فرصت طلایی واکسیناسیون در سیر نزولی پیک های کرونا

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرگزاری خبرنگاران-دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بهترین زمان و فرصت طلایی برای تکمیل واکسیناسیون در سیر نزولی پیک های بیماری است، زیرا تعداد مبتلایان کمتر است و می توان از این فرصت برای تکمیل واکسیناسیون کرونا استفاده کرد.

فرصت طلایی واکسیناسیون در سیر نزولی پیک های کرونا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از وبدا، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه شصت و سومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اضافه نمود: در این جلسه در خصوص مدیریت درمان اطفال و بچه ها مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه و عوارض کرونا در بچه ها نسبت به بالغین، بحث هایی شد.

وی گفت: عوارض کرونا در بچه ها بیشتر به صورت سندروم التهابی با گرفتاری چند سیستم در بدن همانند سیستم قلبی عروقی، گوارشی، ریوی و عصبی همراه است، البته این عوارض در بالغین نیز دیده شده، اما نادر بوده است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اضافه نمود: این عوارض با آزاد شدن سایتوکاین ها می تواند گرفتاری فرد با کووید19 را تا چند هفته به همراه داشته باشد که پزشکان باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند، البته این عوارض نادر، اما مهم است، زیرا اگر تشخیص داده نشود، باعث ایجاد عوارض جدی در بچه ها می شود، بنابراین برخی افراد مبتلا به کرونا ممکن است دو تا چند هفته پس از ابتلا به بیماری و بهبودی، دچار این سندروم شوند.

دکتر جماعتی گفت: در این جلسه درباره آخرین وضع کرونا در دنیا و ایران بحث شد، در بیشتر کشور های دنیا، اُمیکرون تبدیل به سویه غالب شده و دلتا بسیار کمتر مشاهده شده است.

وی اضافه نمود: در بیشتر کشور ها سیر بستری و مرگ و میر، کاهشی است و در کشور ما نیز میزان مرگ و میر روزانه بیماران کرونا، روندی ثابت دارد و انتظار می رود که تا یکی دو هفته آینده به سمت نزول میزان بستری و مرگ و میر بر اثر سویه اُمیکرون حرکت کنیم.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: توصیه ما به مردم این است که با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، همه شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تهویه مناسب هوا را رعایت و از مسافرت های غیرضروری، پرهیز کنند.

دکتر جماعتی اضافه نمود: افرادی که در تعطیلات نوروزی قصد سفر به کشور های همسایه را دارند توجه داشته باشند که با توجه به وضع بیماری در آن کشور ها و تجمع بالای افراد در برخی مکان های خاص، می توانند در معرض خطر باشند، البته رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون به ویژه در بچه ها، ضروری است. خوشبختانه گرفتاری بچه ها با اُمیکرون، بستری در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه رو به کاهش است و امیدواریم این سیر نزولی ادامه دار باشد.

وی گفت: در کشور های دیگر موج تازه بیماری کرونا شکل نگرفته و در بیشتر کشور ها سویه غالب، اُمیکرون است و از نظر تعداد مبتلایان، بستری ها و موارد مرگ و میر، سیر کاهشی را دارد و شاید در آینده به شرایط نسبتا خوبی برسیم، اما حتما باید به شیوه نامه های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه همچنان توجه شود، زیرا در غیر این صورت شاهد سویه های تازه کرونا خواهیم بود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اضافه نمود: اگرچه بیشتر متخصصان آمار و اپیدمیولوژی باتوجه به سیر بیماری در کشور های مختلف، پیش بینی می کنند که شاید در آینده شاهد پاندمی کرونا نباشیم و ویروس کرونا به شکل اندمیک و به شکل ویروس آنفلوآنزا باشد و نیاز به تزریق سالانه واکسن وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فرصت طلایی واکسیناسیون در سیر نزولی پیک های کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت طلایی واکسیناسیون در سیر نزولی پیک های کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید