دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی چیست؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، برای جابجایی و حرکت دادن یخچال باید بسیار احتیاط کرد؛ زیرا تکان های شدید و عدم رعایت اصول صحیح جابجایی یخچال، ممکن است برای شما دردسرساز گردد. خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی یکی از همین مسائل است که بسیاری از افراد احتمالا بعد از اسباب کشی یا جابجایی یخچال با آن روبرو می شوند.

دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی چیست؟

قطعات داخلی یخچال و مدار مبرد آن نسبت به هرگونه تغییر بسیار حساس هستند و همین امر موجب می شود که در زمان نقل و انتقال یخچال، این قطعات از تنظیمات اولیه خارج شوند و کارکرد این وسیله را با اختلال روبرو نمایند.

در ادامه به آنالیز دلیل سرد نشدن یخچال بعد از جابجایی می پردازیم و راهکارهای برطرف این مشکل را مرور می کنیم.

نکات کلیدی

  • قرار گرفتن یخچال در حالت افقی باعث جابجایی روغن موجود در کمپرسور دستگاه می شود؛ به گونه ای که این روغن وارد لوله های خنک نماینده دستگاه شده و چرخه مبرد را دچار اشکال می نماید.
  • اگر در هنگام جابجایی یخچال مجبور شده اید دستگاه را مقداری به طرفین خم کنید، بهتر است 2 الی 3 ساعت از روشن کردن آن پرهیز کنید.
  • اگر هنگام جابجایی فریزر به اتصالات دستگاه ضربه ای وارد شود، ممکن است باعث شود گاز یخچال نشتی پیدا کند و کاهش یابد یا خالی شود.

دلایل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی

خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. اما بیشتر این مسائل به نحوه جابجایی یخچال برمی شود.

در واقع بهتر است جابه جایی یخچال یا به صورت کلی وسایل خانه به وسیله افراد حرفه ای صورت بگیرد. شما با استفاده از خدمات اسباب کشی وبلاگ خرید اینترنتی می توانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید.

اما سوالی که برای بیشتر افراد به وجود می آید، این است که چند ساعت بعد از جابجایی می توان یخچال را به برق وصل کرد؟ برای جواب دادن به این سوال باید شرایط مختلف را مدنظر قرار بدهیم.

برای مثال، اگر جابجایی یخچال به صورت عمودی اجرا شده باشد، نیازی به صبر کردن برای وصل کردن یخچال به برق ندارید و می توانید بلافاصله آن را به برق وصل کنید. اما اگر یخچال را بنابه هر دلیلی به صورت افقی جابه جا کنید، باید مقداری برای روشن کردن آن صبر کنید.

سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد وبلاگ خرید اینترنتی بخواهید!

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره ای یخچال
  • نشت یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ زدایی برفک

نصب و تعمیرات یخچال با تیم وبلاگ خرید اینترنتی

سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد وبلاگ خرید اینترنتی بخواهید!

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره ای یخچال
  • نشت یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ زدایی برفک

نصب و تعمیرات یخچال با تیم وبلاگ خرید اینترنتی

مقدار زمانی که باید برای روشن کردن یخچال بعد از جابجایی صبر کنید تا با مشکل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی روبرو نشوید، فرق دارد.

حمل یخچال در حالت افقی باعث می شود که مایعاتی که در موتور دستگاه وجود دارد جابه جا شوند و ممکن است در روند کار یخچال اختلال ایجاد نمایند یا حتی دلیل روشن نشدن یخچال نیز باشند.

بعضی می گویند برای این که با مشکل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی روبه رو نشوید، باید به همان مقدار زمانی که یخچال به صورت افقی قرار داشته صبر کنید.

برای مثال، اگر یخچال به مدت 2 ساعت در حالت افقی قرار داشته است، شما هم باید 2 ساعت بعد از قرار دادن یخچال به صورت عمودی صبر نموده و سپس آن را به برق متصل کنید.

اما بعضی دیگر معتقدند که بعد از جابجایی یخچال به صورت افقی نباید تا 24 ساعت آن را روشن کنید.

اما نظر گروه دیگری از تکنسین ها این است که اگر هنگام جابجایی مجبور شده اید یخچال را به طرفین خم کنید، بهتر است 2 الی 3 ساعت از روشن کردن آن پرهیز نمایید.

(برای آشنایی با راهکارها و روش صحیح نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی کلیک کنید.)

بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که انتقال و حرکت دادن یخچال در حالت افقی می تواند یکی از دلایل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی باشد.

مطلب مرتبط: بسته بندی یخچال برای اسباب کشی

چرا نباید یخچال را به صورت افقی جابجا کنیم؟

همان طور که بیان شد دلیل سرد نکردن یخچال بعد از جابجایی می تواند قرار گرفتن یخچال در حالت افقی باشد که باعث جابجایی روغن موجود در کمپرسور دستگاه می شود؛ به گونه ای که این روغن وارد لوله های خنک نماینده دستگاه شده و چرخه مبرد را دچار اشکال می نماید.

به همین دلیل زمانی که شما یخچال را در حالت افقی جابجا می کنید، بهتر است کمی به آن موقع بدهید تا روغن کمپرسور دوباره به جای خود برشود. در بیشتر مواقع خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی بخاطر وجود روغن در لوله های خنک نماینده دستگاه است.

توجه داشته باشید که روشن کردن یخچال بلافاصله بعد از جابجایی می تواند فشار زیادی به کمپرسور دستگاه وارد کند و به آن آسیب برساند. این اتفاقی است که به مرور زمان اتفاق می افتد و شما به تدریج متوجه می شوید که یخچال دیگر مانند سابق کار نمی نماید و به مقدار کافی خنک نیست.

در واقع دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی می تواند همین باشد که بلافاصله بعد از جابجایی یخچال را روشن کردید و به کمپرسور فشار وارد شده است.

روشن نشدن یخچال بعد از جابجایی

اما ممکن است حتی با رعایت موارد ذکرشده و جابجایی یخچال به صورت عمودی باز هم شاهد خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی و روشن نشدن آن باشیم، در این صورت تنها چند احتمال وجود دارد:

  1. اگر هنگام جابجایی به اتصالات دستگاه ضربه ای وارد شود، ممکن است باعث شود گاز یخچال نشتی پیدا کند و کاهش یابد یا خالی شود.

    در چنین حالتی باید روند شارژ کردن گاز یخچال را پشت سر بگذارید. توصیه می کنیم که این کار به وسیله یک تعمیرکار یا تکنسین ماهر انجام شود. (برای آشنایی بیشتر با علائم کم شدن گاز یخچال کلیک کنید.)

  2. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث روشن نشدن دستگاه شود قطع شدن کابل یخچال است.

    اگر هنگام جابجایی کابل یخچال به درستی جمع نشود، ممکن است زیر دست و پا یا بین وسایل دیگر گیر کند و دچار قطعی شود.

  3. آسیب رسیدن به قطعات نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود یخچال روشن نشود یا از یخچال صداهای غیرمعمول بشنوید.
  4. هنگام جابجایی یخچال باید کاملا مراقب باشید که به ترموستات، کمپرسور، لوله های گاز و فن دستگاه آسیبی وارد نشود. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد دستگاه، هرچه سریع تر نسبت به عیب یابی یخچال اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

  • راهنمای تعمیر کمپرسور یخچال
  • نحوه بستن کارتن اسباب کشی
  • اسباب کشی با سگ
  • بسته بندی وسایل شکستنی

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

جمع بندی

در این مطلب شما با انواع مسائل جابجایی یخچال و نحوه جلوگیری از آن ها آشنا شدید. توصیه ما به شما این است که تا حد امکان جابجایی وسایل به وسیله افراد حرفه ای انجام بگیرد تا اشکالی در سیستم وسایل برقی و گازی ایجاد نشود.

سرویس کامیون برای اسباب کشی وبلاگ خرید اینترنتی و استعلام قیمت کارگر اسباب کشی مجربی است که می توانند شما را در جابجایی درست وسایل کمک نمایند و بدون هیچ آسیبی اثاثیه شما را به مقصد برسانند.

بعلاوه می توانید با مراجعه به صفحه تعمیر یخچال در منزل، ضمن مشاوره با متخصصان در خصوص مشکل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی، درخواست تعمیر و شارژ گاز یخچال را ثبت کنید. شما به این منظور می توانید با شماره 1471 نیز تماس بگیرید.

سوالات متداول

چند ساعت بعد از جابجایی یخچال را روشن کنیم؟

به طور معمول بهتر است بین 2 الی 3 ساعت بعد از جابجایی یخچال را به برق بزنید.

البته بعضی افراد نیز معتقدند تا 24 ساعت بعد از جابجایی نباید یخچال را روشن کرد.

دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی چیست؟

یکی از اصلی ترین دلایل می تواند جابجایی اشتباه یخچال باشد که باعث می شود روغن موجود در کمپرسور دستگاه مسیر لوله های خنک نماینده یخچال را مسدود کند.

منبع: آچاره

به "دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید