رگولاتور انگلیس بر فرایند حذف کوکی های کروم نظارت می نماید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از آسوشیتدپرس، گوگل به رگولاتورهای انگلیس اجازه می دهد بر فرایند حذف فناوری ردیابی تبلیغات از مرورگر کروم نظارت کند. این بخشی از مجموعه تعهداتی است که شرکت مذکور پیشنهاد نموده تا به طور جهانی و قبل از اجرای تحقیقات آنتی تراست خود انجام دهد.

رگولاتور انگلیس بر فرایند حذف کوکی های کروم نظارت می نماید

سازمان ناظر بر رقابت انگلیس مشغول آنالیز پیشنهادات گوگل درباره حذف کوکی های طرف سوم از مرورگر کروم است زیرا رگولاتورها بیم آن دارند که کوکی های مذکور رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال را زیر پا بگذارند و قدرت گوگل در بازار را توسعه دهند.

گوگل برای رفع کردن این نگرانی ها مجموعه ای از تعهدات را پیشنهاد نموده؛ از جمله آنکه به سازمان رقابت و بازارهای انگلیس اجازه می دهد بر فرایند طراحی و توسعه فناوری تبلیغاتی جایگزین نظارت کند.

آندرئا کوشلی مدیر ارشد اجرایی این سازمان می گوید: ظهور شرکت های فناوری عظیم مانند گوگل چالش های متعددی برای ناظران رقابت در سراسر دنیا به وجود آورده است. برای حل این چالش ها به روشی تازه احتیاج است. درهمین راستا سازمان رقابت و بازارهای انگلیس با شرکت های فناوری همکاری می نماید تا رفتارهای آنها در بازار را شکل دهد و با توجه به منافع مصرف کنندگان از رقابت محافظت کند.

طبق این تعهد گوگل به سازمان ناظر اجازه می دهد مرزهایی برای شیوه استفاده و جمع آوری اطلاعات کاربران جهت تبلیغات دیجیتال معین کند. بعلاوه این شرکت تعهد می دهد در فناوری تازه تبلیغات آنلاین کسب و کار خودش را بر رقبا ترجیح ندهد.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام نموده در صورتی که سازمان رقابت و بازارهای انگلیس تعهدات ارائه شده را تأیید کند، موارد مذکور در سراسر دنیا اجرا می شوند.

کسب و کارهای مختلف با استفاده از کوکی های طرف سوم، می توانند تبلیغات هدفمند را به شیوه موثرتری انجام دهند. با این وجود کوکی های مذکور نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی به وجود آورده اند، زیرا با استفاده از آنها می توان کاربر را در فضای اینترنت ردیابی کرد.

طرح گوگل برای حذف کوکی های طرف سوم در مرورگر کروم، صنعت تبلیغات دیجیتال را دگرگون نموده است و بسیار بیم آن دارند که فناوری های تازهتر فضا را برای رقبای تبلیغات آنلاین این شرکت تنگ تر کند.

این طرح شامل جایگزین کردن شناسه های فردی با تکنیک تازهی است که کاربران را در گروه های عظیمی که براساس علایق آنها ایجاد شده، مخفی و همزمان تاریخچه مرورگر روی دستگاه ها حفظ می نماید تا حریم خصوصی فرد حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رگولاتور انگلیس بر فرایند حذف کوکی های کروم نظارت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگولاتور انگلیس بر فرایند حذف کوکی های کروم نظارت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید