هشدار WHO: زباله های ناشی از کووید زنگ خطر سلامتی است

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سازمان جهانی بهداشت درباره انباشت زباله های ناشی از همه گیری کووید-19 هشدار داد و تاکید کرد این زباله ها می تواند برای سلامت انسان ها تهدید ایجاد کند.

هشدار WHO: زباله های ناشی از کووید زنگ خطر سلامتی است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از رویترز، گزارش سازمان جهانی بهداشت، سرنگ های دور انداخته شده، کیت های آزمایش استفاده شده و ویال واکسن ها که همگی ناشی از همه گیری کووید-19 است روی هم انباشته شده و ده ها هزار تن زباله پزشکی ایجاد کرده که سلامت انسان و محیط زیست را تهدید می کند.

در این گزارش آمده است، این زباله ها که بخشی از آن می تواند عفونی باشد زیرا ویروس کرونا می تواند روی سطوح زنده بماند، به طور بالقوه کارکنان بهداشتی را در معرض جراحات ناشی از سوزن و میکروب های بیماری زا قرار می دهد.

جوامع نزدیک به محل های دفن زباله با مدیریت ضعیف نیز می توانند از طریق هوای آلوده ناشی از سوزاندن زباله، کیفیت پایین آب یا آفات ناقل بیماری تحت تأثیر قرار گیرند.

این گزارش خواستار اصلاح و سرمایه گذاری از جمله از طریق کاهش استفاده از بسته بندی است که باعث انبوه پلاستیک شده و همچنین لازم است استفاده از تجهیزات محافظ ساخته شده از مواد قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت پیش گرفته شود.

تخمین زده می شود، حدود 87 هزار تن تجهیزات حفاظت فردی (PPE) یا معادل وزن چند صد نهنگ آبی، از طریق یک پورتال سازمان ملل تا نوامبر 2021 سفارش داده شده که تصور می شود بیشتر آنها به زباله تبدیل شده اند.

این گزارش همچنین به حدود 140 میلیون کیت تست با پتانسیل تولید 2600 تن زباله عمدتاً پلاستیکی و زباله های شیمیایی اشاره کرده است.

علاوه بر این، تخمین می زند که حدود 8 میلیارد دز واکسن که در سطح جهان تزریق شده، 144 هزار تن زباله اضافی به شکل ویال های شیشه ای، سرنگ، سوزن، و جعبه های ایمنی تولید کرده است.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت نمونه های خاصی از محل وقوع فاجعه بارترین تجمع ها ذکر نشده است، اما به چالش هایی مانند محدود بودن تصفیه و دفع زباله رسمی در منطقه ها روستایی هند و همچنین حجم زیادی از زباله های تأسیسات قرنطینه در ماداگاسکار اشاره می کند.

این سازمان در خاتمه گفت، حتی قبل از همه گیری، حدود یک سوم مراکز بهداشتی برای رسیدگی به زباله های موجود مجهز نبودند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار WHO: زباله های ناشی از کووید زنگ خطر سلامتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار WHO: زباله های ناشی از کووید زنگ خطر سلامتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید