مکان های ادبی زیبا در دنیا ، برای عاشقان کتاب و کتابخوانی

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، هر روزه تصاویر ادبی بسیاری در فضای مجازی مشاهده می کنیم. مجسمه هایی از کتاب، فواره های کتاب، کتابخانه های قدیمی زیبا و کتاب فروشی های دنج و پر آرامش. دوستان ما تصاویر مهم ترین جاذبه های ادبی و گردشگری دنیا را در صفحه فیسبوک یا توییتر خود با ما به اشتراک می گذارند و همراه با آن، متن کوتاهی مانند عاشقشم ! یا فوق العاده زیباست. منتشر می نمایند. نکته اینجاست که این مکان های ادبی در دنیا تنها در تصاویر وجود ندارد. این مکان ها واقعی هستند. شما می توانید آنها را ببینید و گاهی بعضی از آنها به جاذبه های گردشگری ادبی اصلی شهری که قرار است بزودی به آن سفر کنید بسیار نزدیک هستند. درس ساده ای که با خواندن این مطلب می گیریم این است که نقاط ادبی فوق العاده ای در شهر هایی که از آنها بازدید می کنیم وجود دارند، اما ممکن است به علت این که برای پیدا کردن آنها زمان و انرژی کافی صرف نمی کنیم متوجه وجود آنها نمی شویم. اگر عاشق کتاب و کتابخوانی هستید، برای شناخت چند نقطه ادبی بسیار جالب در دنیا، این مطلب خبرنگاران را بخوانید :

مکان های ادبی زیبا در دنیا ، برای عاشقان کتاب و کتابخوانی

کتابخانه شکسپیر و شرکا Shakespeare & Company در پاریس

این کتابخانه یکی از نقاط شهر زیبای پاریس است که عاشقان کتاب و کتابخوانی می بایست آن را در لیست جاذبه های گردشگری ادبی و مکان های مورد بازدید خود قرار بدهند. این کتابخانه و کافه فوق العاده زیبا و دنج که در سال 1951 تاسیس شده است، کتاب های انگلیسی زبان به مشتریان خود ارائه می نماید. کتابخانه شکسپیر و شرکا Shakespeare Company در فاصله سه دقیقه ای از کلیسای بزرگ نتردام Notre-Dame و در طرف دیگر رود سن Seine واقع شده است. بهتر است به هنگام غروب از این کتابخانه بازدید کنید، چرا که در این صورت، فرصت پیوستن به یکی از رخداد ها و مراسم معمول در این کتابخانه را به دست خواهید آورد.

Address: 37 Rue de la Bûcherie, 75005 Paris, France

Website: shakespeareandcompany.com

نیمکت های کتابی، استانبول

اگر به شهر استانبول در کشور ترکیه سفر کنید، به احتمال بسیار زیاد یکی از این نیمکت های زیبای کتابی شکل را خواهید دید. این نیمکت ها در سرتاسر شهر وجود دارند و از زیباترین و مهم ترین جاذبه های ادبی و گردشگری جهان به شمار می آیند؛ در پارک ها، بلوار ها و میدان ها. این نیمکت ها، آثار هجده تن از مشهورترین نویسندگان کشور ترکیه را به نمایش می گذارند. هر نیمکت، جالب ترین صفحه آن کتاب خاص را نشان می دهد. از جاهایی که این نیمکت ها نصب شده اند می توان به پارک موجود در تپه شاملیکا Çamlıca Hill و بعلاوه امتداد خیابان کندی Kennedy در استانبول اشاره نمود.

Address: Çamlıca Social Facility, Küçük Çamlıca Cd., Istanbul, Turkey

Address: Aytekin Kotil Park, Sakızağacı, 34142 Istanbul, Turkey

Website: bucakkutup.gov.tr

کتاب فروشی Hay Castle در شهر Hay-on-Wye، ولز، بریتانیا

شهر کوچک و زیبای Hay-on-Wye مشهور ترین شهر کتابی و مکان های ادبی در جهان محسوب می گردد. این شهر تنها 1500 نفر جمعیت دارد و دارای تعداد قابل ملاحظه 24 کتاب فروشی و از مکان های ادبی در جهان است. تمامی کتاب فروشی های این شهر ارزش بازدید کردن دارند؛ اما حتی اگر زمان کمی برایتان به جای مانده، بازدید از کتاب فروشی فضای باز در قلعه Hay Castle را هرگز از دست ندهید. سفر به این شهر بویژه در طول فستیوال ادبیات و هنر Hay Festival of Literature & Arts که بین ماه های می و ژوئن برگزار می گردد بسیار ارزشمند است. شهر در امتداد مرز انگلستان و ولز واقع شده است و از طریق خودرو، می توان مسافت لندن به این شهر را در سه ساعت و مسافت بریستول به این شهر را در یک ساعت و نیم طی کرد.

Address: Castle St, Hay-on-Wye, Hereford HR3 5DF, United Kingdom

Website: haycastletrust.org

کتابخانه قدیمی Old Library، کالج ترینیتی Trinity College، دوبلین

کتابخانه کالج ترینیتی Trinity College و دانشگاه دوبلین University of Dublin، بزرگ ترین کتابخانه در ایرلند به شمار می رود. این کتابخانه از چندین ساختمان تشکیل شده است، اما بخشی که می بایست حتما ببینید کتابخانه قدیمی Old Library است. ساختمان این کتابخانه از طریق کلنل توماس دی برگ Colonel Thomas de Burgh مابین سال های 1712 و 1733 طراحی و ساخته شده است. سالن مشهور Long Room، یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری ادبی ایرلند در این کتابخانه واقع شده است. این سالن به طول 65 متر، جایگاه بیش از 200 هزار کتاب و دست نوشته می باشد.

Address: College Green, Dublin 2, Ireland

Website: tcd.ie/library

کتاب فروشی Livraria Lello & Irmão، پورتو

کتاب فروشی Livraria Lello که یکی از زیبا ترین کتاب فروشی های جهان به شمار می رود در سال 1906 افتتاح شده و بسرعت به مکانی الهام بخش برای نویسندگان مشهور و مرکز اجتماعات ادبی تبدیل شد. معماری این فروشگاه که دارای سبک آرت نوو Art Nouveau می باشد، اینجا از زیباترین جاذبه های گردشگری ادبی در جهان است که گردشگران را از سرتاسر جهان به خود جذب می نماید. این کتابخانه در لیست ده جاذبه گردشگری شهر پورتو در پرتغال واقع شده است و در فاصله 100 متری از شمال برج واقع شده است.

Address: R. das Carmelitas 144, 4050-161 Porto, Portugal

Website: livrarialello.pt

کتابخانه عمومی شهر کانزاس Kansas City Public Library

اگر قصد سفر به شهر کانزاس را دارید، حتما مابین بازدید هایتان از موزه هنر نلسون اتکینز Nelson-Atkins Museum of Art و بنای یادبود جنگ جهانی اول National World War I Memorial، سری هم به کتابخانه عمومی شهر بزنید. کتابخانه مرکزی که نمای بیرونی خارق العاده آن به ردیف کتاب ها در یک قفسه کتاب شباهت دارد، در منطقه Library District، خیابان دهم، بین خیابان بالتیمور Baltimore و ویاندوت Wyandotte قرار گرفته است.

Address: 14 West 10th Street, Kansas City, MO 64105, USA

Website: kclibrary.org

فواره کتاب Book Fountain، رم

فواره کتاب ها یا Fontana dei Libri در سال 1927 از طریق معمار جوانی به نام پیترو لومباردی Pietro Lombardi طراحی و ساخته شد. این فواره یکی از عالی ترین فواره های شهر رم محسوب می گردد؛ اما در عین حال، خیلی از گردشگران، لذت بازدید از آن را از دست می دهند. فواره کتاب Book Fountain در منطقه اطراف میدان ناوونا Piazza Navona واقع شده است. اگر در این میدان هستید، کافیست به سمت شرق و در جهت بنای بی نظیر پانتئون Pantheon قدم بردارید.

Address: Via degli Staderari, 00186 Roma, Italy

Website: sovraintendenzaroma.it

کتاب فروشی پتیکس Ptyx، در شهر ایکسل Ixelles، بلژیک

کتاب فروشی پتیکس Ptyx در سال 2012 افتتاح شده است؛ اما بخاطر نمای بیرونی بی همتا و زیبا طراحی شده خود، به سرعت به یکی از محبوب ترین کتاب فروشی ها در فضای مجازی تبدیل شد. روی نمای بیرونی این کتاب فروشی، می توان پرتره نویسندگان مشهور و بیوگرافی کوتاهی از آنها را مشاهده کرد. کتاب فروشی پتیکس Ptyx در شهرداری ایکسل Ixelles در منطقه Brussels-Capital قرار گرفته است و تنها به مقدار یک پیاده روی 15 دقیقه ای از موزه هورتا Horta Museum فاصله دارد.

Address: Rue Lesbroussart 39, 1050 Ixelles, Belgium

Website: librairie-ptyx.be

کتاب فروشی Brattle، بوستون

کتاب فروشی Brattle در سال 1825 تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین کتاب فروشی های دارای کتاب های قدیمی و دست دوم در ایالات متحده آمریکا می باشد. علاوه بر ساختمان سه طبقه، در حراجی خارج از ساختمان این کتاب فروشی نیز کتاب های جالب توجه بسیاری را پیدا خواهید کرد.

Address: 9 West St, Boston, MA 02111, USA

Website: brattlebookshop.com

تندیس کتاب Book Statue، بارسلونا

تندیس کتاب که Homenatge al Llibre یا بزرگداشت کتاب Tribute to Books نام دارد، در سال 1994 از طریق یک شاعر و هنرمند بصری کاتالان به نام جوآن بروسا Joan Brossa خلق شده است. این تندیس به سفارش ساخته شده و در مکانی که هر ساله نمایشگاه کتاب برگزار می گردد قرار گرفته است.

Address: intersection of Paseo de Gracia with Gran Via de les Corts Catalanes, Barcelona

کتاب فروشی Open Door، رم

این کتاب فروشی زیبا که در دهه 1970 افتتاح شده است، کتاب های به دقت انتخاب شده ای به زبان های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و ایتالیایی به بازدید کنندگان ارائه می نماید. نام این کتاب فروشی به این قصد انتخاب شده است که نشان دهنده یک فکر باز و کنجکاوی ناتمام برای انواع و اقسام ایده های متفاوت باشد. این کتاب فروشی در Trastevere قرار گرفته است و به مقدار یک پیاده روی یک دقیقه ای با میدان Piazza di Piscinula فاصله دارد.

Address: Via della Lungaretta, 23, 00153 Rome, Italy

Website: books-in-italy.com

کتابخانه شهری Municipal Library، لیون

نقاشی دیواری زیبایی که روی دیوار کتابخانه شهری Municipal Library نقش بسته است، نشانه ای برای بزرگداشت نویسندگان شهر لیون Lyon و ناحیه رون-آلپ Rhône-Alpes می باشد. در کنار این کتابخانه، یک کتاب فروشی و یک کارگاه هنری مربوط به صنعت چاپ در قرن بیست و یکم نیز واقع شده است. در مقابل این کتابخانه، در طرف دیگر خیابان، یک رستوران فوق العاده برای گذران وقت وجود دارد. کتابخانه شهری Municipal Library در کناره رودخانه سون Saône قرار گرفته است و به مقدار یک پیاده روی هفت دقیقه ای با ایستگاه قطار Part-Dieu فاصله دارد.

Address: 4 Rue de la Platière, 69001 Lyon, France

Website: bm-lyon.fr

منبع: همگردی

به "مکان های ادبی زیبا در دنیا ، برای عاشقان کتاب و کتابخوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های ادبی زیبا در دنیا ، برای عاشقان کتاب و کتابخوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید