ادبیات

نوئل کارول از پنج کتاب مهم حوزه فلسفه هنر می گوید

خبرنگاران: نوئل کارول استاد فلسفه است و در زمینه فلسفه هنر در مرکز فارغ التحصیلان دانشگاه نیویورک سیتی فعالیت می کند. وی مؤلف کتاب مقدمه ای معاصر بر فلسفه هنر را نوشته که از سوی انتشارات راتلج منتشر شده است.

5 اردیبهشت 1402

ترجمه رمان ژولی در بازار کتاب ایران

به گزارش خبرنگاران ، رمان ژولی از مهم ترین آثار ادبی رمانتیک دنیا و از شاهکارهای ادبیات فرانسه است که در سال های 1756 تا 1758 به وسیله ژان ژاک روسو خلق و برای اولین بار در 1761 به چاپ رسیده است.

24 اسفند 1401

فرصت رشد مانا همراه با توسعه بازار متاورس

متاورس از جمله اصلاحات و عبارت هایی است که اخیراً به شدت محبوب شده است و به طور مداوم در اخبار تکنولوژی های روز جهان نام آن شنیده می گردد.

15 اسفند 1401

12 تا از بهترین مقاصد برای طبیعتگردی در بهار

بهترین مقاصد طبیعت گردی در بهار در ایرانویژگی بهار در ایران نوسازی و بیداری زمان و طبیعت و مردم است. از آنجایی که بهار در ایران با جشن سنتی سال نو فرا می رسد؛ برای بسیاری این فصل زمان قدردانی از فضای سبز، نسیم تازه است. طبیعت گردی در بهار ایران این این...

4 اسفند 1401

هوش مصنوعی دانشمندان را فریب داد، پیشرفت ترسناک فناوری

این ابزار 50 مقاله تحقیقاتی پزشکی فراوری کرد و این مقالات از آزمایش آنالیز سرقت ادبی هم با رتبه اصالت 100 درصدی سربلند بیرون آمدند به این معنی که هیچ نوعی از سرقت ادبی تعیین نشد.

27 دی 1401

مکان های ادبی زیبا در دنیا ، برای عاشقان کتاب و کتابخوانی

هر روزه تصاویر ادبی بسیاری در فضای مجازی مشاهده می کنیم. مجسمه هایی از کتاب، فواره های کتاب، کتابخانه های قدیمی زیبا و کتاب فروشی های دنج و پر آرامش. دوستان ما تصاویر مهم ترین جاذبه های ادبی و گردشگری دنیا را در صفحه فیسبوک یا توییتر خود با ما به اشتراک...

18 دی 1401

یورو 2016 و شهرهای میزبان آن: نیس و استادیوم آلیانز ریویرا

نیس، دومین شهر محبوب توریستی فرانسه پس از پاریس، به هوای شرجی و موقعیت خارق العاده اش میانه دریای مدیترانه و کوه های شمال معروف است. این شهر که در 30 کیلومتری مرز ایتالیا قرار گرفته است، در طول تاریخ بارها و بارها دست به دست شده و در نهایت در سال 1860 به فرانسه...

8 اردیبهشت 1401

کارت گردشگری وین (Vienna pass) چیست؟

کارت گردشگری Vienna Pass یکی از خدمات گردشگری شهر وین جهت کاهش هزینه ها، تسهیل تردد در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری آن است.

1 اسفند 1400

کوچ اصوات نویددهنده درخشش داستان نویسی متفاوت و زبان آور است

نقش و کاربرد زبان در داستان، از اهمیت بسیاری برخوردار است. تا جایی که بسیاری از زبان شناسان داستان و شعر را بیش از هر چیز، اتفاقی ادبی قلمداد می کنند. در واقع، فرق ممیزه داستان و شبه داستان در همین موضوع نهفته است. یعنی داستان واقعی، فارغ از جنبه ها و سویه...

4 آذر 1400

زخم کاری؛ راوی 6 گناه کبیره

مصطفی داننده؛ قبل از اینکه این یادداشت را بخوانید، بگویم که ممکن است با خواندن آن، داستان سریال زخم کاری تا حدودی برای شما لو برود. پس اگر این سریال را ندیده اید، این نوشتار را نخوانید.

23 شهریور 1400

15 فیلم شبیه جوخه انتحار برای طرفداران فیلم های خشن و اکشن

بالاخره، فیلم جوخه انتحار، آخرین ساخته دنیای پیشرفته دی سی اکران شد. جیمز گان که پس از موفقیت در دنیای سینمایی مارول حالا در دنیای دی سی فعالیت می کند، توجهات را به فیلم خود جلب کرده است.

29 مرداد 1400

شاعری که در هجوم مغولان از عشق و عدالت گفت

ایوب دهقانکار در نوشتاری ضمن تبریک روز بزرگداشت سعدی، از این که سخن این شاعر مرز ها را درنوردیده و هم از لزوم تحقیق درباره زندگی و زمانه سعدی و طرح ابعاد مختلف آثار او می گوید.

7 مرداد 1400

باران کوثری در نقش فروغ فرخزاد در تازه ترین اثر پدرش

سینما دیلی/ ادامه تولید فیلم جهانگیر کوثری درباره شاعر نامدار معاصر، باران کوثری در تازه ترین فعالیتش ایفاگر نقش فروغ فرخزاد در فیلم جهانگیر کوثری خواهد بود.

6 مرداد 1400

حاتمی کیای واقعی را می توان در پیچاپیچ دید و شناخت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قزوین، جلسه نقد و آنالیز کتاب پیچاپیچ یک اثر تلفیقی از سیاست، هنر و سینما صبح امروز با حضور مسئولان استانی و علاقه مندان کتاب و کتاب خوانی در محل اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین برگزار گردید.

19 تیر 1400

برگزیدگان سه بخش جایزه کتاب سال الوند معرفی شدند

تهران (پانا) - دبیرخانه جایزه کتاب سال الوند برگزیدگان سومین دوره این جایزه را در سه بخش معرفی کرد.

17 اردیبهشت 1400

عاشقانه های شهید چمران نماهنگ شد خبرنگاران

آهنگ سعادت با صدای سید یوسف موسوی و براساس عاشقانه های شهید مصطفی چمران منتشر شد.

22 فروردین 1400

توجه به حضرت علی (ع) در کتاب های بچه ها زیاد است، بچه ها در ماه رمضان با نسیم و قاصدک همراه شوند

محمود پوروهاب در گفت وگو با خبرنگاران ، درباره پرداختن به موضوعات دینی و مذهبی در کتاب های کودک و نوجوان گفت: هم در شعر و هم در داستان کودک و نوجوان به امیرالمومنین (ع) توجه زیادی شده است. و یکی از معصومینی است که نسبت به سایر معصومان به ویژگی ها و خصوصیات...

1 مرداد 1399

فرزانه فصیحی باز هم رکورد شکست؛ این بار با فتوفینیش و مدارک کامل!

بانوی دونده ایران که پس از رکوردشکنی در دوی 60 متر با حواشی زیادی از جمله شائبه عدم صحت رکوردش روبه رو شده بود، این بار در مسابقه ای رکوردشکنی کرد که دیگر نمی توان رسمیت آن را زیر سوال برد.

17 فروردین 1399

سردار جلالی: 6 نوع جنگ سایبری داریم، تغییر ماهیت پول کشور از کاغذی به دیجیتال طی 10 سال گذشته

ابعاد حملات سایبری به ایران و راهکار های مقابله امشب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری 24 بهمن ماه با حضور سردار جلالی بررسی شد.

8 فروردین 1399

ویلیام ترور نویسنده ایرلندی درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگرام، ویلیام ترور نویسنده ایرلندی که برای رمان ها و داستان های کوتاهی که در طول 50 سال کار حرفه ای خلق کرده بود شناخته و تحسین می شد، درگذشت. انتشارات پنگوئن رندوم هاوس خبر درگذشت این نویسنده را اعلام کرد.

8 آذر 1398
تعداد: (21)