9 قابلیت کاربردی آیپد که باید از آن ها استفاده کنید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، صرف نظر از اینکه سال هاست از آیپد استفاده می کنید یا به تازگی آیپد خریده اید، تبلت های اپل سرشار از قابلیت های مفید هستند که ممکن است از وجود برخی از آن ها خبر نداشته باشید. در ادامه به 9 قابلیت کاربردی آیپد می پردازیم که بهتر است از آن ها بهره ببرید.

9 قابلیت کاربردی آیپد که باید از آن ها استفاده کنید

استفاده از آیپد به عنوان مانیتور ثانویه کامپیوتر مک

به لطف یک قابلیت آیپد به نام Sidebar، می توانید این تبلت ها را به مانیتور ثانویه برای کامپیوتر مک تبدیل کنید. البته این معینه با تمام آیپدها و مک ها سازگار نیست اما اگر دستگاه های شما از این قابلیت پشتیبانی می کنند، با تجربه کاربری خوبی روبرو می شوید. همچنین مثلا برای طراحی می توانید از قلم آیپد استفاده کنید و به همین علت طراحان زیادی به این معینه علاقه دارند.

ثبت اسکرین شات تمام صفحه از سایت ها

بسیاری از کاربران از قابلیت ثبت اسکرین شات تمام صفحه از وب سایت ها خبر ندارند. برای این کار ابتدا در آیپدها فاقد دکمه هوم باید دکمه ی بخش فوقانی و دکمه افزایش صدا را همزمان فشار دهید. اگر هم آیپد شما دارای دکمه هوم است باید این دکمه را همزمان با دکمه قرار گرفته در بخش فوقانی بدنه فشار دهید. بعد از ظاهر شدن تصویر مربوط به اسکرین شات، روی آن ضربه بزنید و تب Full Page را انتخاب کنید. در نهایت با انتخاب گزینه Save PDF to Files، کل صفحه وب موردنظر به عنوان فایل PDF ذخیره می شود.

ارسال فایل های مختلف از طریق ایردراپ

کاربران دستگاه های اپل علاقه زیادی به قابلیت ایردراپ دارند و به همین علت اگر اهل استفاده از این معینه نیستید، به نظر می رسد از غافله عقب مانده اید. ایردراپ برای انتقال فایل ها از بلوتوث و وای فای استفاده می کند و به همین علت سرعت زیادی دارد. برای بهره گیری از این قابلیت آیپد و دیگر دستگاه های اپل ابتدا باید ایردراپ را فعال کنید و در منوی اشتراک گذاری اپ موردنظر، آیکن ایردراپ را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گجت مقصد هم می توانید فایل های مدنظر خود را ارسال کنید.

میان برهای کیبورد آیپد

بخشی از کاربران برای بهره گیری از آیپد به استفاده از کیبورد روی می آورند. خوشبختانه آیپد در زمینه میان برهای کیبورد حرف زیادی برای گفتن دارد و بسیاری از این میان برها مشابه کامپیوترهای مک هستند. هر زمانی هم که این میان برها را فراموش کردید، کافی است کلید Command را نگه دارید تا لیستی از میان برها به نمایش در بیاید.

افزایش تمرکز با قابلیت فوکوس

اگر مشغول کار هستید و نمی خواهید آیپد با نمایش نوتیفیکیشن و دیگر موارد تمرکز شما را به هم بزند، باید حالت Do Not Disturb را فعال کنید که بخشی از حالت فوکوس محسوب می شود. در کنار فعال سازی دستی، می توانید کاری کنید که مثلا در یک ساعات معین این قابلیت آیپد فعال شود.

شخصی سازی دکمه های ماوس

در صورتیکه برای آیپد از ماوس استفاده می کنید، می توانید دکمه های ماوس را با توجه به نیاز خود شخصی سازی کنید. برای این کار باید راهی Settings > Accessibility > Touch > Devices شوید و سپس نام ماوس خود را انتخاب کنید. در ادامه با انتخاب Customize Additional Buttons قادر به شخصی سازی دکمه ها هستید و مثلا می توانید یک دکمه را برای برگشت به صفحه اصلی معین کنید.

بهره گیری از مولتی تسکینگ برای افزایش بهره وری

iPadOS 15 در زمینه مولتی تسکینگ بهبود های قابل توجهی پیدا کرده و در نتیجه با استفاده از این امکانات بهره وری شما افزایش پیدا می کند. به منظور استفاده از منوی مولتی تسکینگ، باید روی آیکن سه نقطه در بخش فوقانی نمایشگر ضربه بزنید که با این کار سه گزینه پدیدار می شود و برای اینکه اپ ها کنار یکدیگر قرار بگیرند، باید بین این گزینه ها دست به انتخاب بزنید. در iPadOS 16 این امکانات بهتر از گذشته شده اند که به عنوان مثال می توانیم به شبیه سازی محیط کامپیوترهای دسکتاپ اشاره کنیم.

استفاده از قابلیت تصویر در تصویر برای ویدیو

اگر مشغول تماشای یک ویدیوی مهم هستید یا به صورت تصویری با کسی صحبت می کنید، می توانید ویدیو را کوچک کنید تا به دیگر کارهای خود برسید. اپلیکیشن هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، یک آیکن به شکل دو مستطیل تو در تو به همراه فلش را نشان می دهند. بعد از کوچک شدن ویدیو، می توانید به راحتی موقعیت آن را تغییر دهید. برای بستن هم کافیست روی آن ضربه بزنید و سپس انگشت خود را روی دکمه X فشار دهید.

فعال سازی حالت شب برای استراحت دادن به چشم ها

بسیاری از کاربران قبل از خوابیدن از آیپد برای کارهایی مانند مطالعه، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و اجرای بازی های مختلف استفاده می کنند. اما نور آبی نمایشگر می تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند. با فعال سازی قابلیت موسوم به Night shift، رنگ کلی نمایشگر تا حدی گرم می شود و با این کار اختلال خواب هم کاهش پیدا می کند. برای فعال سازی این قابلیت آیپد ابتدا کنترل سنتر را باز کنید و سپس انگشت را روی اسلایدر روشنایی نمایشگر نگه دارید تا یک منوی نو باز شود. در منوی نو با ضربه بر دکمه Night Shift این قابلیت فعال می شود.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 قابلیت کاربردی آیپد که باید از آن ها استفاده کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 قابلیت کاربردی آیپد که باید از آن ها استفاده کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید