تعاریف و اصطلاحات

نمایشگاه یلدا سامیت

همایش یلدا سامیت در روز 27 دیماه از ساعت 13 لغایت 23 در سالن 3200 نفری وزارت کشور برگزار می گردد. در حاشیه این همایش نمایشگاهی با هدف برندینگ، معرفی کالا و خدمات شرکت های استارتاپی، دانش بنیان، خلاق و نوآور در نظر گرفته شده است. چند هزار بازدید کننده یلدا سامیت...

11 آذر 1402

گوگل کروم حالا می تواند با هوش مصنوعی مقاله ها را خلاصه کند

گوگل از ویژگی هوش مصنوعی جدیدی برای تجربه SGE مرورگر کروم رونمایی نموده است که کاربران با یاری آن می توانند مقالات موجود در وب را خلاصه نمایند. با این ویژگی درحال آزمایش که می توان برای درک موضوعات پیچیده تحقیقات گسترده از آن استفاده کرد، گوگل به رقابت...

26 مرداد 1402

نحوه سیم کشی مهتابی ال ای دی [مراحل سیم کشی و نصب]

مهتابی ال ای دی یکی از تجهیزات مجذوب کننده و زیبا برای نورپردازی داخلی است. این نوع روشنایی معمولاً در فضاهایی مانند اتاق خواب و سالن های پذیرایی استفاده می گردد. آنچه در نورپردازی بهتر این روشنایی موثر است نحوه سیم کشی مهتابی ال ای دی است.

1 تیر 1402

نوئل کارول از پنج کتاب مهم حوزه فلسفه هنر می گوید

خبرنگاران: نوئل کارول استاد فلسفه است و در زمینه فلسفه هنر در مرکز فارغ التحصیلان دانشگاه نیویورک سیتی فعالیت می کند. وی مؤلف کتاب مقدمه ای معاصر بر فلسفه هنر را نوشته که از سوی انتشارات راتلج منتشر شده است.

5 اردیبهشت 1402

فرصت رشد مانا همراه با توسعه بازار متاورس

متاورس از جمله اصلاحات و عبارت هایی است که اخیراً به شدت محبوب شده است و به طور مداوم در اخبار تکنولوژی های روز جهان نام آن شنیده می گردد.

15 اسفند 1401

نمایش استوری های اینستاگرام در بخش اکسپلور

استوری های پربازدید و ویدیوهای بارگذاری شده در IGTV هم در بخش اکسپلور به شما پیشنهاد داده می شوند. در این صورت نیازی نیست که برای تماشای آن ها حتما پروفایل اشخاص را دنبال نموده باشید.

11 دی 1401

دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی چیست؟

برای جابجایی و حرکت دادن یخچال باید بسیار احتیاط کرد؛ زیرا تکان های شدید و عدم رعایت اصول صحیح جابجایی یخچال، ممکن است برای شما دردسرساز گردد. خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی یکی از همین مسائل است که بسیاری از افراد احتمالا بعد از اسباب کشی یا جابجایی...

20 آذر 1401

احساس کردن این درد در بدن را جدی بگیرید!

استاد بیماری های قلبی گفت:به طور معمول درد در زیر قفسه سینه یکی از سریعترین درد هایی است که فرد در طول عمرش تجربه کرده است و اگر حدود 10 تا 20 دقیقه طول بکشد و به علت سکته قلبی باشد، بر طرف نمی شود.

15 مهر 1401

13 گام کلیدی برای خرید گوشی سامسونگ دست دوم سالم

همه محصولات الکترونیکی دارای مشخصات و جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی هستند. به همین علت هم کسی شما را تشویق نمی کند که برای خرید موبایل دست دوم اقدام کنید. اما اگر با این مشخصات آشنا هستید خرید گوشی موبایل سامسونگ دست دوم می تواند برای شما به صرفه...

9 مرداد 1401

مقایسه هوندا CR، V تیپ EX، L با سوبارو فارستر و میتسوبیشی اوتلندر 2015

هوندا CR-V شاسی بلندی کوچک است و مانند دیگر محصولات هوندا به علت کیفیت خوب ساخت همیشه بین برترین ها در کلاس خود بوده است. در این مقاله، ما به مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L با سوبارو فارستر و میتسوبیشی اوتلندر 2015 می پردازیم.

6 مرداد 1401

مقایسه ب ام و سری 4 کوپه 420i با خودروهای هم رده

ب ام و سری 4 کوپه 420i خودرویی بسیار گران قیمت است و به همین جهت باید با خودروهای هم سطح خودش مقایسه گردد. خودروهایی در کلاس کوپه که کیفیت بالایی دارند و البته تعدادشان در ایران چندان زیاد نیست، هرچند در میان همین ها هم گزینه های خوبی دیده می گردد.

6 مرداد 1401

هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نکنید

بیشتر افراد عادت هایی قدیمی دارند که می خواهند آن را تغییر دهند. این بخشی از روان شناسی انسان است که تمایل به تکرار رفتارهای گذشته دارد.

3 مرداد 1401

اتفاقات گذشته چه تاثیری بر روی شخصیت امروزی ما می گذارند؟

از منظر روان شناختی، شرایط فعلی ما حاصل جمع کل اتفاقات مربوط به گذشته ما است. نحوه برخورد عاطفی ما با رویدادهای مربوط به گذشته، به طور مستقیم بر زندگی فعلی ما تأثیر می گذارد. هنگامی که ما درونیات خودمان را ارزیابی می کنیم، متوجه وجود احساساتی می شویم...

31 تیر 1401

بیماری برونشیت چیست و علائم، علل، تشخیص، روش های درمان و جلوگیری از آن را بدانیم

برونشیت یک بیماری عفونی است که عفونت راه های تنفسی چون ریه ها را در پی دارد. این بیماری بعلاوه باعث ایجاد تحریک و التهاب لوله های تنفسی می گردد. علامت اصلی برونشیت، سرفه است که ممکن است مخاطی زرد یا خاکستری (خلط) را به وجود آورد. برونشیت بعلاوه ممکن...

24 تیر 1401

حمام جنگل چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید آن را انجام دهید؟

حمام جنگل یک شیوه درمانی طبیعی است که به وقت گذرانی در طبیعت اشاره دارد. این راه چاره ژاپنی که طرفداران بسیاری دارد می تواند روحیه شما را دگرگون کند و آرامش بی نظیری به شما بدهد.

21 تیر 1401

گاموت (محدوده) رنگی چیست و چرا برای نمایشگرها اهمیت زیادی دارد؟

زمانی که می خواهید مانیتور، لپ تاپ یا گوشی بخرید، احتمالا در بین مشخصات محصول موردنظر با اصطلاح گاموت یا همان محدوده رنگی روبرو می شوید. اما گاموت رنگی چیست و این مشخصه چه تاثیری بر کیفیت نمایشگر یا پرینتر دارد؟

9 تیر 1401

چگونه از افزونه اسلک برای جیمیل استفاده کنیم؟

بسیاری از تیم ها از Slack (اسلک) و بعلاوه جیمیل برای همکاری آسان تر اعضای تیم استفاده می نمایند. با این حال هر دوی این ابزارها می توانند مدیریت پروژه ها را در صورت استفاده جداگانه، سخت نمایند. پس ادغام Slack و جیمیل راهی ساده برای استفاده آسان تر و در واقع مدیریت...

31 خرداد 1401

مفهوم پردازنده 2 هسته ای و 4 هسته ای چیست؟

حتما شما هم در هنگام خرید گجت هایی مانند لپ تاپ ها، کامپیوترهای دسکتاپ، تبلت یا گوشی هوشمند با عبارت هایی مانند پردازنده 2 هسته ای، 4 هسته ای، 8 هسته ای و … روبرو شده اید. اما واقعا این اعداد و ارقام چه مفهومی دارند؟

15 خرداد 1401

کلید رونق گردشگری چیست؟

ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که کلید رونق گردشگری چیست؟

8 خرداد 1401

رندرهایی از شیائومی 12 لایت با نمایشگر 6.55 اینچی OLED منتشر شد

این طور که به نظر می رسد شیائومی قرار است به زودی از گوشی 12 لایت به عنوان نسخه مقرون به صرفه قیمت از پرچم داران سری 12 رونمایی کند.

7 خرداد 1401
تعداد: (51)