سید مصطفی میرسلیم: واردات خودرو باید منتفی شود

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مفهوم مصوبه واردات خودرو مجلس این است که تولیدکننده خودرو در ازای صادراتی که دارد، از محل ارز حاصل از صادرات، اجازه واردات خودرو را داشته باشد. هدف از این کار تنظیم بازار است. امروزه در بازار قیمت خودرو افزایش پیدا کرده، اما بیشتر این افزایش قیمت ها بحث روانی بازار است و دلیل دیگر هم عدم ثبات در تصمیم گیری ها است که متولی این تصمیم گیری ها وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

سید مصطفی میرسلیم: واردات خودرو باید منتفی شود

سید مصطفی میرسلیم با اشاره به مخالفت مجدد هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام با واردات خودرو، گفت: واردات خودرو برخلاف سیاست های کلی نظام است .

وی در تشریح علت مخالفت هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام با واردات خودرو گفت: کشور ما در شرایط کنونی شرایط خوبی از لحاظ ارزی ندارد و باید ارز در اختیار کشور صرف واردات کالاهای اساسی و ضروری شود. خودرو جزء کالاهای اساسی نیست و نباید ارز کشور را صرف واردات خودرو کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: واردات خودرو باعث می شود به تولیدکنندگان داخلی لطمه وارد شود و این کار به مصلحت نیست. البته مشکلاتی از نظر کیفیت تولیدات داخلی خودرو وجود دارد که باید حل و فصل شود ، اما راهکار آن فنی است نه اینکه با واردات خودرو باعث تعطیلی و یا رکود فعالیت های داخلی صنعت خودرو شویم.

میرسلیم متذکر شد: خوشبختانه در سال های گذشته زحمات زیادی در این زمینه کشیده شده که نشان می دهد صنعت خودرو داخلی ما حرکت اصلاحی خوبی را در زمینه های فنی آغاز کرده است، اما هنوز این اقدامات تکمیل نشده است و باید این فرایند اصلاحی ادامه پیدا کند.

سید مصطفی میرسلیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا واردات خودرو به کل منتفی می شود، گفت: واردات خودرو باید منتفی شود، چراکه برخلاف سیاست های کلی نظام است.

کننده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به مصوبه مجلس مبنی بر اینکه واردات خودرو به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو است، شرح داد: واردات خودرو به صورت کلی برخلاف سیاست های نظام است، چراکه ما تولید داخلی خودرو را داریم و اندازه تولید داخلی خودرو پاسخ گوی نیازهای داخلی کشور است و حتی اندازه تولید بیشتر از نیازهای کشور است.

میرسلیم درباره اظهارات برخی از افراد مبنی بر اینکه باید با واردات انحصار تولید خودرو را از بین ببریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انحصاری در خودروسازی نداریم. صرفاً شرایط توزیع خودرو در کشور ما ایراد دارد که باید این مشکل هم حل شود. اندازه تولید خودرو در کشورمان زیاد است و آن قدر خودرو در خیابان ها ریخته است که نمی توانیم راه برویم.

وی در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه اگر تولید داخلی خودرو به اندازه کافی است، پس چرا مردم ماه ها در صف قرعه کشی خرید خودرو می مانند، گفت: برخلاف تمام کشورهای دنیا خودرو در کشور ما کالای مصرفی نیست، بلکه متأسفانه کالایی سرمایه ای محسوب می شود. عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از آنجایی که مردم ما نمی دانند با پول خود چه کار کنند تا ارزش آن کاهش نیابد، خودرو، طلا و کالاهای این چنینی خریداری می کنند که این راه ها انحرافی است.

میرسلیم با تأکید بر اینکه خودرو کالای سرمایه ای نیست بلکه کالای مصرفی است، گفت: خودرو در کشورمان به اندازه کافی و به اندازه نیاز مردم تولید می شود، البته باید کیفیت تولید خودروی داخلی بهبود یابد و قیمت آن کاهش پیدا کند. همچنین لازم است دولت توزیع درست خودرو و جلوگیری از دلالی، سوء استفاده و واسطه گری در بازار خودرو را در دستور کار خود قرار دهد. وی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو مخالف است و ما این موضوع را ابلاغ کردیم.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ خرید اینترنتی بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "سید مصطفی میرسلیم: واردات خودرو باید منتفی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سید مصطفی میرسلیم: واردات خودرو باید منتفی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید