ترجمه رمان ژولی در بازار کتاب ایران

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی ، رمان ژولی از مهم ترین آثار ادبی رمانتیک دنیا و از شاهکارهای ادبیات فرانسه است که در سال های 1756 تا 1758 به وسیله ژان ژاک روسو خلق و برای اولین بار در 1761 به چاپ رسیده است.

ترجمه رمان ژولی در بازار کتاب ایران

این اثر در سبک نامه نگارانه نگاشته شده و حاوی جریان یک ارتباط عاشقانه است که در حاشیه به بسیاری موضوعات خطیر مرتبط ازجمله عشق، قرارداد ازدواج، ازدواج اجباری یا روند تکامل در احداث نهاد خانواده می پردازد.

این رمان محبوب بزرگانی چون کانت، گوته و تولستوی بوده و در مقام یکی از رمان های بزرگ ادبیات دنیا شامل طرحی بافراست از مصادیق احساس است که خواندنش را برای هرجان روشنی ضروری می نماید؛ زیرا در خاص ترین ویژگی خود یک رمان نایاب یعنی یک رمان ایده است.

ژولی هم صحنه ظهور و تداعی گرم ترین عواطف از یادرفته ما از قلم آفرینشگرانه روسوست و هم آموزه حرکت برمدار ضمانت عشق یعنی فرزامی(vertu) و پاکی است.

ژولی نقطه مقابل عادت به ابتذال کشیده شده رابطه دو جنس در زمان ماست و نگاره استادانه ای از احساس است که عشق را با تادیب روح به آغوش معصومیت ازلی و طبیعی آن می رساند.

این کتاب بزرگ ترین دستاورد اندیشه روسو و از بزرگ ترین نمونه های نبوغ انسان اروپایی است و ما را از نو به یادگار از دست رفته عشق بازمی گرداند.

این رمان برای نخستین بار در دو جلد و بهای 495 هزار تومان در دوره صد کتاب بزرگ ادبیات دنیا نشر چهرزاد به زبان فارسی برگردانده شده است.

ژان ژاک روسو متولد 28 ژوئن 1712 ژنو و درگذشته 2 ژوئیه 1778 ارمنویل ،متفکر و نویسنده بزرگ قرن هجدهم فرانسه و فرزند شایسته عصر روشنگری بود که در مقام هشداردهنده ای شریف کوشید دیگر بار معنویت به قهقرا رفته انسان اروپایی عصر نو را به مبادی طبیعی و خداداد خودبازگرداند؛ به ویژه در یکی از مهم ترین آثار خلاقه خود رمان ژولی، دست به ترسیم چالش ژرف میان خاستگاه غریزی امیال و عاطفه عشق نوجوانی، اخلاق در مواضع اجتماعیِ هنجارهای خود و رهیافت بلوغ و رستگاری نفس پس از گذر از تجارب پختگی زد.

از آثار دیگر وی می توان به گفتارها(در فواید علوم و هنرها /منشا نابرابری)، قراردادهای اجتماعی، نامه هایی از کوهستان و نامه ها به اسقف بومون،اعترافات، روسو در قضاوت ژان ژاک ، نامه به دالامبر در باب آسیب شناسی نمایش نو، تفکرات تنهایی در طبیعت اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ترجمه رمان ژولی در بازار کتاب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه رمان ژولی در بازار کتاب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید