عرضه سهام شرکت های فناوری چینی در خارج مشروط می شود

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، دولت چین از برنامه های خود برای محدودکردن عرضه سهام آن دسته از شرکت های فناوری این کشور در خارج خبر داده که داده های حساس مرتبط با امنیت ملی در اختیار دارند.

عرضه سهام شرکت های فناوری چینی در خارج مشروط می شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از رویترز، بر اساس قوانین تازه چین شرکت های فناوری که داده هایشان تا بدان حد حساس است که افشای آن می تواند خطرات امنیتی در پی داشته باشد، حق عرضه سهامشان در بازار سهام کشورهای خارجی را ندارند. این ممنوعیت شامل کشورهایی مانند ایالات متحده هم می شود.

چین ماه قبل از افزایش سختگیری ها و بررسی های خود در مورد همه شرکت هایی خبر داد که در خارج از این کشور فعالیت دارند. تحقیقات امنیت سایبری در این زمینه از شرکت دیدی گلوبال و تنها چند روز بعد از عرضه سهام آن در بورس آمریکا آغاز شد.

بر اساس این قوانین متصدیان بورس و اوراق بهادار در چین بررسی های دقیق تری بر روی شرکت های این کشور که سهام خود را در بازارهای بورس خارجی عرضه کرده اند، انجام داده و برای آن دسته از شرکت های چینی که حجم زیادی از داده های کاربران را جمع آوری کرده یا تولیدکننده محتوایی هستند که خطرات امنیتی احتمالی برای چین به همراه دارد، ممنوعیت عرضه سهام خارجی در نظر می گیرند.

اداره امنیت سایبری چین از تمامی شرکت های اینترنتی این کشور خواسته تا در صورت تمایل به عرضه سهام در خارج از این کشور، به شکل داوطلبانه درخواست بررسی شرایط خود را ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "عرضه سهام شرکت های فناوری چینی در خارج مشروط می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه سهام شرکت های فناوری چینی در خارج مشروط می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید