانس های درختان مخروطی مانند سرو، کاج، ارس، چوب سدر و صنوبر استفاده کنید که نه تنها بسیار خوشبو هستند و حال وهوای شما را عوض می کنند، بلکه ترکیبات مفیدی هم برای سلامتی دارند و تأثیر حمام جنگل شما را افزایش می دهند.

پژوهش ها هم نشان داده اند این اسانس های روغنی (روغن معطر) به کاهش التهاب های درون بدن و همچنین استرس و مسائل روانی کمک می کنند. شما به شیوه های گوناگونی می توانید از این اسانس ها استفاده کنید. پس اگر می خواهید حمام جنگل بهتر و واقعی تری داشته باشید حتما برای خرید اسانس های روغنی که یادآور رایحه بی نظیر جنگل، درختان و گیاهان هستند برنامه ریزی کنید.

سخن سرانجامی

از هزاران سال پیش مردم با طبیعت ارتباط برقرار می کردند تا زندگی خود را بهبود ببخشند و احساس آرامش بیشتری داشته باشند. به همین دلیل است که ژاپنی ها هم به سراغ حمام جنگل رفتند تا ارتباط ژرف تری با طبیعت برقرار کنند و افزون بر بهبود سلامت جسم و روان به کاهش استرس های زندگی روزمره هم کمک کنند.

حمام جنگل یک شیوه درمانی طبیعی است که به وقت گذرانی در طبیعت اشاره دارد. این راهکار ژاپنی که امروزه طرفداران بسکمک پیدا کرده است می تواند روحیه شما را دگرگون کند و آرامش بی نظیری به شما بدهد.

شما با انجام منظم حمام جنگل می توانید احتمال ابتلا به بیماری های گوناگون را کاهش دهید، استرس و اضطراب را از خود دور کنید، انرژی بیشتر و خواب بهتری داشته باشید، خلق وخو و روحیه خود را تقویت کنید، جلوی شکل گیری التهاب های بدن و آسیب های پوستی را بگیرید، به ریکاوری و بهبود ماهیچه های بدن کمک کنید و همچنین طول عمر خود را افزایش دهید.

برای انجام این کار تنها به یک محیط جنگلی نیاز خواهید داشت. ولی یادتان باشد به نکاتی که گفتیم دقت داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. با در نظر داشتن این نکات می توانید از فوایدی که گفتیم بهره مند شوید و زندگی بهتر، شادتر و بدون استرس برای خودتان بسازید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ خرید اینترنتی مگ را بخوانید.

منبع: Mama Natural

منبع: دیجیکالا مگ

به "حمام جنگل چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید آن را انجام دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام جنگل چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید آن را انجام دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید