چشم لندن ، بلندترین چرخ و فلک در اروپا

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، چشم لندن بلندترین چرخ و فلک در اروپا

چشم لندن، بلندترین چرخ و فلک در اروپا و در کرانه جنوبی است که در کنار رودخانه تیمز در منطقه لمبت قرار گرفته است.

چشم لندن ، بلندترین چرخ و فلک در اروپا

این چرخ و فلک با ارتفاع کلی 443 فوت (135 متر) ، بلندترین چرخ و فلک دنیا از سال 1999 تا سال 2006 بوده که امروزه ستاره نانچانگ در چین از آن پیشی گرفته است.

این چرخ و فلک یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لندن است که برای آن هزینه پذیرش دریافت می گردد.

برای بازدید از این چرخ و فلک مجذوب نماینده می توانید از تور اروپا در وبلاگ خرید اینترنتی استفاده نمایید.

تاریخچه چشم لندن بلندترین چرخ و فلک در اروپا

طراحان این چرخ و فلک زوجی بودند که در سال 1993 در مسابقه طراحی آزاد شرکت کردند تا معماری این بنای دیدنی را که به مناسبت جشن هزاره سال 2000 برگزار می گردد بر عهده بگیرند، اما متأسفانه طرح این زوج برای ساخت بزرگ ترین چرخ و فلک اروپا به همراه تمامی طرح هایی که افراد دیگر کشیده بودند با شکست روبرو شد.

پس از بهم خوردن مسابقه این زن و شوهر تصمیم به تأسیس شرکت خودشان گرفتند تا با ایده متنوعی از چرخ و فلک آن را به مرحله اجرا برسانند.

آنها زوج خوشبختی بودند چرا، چون بعداز علنی شدن خبر این طرح شرکت بریتیش ایرویز تصمیم گرفت برای یاری به این زوج اعلام آمادگی کند و تا تمام شدن طرح هزینه آن را بر عهده بگیرد.

این پروژه می بایستی تا قبل از آغاز جشن سال نو به انتها می رسید و در سال 2000 افتتاح می گشت؛ بنابراین برای اینکه بتوانند کار را پیش ببرند می بابیتسی تیمی تشکیل شده از 1700 نفر نیروی متخصص گردهم می آمدند و بی وقفه کارمی کردند تا طرحی شگفتانه و منحصر به فرد خلق نمایند.

به خاطر اینکه شرکت بریتیش ایرویز پشتیبان این طرح بود در ابتدای کار قرار شد نام این سازه چرخ و فلک هزارهبریتیش ایرویز شناخته گردد.

این سازه، بخاطر نمادی از32 منطقه لندن،32محفظه کپسول مانند را در بر می گیرد و از داخل کپسول ها می توان نظاره گر بی نظیر شهر باشید چشم لندن، بخاطر نقش مؤثر در صنعت گردشگری و بعلاوه از لحاظ معماری بیش از 40 جایزه مختلف را به خود اختصاص داده است.

شما می توانید بعلاوه ویزای انگلیس خود را از ما تهیه کنید.

حقایقی در رابطه با بلندترین چرخ و فلک اروپا

چشم لندن ممکن است یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر باشد، اما واقعیت های بسیاری وجود دارد که مسافران گردشگران درباره آن نمی دانند که در ادامه به برخی از آنها اشاره نموده ایم :

  • چشم لندن با 135 متر ارتفاع ، در حال حاضر چهارمین چرخ و فلک بزرگ در دنیا است، اما بلندترین سازه برتر اروپا می باشد.
  • سواری با چشم لندن 30 دقیقه طول می کشد و با سرعتی حدود 0.6 مایل در ساعت حرکت می نماید.
  • با بازدید بیش از 3.5 میلیون نفر در سال از این چرخ و فلک، اکنون چشم لندن محبوب ترین جاذبه گردشگری با پرداخت هزینه در انگلستان است.
  • وزن کل چرخ و فلک بیش از 1000 تن یا بیش از 1 میلیون پوند وزن دارد.
  • بیش از 500 عروسی در چشم لندن رخ داده است که اولین جشن در سال 2001 برگزار گردید.
  • در یک مرحله از جشنواره رستوران لندن ، چشم لندن به یک مکان غذاخوری پاپ آپ تبدیل شد: سرآشپزهای مشهوری مانند گوردون رامسی و دانیل بولود در یکی از کپسول ها وعده های غذایی را برای ده مشتری تهیه می کردند که هرکدام در برخی موارد، بیش از 30000 دلار برای آن پرداختند.

حقایقی در رابطه با چشم لندن

  • جادوگر دیوید بلین در سال 2003 چرخشی کامل را در بالای یکی از غلافهای چرخ فلک اجرا کرد.
  • در سال 2004، مردی با لباس مرد عنکبوتی از چرخ و فلک بالا رفت و 18 ساعت را در بالای غلاف گذراند، گفته می گردد این کار برای جلب توجه به حقوق پدران در انگلیس صورت گرفت.
  • در سال 2013، آموزشگاه ردبول چشم لندن را به یک کلوپ شبانه چرخان تبدیل کرد. از نظر فنی، 30 اتاقک را به مهمانی های مختلف تبدیل کرد تا فرهنگ باشگاهی انگلستان را جشن بگیرد، این جشن میزبان هنرمندانی چون لیلی آلن، مارک رونسون و ریچی هاوتین بود.
  • از زمان افتتاح چشم لندن در سال 2000، بسیاری از شهرها از جمله لاس وگاس، سیاتل و آتلانتا چرخ و فلک هایی را افتتاح کردند که طراحی آنها مستقیماً از چشم لندن الهام گرفته است.
  • ماکت دقیق این چرخ و فلک را می توان در حدود 30 مایلی خارج از لندن یافت.
  • Legoland Windsor به عنوان بخشی از نمایشگاه Mainland دارای یک مدل مقیاس از چشم لندن است که بعلاوه دارای مدل هایی از کاخ وست مینستر، پل هزاره و کاخ باکینگهام است.
  • در یک روز روشن از بالای چشم لندن، شما می توانید (تقریبا) منظره وسیعی از انگلستان را ببینید.

روز ملی انگلیسسالانه مناسبت های زیادی هستند که در سرار د...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "چشم لندن ، بلندترین چرخ و فلک در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم لندن ، بلندترین چرخ و فلک در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید