فروش گوشی تا سرانجام 2022 با کاهش 3.5 درصدی روبرو می گردد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، بر اساس گزارش نو شرکت IDC، آمار فروش جهانی گوشی تا انتها سال 2022 با کاهش 3.5 درصدی به 1.31 میلیارد دستگاه خواهد رسید. این در حالی است که همین شرکت ماه ها قبل رشد 1.6 درصدی برای بازار موبایل را پیش بینی نموده بود.

فروش گوشی تا سرانجام 2022 با کاهش 3.5 درصدی روبرو می گردد

تحلیلگران این شرکت بر این باور هستند که اپل کمتر از رقبا تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرد. باید خاطرنشان کنیم این شرکت کنترل بیشتری روی زنجیره تامین محصولات خود دارد و با توجه به قیمت بالای مدل های مختلف، خریداران این گوشی ها از توان مالی خوبی برخوردار هستند و در نتیجه چندان تحت تاثیر تورم و دیگر مسائل مالی قرار نمی گیرند.

از جمله دلایل پایین آمدن آمار فروش موبایل می توانیم به کاهش تقاضا، تورم دنیای، محدودیت های زنجیره تامین و تنش های ژئوپولیتیک اشاره کنیم. طبق گزارش های تازه، اپل و سامسونگ سال جاری نسبت به برنامه های اولیه گوشی های کمتری فراوری خواهند کرد. البته به نظر می رسد در سال 2023 این مسائل تا حد زیادی رفع خواهد شد و ظاهرا با رشد 5 درصدی روبرو خواهیم شد.

بنا به تحلیل های اجرا شده، بازار اروپا با افت 22 درصدی آمار فروش بیشترین کاهش را تجربه خواهد نمود و در بازار چین هم فروش گوشی های هوشمند با کاهش 11.5 درصدی روبرو می گردد. در این میان فروش گوشی در آسیا برخلاف دیگر منطقه ها دنیا رشد 3 درصدی را تجربه خواهد نمود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش گوشی تا سرانجام 2022 با کاهش 3.5 درصدی روبرو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشی تا سرانجام 2022 با کاهش 3.5 درصدی روبرو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید