چگونه کودک نوپا زبان باز می نماید؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، برای یاری به مهارت های زبانی بچه ها نوپا، فقط با آن ها صحبت کنید و به حرف های آنها گوش دهید.

چگونه کودک نوپا زبان باز می نماید؟

تحقیقات نشان داده است، نوزادانی که در دوران قرنطینه به دنیا می آیند، دیرتر به بعضی نقاط عطف زبان و ارتباط دست یافته اند.

در طول این مدت، نوزادان با افراد تازه کمتری دیدار کردند و احتمال کمتری برای معاشرت با سایر بزرگسالان و نوزادان، چه در گروه های نوزاد و چه در خانه و خانواده و دوستان داشتند و والدین در حین مراقبت از نوزادان خود مسئولیت های کاری داشتند.

این اتفاق ممکن است منجر به تاخیر در مهارت گفتاری و ارتباطی نوزادان 2020 شده باشد.والدین اغلب بیشتر نگران صحبت نکردن فرزندشان هستند.

بعلاوه والدین در گفتن اینکه چه زمانی فرزندشان باید نقاط عطف صحبت کردن را ببیند، دقیق تر از سایر نقاط عطف، مانند بازی یا اشاره هستند.

بسیاری از بچه های که کمی دیر صحبت می نمایند و بچه های که بیشتر به مسائل زبانی ادامه می دهند، لزوماً کسانی نیستند که دیر صحبت می نمایند، بلکه آن هایی هستند که به میزان همسالان خود کلمات را نمی یابند.

اما مهم است که به خوبی مراقب باشید که آیا کودک در برقراری ارتباط با تاخیر روبرو می شوند، زیرا بچه های که در آغاز مدرسه با تاخیر زبانی جدی روبرو می شوند، احتمال بیشتری دارد که بعداً در دوست یابی با مشکل روبرو شوند.به طور کلی، مهارت های زبانی خوب به بچه ها یاری می نماید تا در مدرسه بهتر عمل نمایند.

برترین راه برای یاری به کودک نوپا در ارتباط با زبان و ارتباطات این است که مطمئن شوید، با هر کسی که در تماس هستند، با کودک صحبت نموده و به آن ها گوش می دهند.

راه درست برای صحبت وجود ندارد ممکن است والدین احساس نمایند که با بچه ها خود به روش صحیح صحبت نمی نمایند، اما تحقیقات نشان می دهد که واقعاً راه درستی وجود ندارد که قطعاً زبان کودک شما را در مدت زمان طولانی بهبود بخشد.

والدین از فرهنگ های مختلف با بچه ها خود به گونه ای متفاوت صحبت می نمایند و تا کنون متوجه شده ایم که تغییرات کوچک در صحبت کردن با بچه ها نوپا بعید است بر زبان کودک در سنین مدرسه تأثیر بگذارد.

ما می دانیم که صحبت کردن با بچه ها در خصوص آنچه به آن علاقه دارند یکی از موثرترین راه ها برای یاری به کوچکترین بچه ها نوپا برای یادگیری کلمات تازه است.

کارآزمایی کنترل شده ای که در شمال انگلستان انجام شد به بعضی از والدین آموخت که از این نوع گفت وگوی احتمالی استفاده نمایند.صحبت کردن در خصوص چیزی که کودک به آن توجه می نماید.

به عنوان مثال، به والدین آموزش داده شد که بگویند اوه این LORRY است که شما با آن بازی می کنید، چه LORRY سرگرم نماینده ای در حالی که فرزند آن ها قبلاً به کامیون توجه نموده بود.سایر والدین در این کارآزمایی فقط در خصوص تغذیه سالم و سلامت دندان آموزش داده شدند.

این مطالعه نشان داد، بچه های که به والدینشان این نکات را در خصوص صحبت کردن با بچه هاشان در زمانی که کمتر از یک سال داشتند داده شد، در 18 ماهگی کلمات بیشتری را نسبت به خانواده هایی که این نکات را دریافت نکردند، می گفتند.

اما مانند تحقیقات قبلی، شش ماه پس از آن، تفاوت قابل میزان گیری بین دو گروه از بچه ها نوپا وجود نداشت؛ بنابراین اگرچه صحبت کردن با بچه ها نوپا خوب است، اما لزوماً به این معنی نیست که تغییر نحوه صحبت کردن با آن ها به مهارت های زبانی آینده آن ها نیز یاری خواهد داد.

دستورالعمل های خاص در خصوص نحوه صحبت کردن با یک نوزاد یا کودک نوپا نیز ممکن است برای والدین آزاردهنده باشد، زیرا آن ها با شیوه های فرهنگ خود متفاوت هستند و به فرهنگ خود با بچه هاشان صحبت می نمایند.

از میان نوزادان متولد شده در انگلستان و ولز در سال 2020، 30 درصد مادری دارند که در بریتانیا به دنیا نیامده است.از بین این نوزادان، رایج ترین کشور تولد مادرشان پاکستان بود. کشور های اول تولد برای مادران غیر بریتانیایی در سال 2020 نیز شامل رومانی، نیجریه، سومالی و هند است.

ما می دانیم که والدین از نقاط مختلف دنیا از روش های مختلفی برای صحبت با بچه ها استفاده می نمایند و ایده های متفاوتی در خصوص تربیت بچه ها خود دارند.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که والدین در جنوب صحرای آفریقا به احتمال زیاد از گفتار ابزاری برای بچه ها استفاده می نمایند.سعی می نمایند از آن ها بخواهند کاری انجام دهند یا به چیزی خطرناک در نزدیکی کودک نوپا اشاره نمایند.

در گذشته، محققان در محیط های غربی عمدتاً والدین را مورد مطالعه قرار می دادند که با بچه ها نوپا هنگام بازی با هم صحبت می کردند و تمرکزشان روی اسباب بازی ها و بازی ها بود.

با توجه به نگرانی والدین نوزادانی که در قرنطینه به دنیا می آیند، نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که هرچه اکنون با کودک نوپا خود صحبت کنید، احتمالاً به او یاری خواهد نمود.چه این صحبت بخشی از یک بازی اختصاصی برای او باشد، چه از آن ها بخواهید در کار های اطراف خانه به شما یاری نمایند، یا کار هایی را که بزرگسالان انجام می دهند، یاد بگیرند، همه چیز خوب است.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

وبلاگ خرید اینترنتی علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چگونه کودک نوپا زبان باز می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کودک نوپا زبان باز می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید