13 گام کلیدی برای خرید گوشی سامسونگ دست دوم سالم

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، همه محصولات الکترونیکی دارای مشخصات و جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی هستند. به همین علت هم کسی شما را تشویق نمی کند که برای خرید موبایل دست دوم اقدام کنید. اما اگر با این مشخصات آشنا هستید خرید گوشی موبایل سامسونگ دست دوم می تواند برای شما به صرفه هم باشد. چون هزینه کمتری پرداخت می کنید و همان کارایی را از موبایل مورد نظرتان خواهید داشت.

13 گام کلیدی برای خرید گوشی سامسونگ دست دوم سالم

اگر می خواهید یک دستگاه مناسب از برند سامسونگ بخرید، می توانید در بخش لوازم الکترونیکی سایت وبلاگ خرید اینترنتی و قسمت گوشی و تبلت، پیشنهاد های خیلی خوبی پیدا کنید. برای خرید بدون ضرر گوشی سامسونگ دست دوم باید معیارها و نکات مختلفی را مدنظر داشته باشید. با توجه به اینکه خرید گوشی دست دوم، کار آسانی نیست در ادامه به آنالیز 13 نکته کلیدی می پردازیم که می تواند به شما یاری کند.

انتظارات خود را از گوشی معین کنید

قبل از خرید هر مدل گوشی موبایلی از هر نوع برندی و چه نو یا دست دوم باید معین کنید که چه انتظاراتی از آن دارید. سالم بودن سخت افزار و نرم افزارها یکی از اصلی ترین مواردی است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید. اینکه گوشی چه کاربردی برای شما دارد و چه استفاده ای از آن خواهید داشت.

گوشی های سامسونگ معمولا دارای مدل های مختلفی هستند و کارایی آن ها با یکدیگر فرق دارد. شاید در پی یک گوشی با پردازنده قوی هستید یا گوشی موبایلی می خواهید که کیفیت بالای دوربین عکاسی داشته باشد و بعلاوه کارهای ظریف را با استفاده از قلم گوشی سامسونگ انجام دهید، هر کدام از این ها معین نماینده انتظارات شما از دستگاه هستند. پس قبل از خرید انتظارات و احتیاجهای خود را فهرست کنید و در زمان خرید آن ها را با فروشنده در میان بگذارید تا برترین مدل را به شما معرفی کند.

مدل گوشی سامسونگ دست دوم را انتخاب کنید

گوشی های موبایل سامسونگ دارای مدل های مختلفی هستند که از جمله معروف ترین آن ها می توان به مدل های Edge ،Note و Plus اشاره نمود. با توجه به کارایی هر مدل و با توجه به اینکه احتیاجها و خواسته های خود، می توانید در این بخش مدل اصلی یا خانواده اصلی موبایل را معین کنید. این 3 مدل هر کدام دارای معیناتی هستند که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

  • گوشی سامسونگ سری Edge
  • گوشی سامسونگ سری Note
  • گوشی سامسونگ سری Plus

گوشی موبایل سامسونگ سری Edge

این سری از گوشی های سامسونگ، با لبه های منحنی که صفحه نمایش آن ها تا این لبه ها ادامه پیدا می نماید، طراحی شده اند. این لبه ها برای لذت بیشتر کاربر طراحی شده اند و از شاخص های کلیدی این سری هستند.

فقط توجه داشته باشید که برای این مدل باید گلس تمام صفحه بخرید چون به علت وجود انحنا بعضی از مدل های گلس به صورت کامل صفحه نمایش را در لبه ها نمی پوشانند و همین لبه ها تبدیل به نقطه ضعف دستگاه خواهد شد. در اولین برخورد با جسم سخت این لبه ها هستند که آسیب می بینند.

گوشی موبایل سامسونگ سری Note

گوشی های موبایل سامسونگ سری Note دارای یک قلم نوری هستند که برای انجام کارهای ظریف مانند طراحی فوق العاده است. اگر کارهایی مانند طراحی انجام می دهید، پیشنهاد می کنیم این سری از گوشی های سامسونگ را بخرید.

سری نوت گوشی های سامسونگ پردازنده قوی داشته و به علت وجود قلم نوری کارایی بالایی نیز دارند.

نکته ای که در زمان خرید باید به آن توجه کنید، وزن بالاتر این سری از گوشی های موبایل سامسونگ در مقایسه با مدل های دیگر است. اما در مقابل کارایی راحت تری داشته و تجربه ای عالی را برای شما رقم خواهد زد.

گوشی موبایل سامسونگ سری Plus

گوشی های موبایل سامسونگ سری پلاس تقریبا در همه مدل ها وجود دارد؛ به این مفهوم که بیشتر مدل های برند سامسونگ دارای سری پلاس نیز هستند. این سری گوشی ها در مقایسه با نوع معمولی همان مدل، صفحه نمایش بزرگ تری دارند و همین موضوع به یکی از مزیت های اصلی سری پلاس تبدیل شده است.

درباره سیستم عامل اندروید بیشتر بدانید

تمامی محصولات برند سامسونگ با پسوند Galaxy شناخته شده و دارای سیستم عامل اندرویدی هستند. گروه بزرگی از کاربران موبایل در ایران معتقدند که کار کردن با سیستم عامل اندروید برای آن ها راحت تر از سیستم عامل های دیگری مانند ios یا ویندوز است.

نکته مهم بعدی در خصوص سیستم عامل اندروید این است که برنامه ها و اپلیکیشن های بیشتری برای آن در ایران در دسترس بوده و کاربران راحت تر می توانند انواع اپلیکیشن ها و برنامه ها را روی گوشی سامسونگ خود نصب نمایند.

با اصطلاحات بازار موبایل دست دوم آشنا شوید

گوشی های موبایل در بازار با نام ها و عناوین مختلفی شناخته شده و به فروش می رسند. بنابراین بهتر است با این اصطلاحات آشنا شوید. بازار گوشی های دست دوم در ایران را می توان به 3 بخش اصلی تقسیم کرد.

  • گوشی جعبه باز یا Open Box
  • گوشی دست دوم
  • گوشی ریفربیشد

گوشی جعبه باز یا Open Box

گوشی های جعبه باز در اصل دستگاه هایی هستند که یک کاربر قبلا آن ها را خریداری نموده و پس از باز کردن آن متوجه ایرادی در دستگاه شده یا اینکه دستگاه با سلیقه او هم خوانی نداشته و به همین علت آن را به فروشگاه برگردانده است. این مدل گوشی ها چون یکبار باز شده اند، نمی توان آن ها را به عنوان گوشی نو فروخت، بنابراین به عنوان گوشی جعبه باز یا Open Box به فروش می رسند.

گوشی دست دوم

گوشی دست دوم به دستگاه هایی گفته می شود که به مدت چند سال یا حتی یک دقیقه به وسیله کاربر دیگری استفاده شده اند. ارزش فعلی هر گوشی دست دوم به نحوه استفاده کاربر قبلی برمی شود. البته عوامل دیگری هم روی قیمت تاثیر می گذارند. این عوامل شامل مدل، سال ساخت و حافظه داخلی و دوربین هستند. گوشی موبایل دست دوم از نظر فنی معمولا آنچنان تفاوتی با گوشی نو ندارد.

اگر سراغ گوشی سامسونگ دست دوم که حداقل 4 سال از ساخت و استفاده آن ها می گذرد رفته اید، حتما باید در پی تعویض باتری باشید. توجه کنید موبایل دست دومی که مدت زیادی از فراوری آن ها گذشته، تنها در شرایطی ارزش خرید دارند که تفاوت قیمت زیادی با مدل ها نو داشته باشند.

در بازار گوشی های دست دوم، همان طور که اشاره نمودیم حتی اگر یک دقیقه از آن استفاده شده باشد، به عنوان دست دوم شناخته می شود. بنابراین اگر 2 یا 3 ماه از گوشی موبایل مورد نظر شما استفاده شده باشد، حدود 20% تا 30% از قیمت آن کاسته می شود.

گوشی ریفربیشد

گوشی های ریفربیشد که در بازار خرید و فروش موبایل به آن ها گوشی های ریفر هم می گویند معمولا به علت وجود ایراد فنی به سازنده اصلی برگردانده شده اند. نکته مهم اینجاست که خیلی از فروشنده ها در زمان خرید موبایل ،به شما نمی گویند که گوشی مورد نظرتان ریفر است. بنابراین در زمان خرید ضروری است با یک کارشناس حرفه ای مشورت کنید.

گوشی های ریفربیشد بعد از معین شدن ایراد فنی و بازگشت به خط فراوری، رفع ایراد می شوند و به همین علت هم دوباره در چرخه فروش قرار خواهند گرفت. گوشی های ریفر از لحاظ فنی هیچ ایرادی ندارند چون یکبار تیم فنی سازنده ایراد آن ها را رفع نموده است. اما با توجه به اینکه یکبار رفع ایراد شده اند، قیمت پایین تری در مقایسه با گوشی نو خواهند داشت.

برای اینکه اطمینان پیدا کنید گوشی موبایل ریفر شده هست یا نه بهتر است آن را با گارانتی شرکتی، بخرید که این مورد را جزو گارانتی های خود دارد.

آگهی های گوشی سامسونگ دست دوم در وبلاگ خرید اینترنتی

در سایت وبلاگ خرید اینترنتی انواع گوشی های نو و کارنموده در برندهای مختلف وجود دارد. در ادامه روش جستجوی صحیح برای تماشا آگهی های گوشی سامسونگ دست دوم را برایتان می گوییم؛

جستجو کنید

برای انتخاب و خرید گوشی سامسونگ دست دوم می توانید، وارد بخش موبایل و تبلت سایت وبلاگ خرید اینترنتی شده و در نوار جستجو، کلمه سامسونگ را وارد کنید. پیشنهاد می کنیم اگر مدل خاصر مدنظرتان است در زمان جستجو نام برند را در کنار کلمه سامسونگ بیاورد.

اگر بودجه معینی برای خرید در نظر گرفته اید که می توانید محدوده قیمت را هم به وسیله فیلترها معین کنید. به این ترتیب نتایج دقیق تری برای شما به نمایش در خواهد آمد.

آگهی ها را گلچین کنید

حالا که آگهی ها را با اعمال فیلترهای مختلف به یک دسته معین تقسیم کردید، می توانید با آنالیز متن توضیحات، قابلیت های سخت افزاری و همین طور عکس گوشی موبایل یک فهرست چندتایی از مدل های مختلف به همراه شماره تماس آن ها تهیه کنید. آگهی های مورد نظرتان را به همراه ویژگی های هر دستگاه یادداشت کنید.

به عکس آگهی های موجود اکتفا نکنید

در بیشتر آگهی های وبلاگ خرید اینترنتی تصویر یا تصویرهایی از محصول در آگهی وجود دارد که می توانید آن را به صورت ظاهری آنالیز کنید. اما به همین تصاویر اکتفا نکنید و با فروشنده قرار بگذارید. وقتی فروشنده گوشی سامسونگ دست دوم را در اختیار شما قرار داد:

  • ضروری است تمامی پورت ها ورودی و خروجی، باتری و اتصالات اصلی را آنالیز کنید.
  • با گوشی عکس بگیرید و کیفیت تصویر و کیفیت لنز و دوربین را چک کنید.
  • کابل هدفون و کابل شارژ را به گوشی وصل کنید تا اطمینان پیدا کنید که به درستی کار می نمایند.
  • بدون استفاده از هدفون گوشی را آنالیز کنید تا صدای آن نویز نداشته باشد.
  • صفحه لمسی گوشی موبایل را در صفحات مختلف خصوصا وب آنالیز کنید تا مسئله ای نداشته باشد.
  • اگر تاچ گوشی دچار مشکل باشد، فرمان های شما را به کندی انجام خواهد داد. نباید فراموش کنید که ممکن است بخشی از صفحه تاچ گوشی از کار افتاده باشد، پس تمام بخش های آن را به خوبی آنالیز کنید.

گوشی سامسونگ دست دوم با گارانتی

اگر گوشی موبایلی که قصد خرید آن را دارید، هنوز گارانتی دارد، قاعدتا با اطمینان بیشتری می توانید آن را بخرید. گوشی های سامسونگ معمولا به مدت 18 ماه گارانتی شرکتی از تاریخ فروش دارند. این گارانتی بسته به شرکت می تواند موارد مختلفی را پوشش دهد.

گوشی کارنموده بدون مهلت تست خریداری نکنید

وسایل الکترونیکی بسیار حساس هستند و بنابراین بهتر است برای خریداری آن ها، خصوصا اگر دست دوم هستند، مدتی بین 24 تا 48 ساعت را به عنوان زمان تست از فروشنده مهلت بگیرید. اگر احساس می کنید که خودتان نمی توانید از معایب گوشی سر در بیاورید، بهتر است گوشی موبایل مورد نظرتان را به یک کارشناس حرفه ای نشان دهید.

لوازم جانبی گوشی را آنالیز کنید

شرایط جعبه و لوازم جانبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این موارد نه تنها به عنوان یک مزیت گوشی دست دوم شناخته می شوند، بلکه دید خوبی از فروشنده به شما داده و تقریبا معین می نماید که گوشی سرقتی نیست.

پس قبل از اینکه برای خرید گوشی موبایل سامسونگ دست دوم اقدام کنید، نام مدل را در اینترنت جستجو کنید تا از لوازم جانبی آن اطلاع پیدا کنید.

رجیستری گوشی را آنالیز کنید

یکی از مهم ترین موارد در زمان خرید گوشی دست دوم، رجیستری آن است. در زمان خرید گوشی سامسونگ دست دوم دقت کنید که در توضیحات آگهی رجیستر شدن دستگاه ذکر شده باشد.

ضروری است بدانید که علت اصلی پایین بودن قیمت بعضی از گوشی های موبایل رجیستر نشدن آن است. در صورتی که یک گوشی رجیستر نشده باشد، امکان استفاده از آن در شبکه موبایل کشور وجود نخواهد داشت.

اگر گوشی سامسونگ دست دوم رجیستر شده است، پس فروشنده باید به وسیله سامانه همتا و با شماره گیری *7777# مالکیت گوشی را از سیم کارت خود تغییر داده و به سیم کارت شما منتقل کند. این فرایند خیلی ساده و سریع است و احتیاج به اطلاعات خاصی نیست. تنها احتیاج به کد IMEI دستگاه خود دارید. که آن هم در سامانه موجود است و فقط باید آن را انتخاب کنید.

به وسیله سامانه همتا و با وارد کردن کد IMEI می توانید تاریخچه گوشی موبایل و همین طور نحوه واردات آن به کشور را ببینید. برای اینکه مطمئن شوید دستگاه کاملا قانونی است، می توانید از فروشنده رسید خرید و یا برگه گارانتی را نیز بخواهید.

نرم افزارهای گوشی را آنالیز کنید

  • گوشی های سامسونگ دارای کدهای دستوری مخفی هستند. یکی از این کدها *#06# است که با شماره گیری آن کد IMEI و شماره سریال گوشی نمایش داده می شود. در زمان خرید گوشی موبایل سامسونگ دست دوم این کدها را با کدهای روی جعبه دستگاه مطابقت دهید تا از قانونی بودن آن مطمئن شوید. شماره گیری این کد برترین روش برای اطمینان از سرقتی نبودن موبایل است.
  • یکی دیگر از کدهای مخفی کاربردی *#0*# است. با وارد کردن این کد می توانید یک منوی کامل از تست های سخت افزارهای مختلف گوشی را داشته باشید. تمام گزینه ها را امتحان کنید تا از سلامت دستگاه مورد نظرتان مطمئن شوید.

سیم کارت را وارد دستگاه کنید

برای تست نهایی، سیم کارت را وارد دستگاه کنید و تماس بگیرید تا مطمئن شوید گوشی موبایل دست دومی که قصد خرید آن را دارید به خوبی کار می نماید.

برای تماشا آگهی های انواع گوشی نو و دست دوم در وبلاگ خرید اینترنتی کلیک کنید

حرف آخر در خرید گوشی سامسونگ دست دوم

گوشی های موبایل سامسونگ دست دوم می توانند برترین انتخاب برای خرید باشند؛ چون این برند تنوع مدل بالایی داشته و از طرفی دستگاه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در این مقاله 13 نکته مهم یا به عبارتی 13 گامی که برای خرید بدون ضرر گوشی سامسونگ دست دوم باید بردارید، آنالیز شد.

اگر قصد خرید گوشی دست دوم سامسونگ را دارید این مطلب می تواند مانند یک راهنمای خوب برای شما باشد. اگر در زمان خرید نکات دیگری را در نظر می گیرید، برای ما کامنت کنید تا دیگر خوانندگان نیز برای خرید گوشی دست دوم سامسونگ آن را مد نظر داشته باشند.

آگهی های موبایل کارنموده را در وبلاگ خرید اینترنتی ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "13 گام کلیدی برای خرید گوشی سامسونگ دست دوم سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 گام کلیدی برای خرید گوشی سامسونگ دست دوم سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید