رشد صنعت توریستی امارات تا سال 2021 به 45 میلیون توریست

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، رشد صنعت گردشگری امارات متحده عربی

امارات متحده عربی اعلام نموده است که در سال 2021 رقم گردشگری که به این کشور وارد می شوند حدود 45 میلیون نفر خواهد بود که این عدد می تواند در رشد صنعت گردشگری این کشور رقمی چشم گیر باشد. آن ها نیز اشاره نموده اند که با توسعه زیرشاخه های صنعت سرگرمی و سرگرمیی در سراسر شهر دبی خودشان را یک قدم در رسیدن به هدف رشد این صنعت ارزشمند در کشورشان نزدیک تر نمایند. اصلی ترین توسعه ها مربوط به پارک های موضوعی مختلف می گردد که دبی را به مقصدی برای گردشگران بین المللی تبدیل نموده است. شایان ذکر است که چند برابر هزینه های میلیارد دلاری که این شهر برای صنعت گردشگری خود می پردازد با ورود گردشگرانی که سالانه برای سرگرمی به این شهر سفر می نمایند باز گرداننده می گردد. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره رشد صنعت گردشگری امارات متحده عربی

رشد صنعت توریستی امارات تا سال 2021 به 45 میلیون توریست

صحبت کنیم، با ما در ادامه همراه باشید.

زیرساخت های صنعت سرگرمی و سرگرمیی یکی از مواردی است که در توسعه صنعت جهانگردی هر کشور بسیار تاثیر گذار است. امارات متحده عربی از آن دسته شهرهایی است که در این زمینه کوشش های بسیاری نموده و اعلام نموده است که تا سال 2021 می خواهد رقم جهانگردی اش را به 45 میلیون نفر برساند. این شهر با توسعه زیرساخت های صنعت سرگرمی و سرگرمیی که شامل پارک های موضوعی، پارک های آبی با رعایت استاندارهای بین المللی و همینطور دیگر جاذبه هایی که بیشتر آن ها لقب ترین را برای خود کسب نموده سبب شده تا این کشور در جذب جهانگرد پیروز باشد و سالانه میلیون ها نفر برای سرگرمی و جهانگردی به سمت آن سفر نمایند.

مطبق با پیش بینی که موسسه PWC انجام داده است تا امارات متحده عربی پتانسیل این را دارد که تا سال 2021 بتواند رقم جذب جهانگردش را به 45 میلیون نفر برساند در حالی که 30 میلیون نفر از این جهانگردان بین المللی بوده و 15 میلیون نفر از آن ها بومی های کشور عربستان می باشد. طبق برآوردهای مشاوران بین المللی اکسپو (International Expo Consults)، پارک های موضوعی دبی می تواند تا سال 2020 عایدی سالیانه حدود 5 میلیارد دلار نصیب کشور نمایند.

کارمند بخش تجاری سرگرمی های DXB، احمد الرییس نیز بیان نموده است که:

شهر دبی در کشور امارات متحده عربی یکی از مقاصد جهانگردی چند جانبه است و برای هر سلیقه ای گزینه های جذابی دارا می باشد. از همین رو دبی نه تنها مقصدی معروف برای علاقمندان به خرید است، بلکه برای کسانی که سلیقه جهانگردی متفاوتی دارند نیز هم گزینه های مناسبی دارد و برای سرگرمی و سرگرمی محل مناسبی دارا می باشد. این پارک های موضوعی از الحاقات تازه به بخش سرگرمی شهر دبی هستند و حالا این شهر میزبانی چندین پارک موضوعی، پارک آبی و سایر جاذبه های مناسب برای خانواده ها را برعهده دارد. دبی طی یک دهه اخیر با افزایش جاذبه های جهانگردی شاهد رشد چشمگیر جهانگردی بوده است.

پارک های موضوعی دبی سبب شده اند جاذبه های مناسبی برای کسانی که با خانواده به سفر می فرایند باشد و مقامات این شهر در پی افزایش میانگین مدت زمان اقامت جهانگردان در دبی هستند. به گزارش بخش بازاریابی جهانگردی و بازرگانی دبی (جهانگردی دبی)، این شهر در طول شش ماه اول سال 2018 پذیرای 8.10 میلیون جهانگرد بین المللی بود. جالب است بدانید بخش جهانگردی امارات متحده عربی در انتها سال 2017، 109 میلیارد درهم در سال ارزش داشت. بعلاوه بازارهای اصلی برتر (هند، عربستان صعودی و بریتانیا) شاهد عملکرد پایدار بهتر در نیمه اول سال 2018 بوده اند.

مدیر کل یکی از جاذبه های جهانگردی مهم در دبی به نام لگولند گفته است که راه اندازی مجموعه ای تازه در طول سه سال گذشته به شدت بر جذابیت این شهر افزوده است و در عین حال هم سرگرمی های بیشتری را در اختیار ساکنان شهری و جهانگردانی که به این شهر سفر می نمایند نیز قرار داده است. از زمان شروع به کار لگولند دبی (Legoland Dubai) در سال 2016، این مجوعه شاهد افزایش چشمگیر بازدیدنمایندگان بین المللی بوده است.

با توجه به اطلاعاتی که از گروه اکسپدیا در طول سه ماه سوم سال 2018 بدست آمده نیز نشان دهنده تعداد مسافران آسیایی به امارات متحده عربی است. در این بین تعداد مسافرانی که از چین و هند به دبی سفر می نمایند بسیار زیاد و چشم گیر است، که همین موضوع از فرایند روبه رشد موقعیت این کشور به عنوان یک مقصد برتر جهانگردی نیز حکایت دارد. براساس این اطلاعات، با اینکه مسافران کشورهای بریتانیا و آمریکا در صدر فهرست جهانگردان کشور امارات هستند، اما تعداد مسافران کشورهای چین و هند در مقایسه با سال گذشته، بیشترین رشد را به ترتیب با حدود 245 درصد و بیش از 60 درصد نشان می دهند.

از جمله عواملی که برا افزایش تعداد مسافران ورودی به امارات متحده عربی تاثیر قابل ملاحظه ای دارد، چندین طرح از سوی دولت امارات است که به منظور رشد صنعت جهانگردی دبی اتخاذ شده است. از جمله این تصمیمات ارائه ویزای ترانزیت برای مسافران خارجی است که از امارات به مقصد کشور سوم سفر می نمایند، تصمیم دیگری که در ارائه ویزا به محض ورود به کشور و پذیرش کارت های اعتباری چینی اتخاذ شده است. علاوه براین، جهانگردان هندی احتمالا امارات را به عنوان مقصد تعطیلات خود انتخاب می نمایند، چرا که دسترسی به آن آسان است و بیش از هزار پرواز بین هند و امارات در طول هفته انجام می گردد. احمد الرییس اشاره می نماید که صنعت پارک های موضوعی در دبی همچون سایر صنایع احتمالا طی سال های آینده رشد بیشتری خواهد داشت و رایدها و جاذبه های تازهی به آن اضافه می گردد تا جذابیت بیشتری به پارک های موجود ببخشند.

منبع: الی گشت

به "رشد صنعت توریستی امارات تا سال 2021 به 45 میلیون توریست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد صنعت توریستی امارات تا سال 2021 به 45 میلیون توریست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید