به 360 میلیون دلار اعتبار برای تامین کالاهای اساسی و ضروری استان کرمان احتیاج داریم

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرنگاران/کرمان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان یکی از مهمترین اقدامات در پدافند غیرعامل را تامین مواد ضروری و احتیاج استان دانست و بیان نمود: به 360 میلیون دلار اعتبار برای تامین احتیاج کالاهای اساسی و ضروری استان برای یکسال آینده باتوجه به آنچه که در داخل کشور وجود دارد، احتیاج داریم.

به 360 میلیون دلار اعتبار برای تامین کالاهای اساسی و ضروری استان کرمان احتیاج داریم

مهدی حسینی نژاد صبح امروز 22 مردادماه در جلسه کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیر عامل استان گفت: شناسایی و طبقه بندی صنایع مهم این حوزه، پیش بینی خدمات ضروری مردم و اندیشیدن راهکارهایی برای اجرای آن، پیش بینی و ذخیرهه سازی مواد اولیه صنایع مخصوصا در صنایع غذایی، نان و ...، پیش بینی و ذخیره سازی مواد غذایی برای مدت مشخص، آنالیز و آسیب شناسی صنایع و معادن و ... از اهم وظایف کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه احتیاج استان به کالاهای اساسی را براساس سرانه جمعیت استان شناسایی نموده ایم، اظهار کرد: بعضی از احتیاجهای در داخل استان و بعضی نیز از سایر استان های دیگر و بخشی هم از خارج کشور تامین می گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان یکی از مهمترین اقدامات در پدافند غیرعامل را تامین مواد ضروری و احتیاج استان دانست و بیان نمود: به 360 میلیون دلار اعتبار برای تامین احتیاج کالاهای اساسی و ضروری استان برای یکسال آینده باتوجه به آنچه که در داخل کشور وجود دارد، احتیاج داریم.

وی با اشاره به احتیاجهای بازار در ایام خاص مانند ماه رمضان، محرم و ... ادامه داد: به دلیل آنکه باید مجوزهای لازم را اخذ کنیم، کمی فرایند تامین احتیاجهای بازار برای این ایام طولانی می گردد لذا زمان تشنگی بازار را حدودا 10 روز بعد می توانیم جواب دهیم، بنابراین پیشنهاد می گردد مصوبات این شورا که لازم اجراست را به شورای پدافند غیرعامل استان ارایه دهیم.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان به زودی به استانی صنعتی تبدیل خواهد شد اضافه کرد: در گذشته استان کرمان یک استان کشاورزی بود اما ظرف دو یا سه سال آینده استان کرمان به استانی کاملا صنعتی تبدیل و شناخته خواهد شدو

وی با بیان این مطلب که سهم استان کرمان از GDP کشور 3.4 درصد است، اضافه کرد: سهم استان کرمان در تولیدات معدنی کشور 43.1 درصد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: براساس عارضه یابی های که در گذشته انجام شده، حدود 64 درصد از واحدهای تولیدی استان مشکل نقدینگی دارند و شیوع کرونا این مسائل را کاملا ثابت کرد.

وی بیان نمود: برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا محدودیت ها و تعطیلی های داشتیم و 2000 میلیارد تومان منابع اقتصادی احتیاج داریم تا بتوانیم تعطیلی ها را پوشش داده و آن واحدها را سرپا نگه داریم اما تا به امروز که 5 ماه از سال گذشته خیلی نتوانستیم این منابع را تامین کنیم و متاسفانه تا به امروز تنها 4 میلیارد تومان پرداختی داشتیم و شاید یکی از دلایل این گران فروشی ها در روزهای اخیر، این بدعهدی ها بوده است و اگر این منابع را تامین می کردیم می توانستیم جلوی گران فروشی ها که 10 درصد از گران بودن اجناس به این دلیل است و هم گرانی اجناس را؛ بگیریم.

حسینی نژاد بیان نمود: ما تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردیم و به سمت فروش اینترنتی و اینترانتی رفتیم لذا بعضی اوقات تهدیدها برای ما چالش ایجاد نمی کند بلکه فرصت های جدیدی را در پیش روی ما می گذارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "به 360 میلیون دلار اعتبار برای تامین کالاهای اساسی و ضروری استان کرمان احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به 360 میلیون دلار اعتبار برای تامین کالاهای اساسی و ضروری استان کرمان احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید