فرصت رشد مانا همراه با توسعه بازار متاورس

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، متاورس از جمله اصلاحات و عبارت هایی است که اخیراً به شدت محبوب شده است و به طور مداوم در اخبار تکنولوژی های روز جهان نام آن شنیده می گردد.

فرصت رشد مانا همراه با توسعه بازار متاورس

متاورس کلمه ای تازه و مختص به ارزهای دیجیتال نیست و این کلمه برای اولین بار در سال 1992 در یک رمان علمی تخیلی استفاده شد. در این رمان، انسان ها به دنیایی 3 بعدی وارد می شوند که در آن می توانند با دیگر انسان ها، محیط و وسایل مختلف ارتباط و تعامل داشته باشند.

فرصت رشد مانا همراه با توسعه بازار متاورس

از آن موقع تا به امروز، متاورس توسعه های مختلفی به خود دیده است و به شکل های مختلفی برنامه های متاورسی به دنیا عرضه شده اند. از محبوب ترین متاورس های ابتدایی، می توانیم به متاورس پلی استیشن اشاره کنیم که PlayStation Home نام داشت و در سال 2009 عرضه شد. در این متاورس کاربران می توانستند کاراکتر خود را بسازند و در محیط های مختلف با دیگر کاربران ارتباط بگیرند و بازی های مختلفی را انجام دهند. هرچند در آن موقع هدست های واقعیت مجازی همچون چیزی که امروزه مشاهده می کنیم وجود نداشت و تجربه این متاورس تنها با دسته های کنسول امکان پذیر بود.

در نهایت پای ارزهای دیجیتال نیز به این دنیاهای مجازی باز شده است و شاهد عرضه پلتفرم ها و ارزهای دیجیتال متنوعی در فضای متاورس هستیم. بازار متاورس ارزهای دیجیتال در سال 2021 طوفانی بود و این شبکه های بلاک چین فعال در حوزه متاورس پیروز شدند تا توجهات زیادی را به خود جلب نمایند. یکی از پیروز ترین ارزهای دیجیتال متاورسی در این سال مانا (دیسنترالند) نام داشت، اما آیا این ارز دیجیتال در سال 2023 نیز می تواند پیروزیت خود را تکرار کند؟

متاورس چیست؟

قبل از هرچیز مهم است با متاورس آشنا شویم، متاورس را به صورت خلاصه می توانیم یک دنیای مجازی سه بعدی معرفی کنیم که در آن تعامل با دیگر کاربران، ابزارها، محیط و دیگر موارد مشابه امکان پذیر است.

برای درک بهتر، اینترنت امروزه را تصور کنید. شما برای خرید یک کالا به یک فروشگاه آنلاین مراجعه می کنید و سپس جنس مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری می کنید. تمام این فرآیند، به وسیله یک صفحه نمایش انجام می گردد و شما تنها یک صفحه اینترنتی را مشاهده می کنید. با متاورس، این مراحل به شکل 3 بعدی قابل انجام است و شما می توانید اجناس را از نزدیک آنالیز کنید و سپس خرید خود را در محیط فروشگاه همچون مراحل خریدهای فیزیکی انجام دهید.

متاورس بسیاری از فعالیت های مجازی از جمله خریدهای اینترنتی را می تواند تبدیل به یک فرآیند 3 بعدی کند، فعالیت هایی که معمولاً با دستگاه های مخصوصی به نام هدست های واقعیت مجازی قابل انجام است. کار کردن، سرگرمی، بازی، خرید، معاملات مالی و ده ها فعالیت دیگر از جمله کارهایی هستند که در متاورس می توان آن ها را انجام داد.

مانا، پول مجازی متاورس دیسنترالند

دیسنترالند یک متاورس بلاک چینی است که آزادی عمل بسیاری را در اختیار بازیکنان و کاربران قرار می دهد. در این متاورس خرید و فروش زمین های مجازی امکان پذیر است و پس از خرید زمین، کاربران می توانند هرآنچه که می خواهند را در زمین خود بسازند و با دیگر کاربران به اشتراک بگذراند. هر زمین موقعیت جغرافیایی و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و همچون زمین های دنیای واقعی، عواملی مانند دور یا نزدیک بودن به مراکز مجذوب کننده، بزرگی و کوچکی و دیگر موارد مشابه بر قیمت و مجذوب کنندهیت این زمین های مجازی تأثیرگذار هستند.

این متاورس بعلاوه روش های مختلفی را برای کسب عایدی در اختیار کاربران قرار داده است. سرمایه گذاران می توانند در ادامه و با بالا رفتن ارزش زمین، زمین خود را بفروشند یا آیتم ها و ساختمان های ایجاد شده خود را در فروشگاه های NFT به فروش برسانند و عایدی داشته باشند. در دیسنترالند مالکیت همه چیز در اختیار کاربران است و با یاری فناوریNFT، این مالکیت ها ثبت می گردد و قابل انتقال است.

معاملات مالی و کسب عایدی در این متاورس با توکن بومی آن یعنی MANA امکان پذیر شده است. مانا واحد پول دنیای مجازی دیسنترالند و یک ارز دیجیتال با استاندارد ERC-20 است که امکان تبدیل آن به دیگر ارزهای دیجیتال و پول فیات وجود دارد. مانا در زیست بوم دیسنترالند به صورت گسترده برای خرید و فروش خدمات، زمین ها و آیتم های مجازی استفاده می گردد.

با این حال کاربرد مانا در متاورس دیسنترالند محدود به معاملات مالی نیست و از آن برای پرداخت کارمزد تراکنش ها، مدیریت و مشارکت در روند توسعه دیسنترالند نیز استفاده می گردد. مانا بعلاوه یک توکن حاکمیتی است، به این معنی که دارندگان آن در بعضی از تصمیم گیری ها پیرامون روند توسعه و آینده دیسنترالند حق رأی خواهند داشت و می توانند در مسیر پیشرفت این متاورس سهیم باشند.

اگر اطلاعاتی که در خصوص ارز مانا و دیسنترالند داده شد برای آشنایی با این ارزها برایتان کافی نبوده است، ما در خصوص این ارز در محتوایی دیگر با عنوان سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال سال 2023 نیز در خصوص این ارز صحبت نموده ایم.

چرا مانا در سال 2023 می تواند پرسود باشد؟

متاورس هنوز برای بسیاری یک موضوع ناشناخته است، این تکنولوژی و دنیاهای واقعیت مجازی در مراحل اولیه توسعه خود هستند و به مرور زمان همراه با مقرون به صرفه تر شدن هدست های واقعیت مجازی، پیش بینی می گردد که تعداد کاربران متاورس های بلاک چینی از جمله دیسنترالند رشد زیادی را تجربه کند.

هم اکنون بعضی بازی های مشابه همچون Roblox پیروز شده اند تا بیش از 50 میلیون کاربر فعال داشته باشند، موضوعی که به خوبی پتانسیل رشد متاورس ها را نشان می دهد. با افزایش کاربران و موارد استفاده از دیسنترالند، ارز دیجیتال مانا نیز تحت تاثیر افزایش حجم معاملات و محبوبیت بازار NFT این فرصت را پیدا می نماید تا بار دیگر قیمت خود را چند برابر کند.

ارز دیجیتال مانا به همین علت به گزینه مجذوب کنندهی برای سرمایه گذاران آینده نگر بازار تبدیل شده است، زیرا متاورس دیسنترالند فرصت های همکاری و کسب عایدی بیشماری را برای شرکت ها، توسعه دهندگان و سرمایه گذاران در این فضا فراهم نموده است.

به راحتی تعیین است که چرا امروزه بسیاری از سرمایه گذاران جذب زیست بوم دیسنترالند شده اند، مانا هم اکنون از جمله بهترین ارزهای دیجیتال متاورسی است و این پتانسیل را دارد تا در سال 2023، به فهرست پرسودترین ارزهای دیجیتال بازار اضافه گردد چرا که این روزها خرید مانا هواداران بسیاری پیدا نموده است.

اگر قصد خرید این ارز پر پتانسیل را دارید، برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال کلیک کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "فرصت رشد مانا همراه با توسعه بازار متاورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت رشد مانا همراه با توسعه بازار متاورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید