5 محافظ سلامت کبد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، تهران (پانا) - کبد مهم ترین اندام برای متابولیسم و سم زدایی است. وقتی کبد آسیب می بیند، کل بدن در معرض خطر است. با این حال، آسیب کبدی غالباً مورد توجه قرار نمی گیرد زیرا در ابتدا هیچ علامتی ایجاد نمی کند.

5 محافظ سلامت کبد

به گزارش بهترین ها، در ادامه پنج محافظ سلامت کبد را معرفی نموده ایم:

قهوه:

مطالعات نشان می دهد که این نوشیدنی با کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب، بیماری مزمن کبدی و حتی سرطان کبد ارتباط دارد. علت این امر می تواند خواص آنتی اکسیدانی و ترکیبات فعال زیستی موجود در آن مانند کافئین و اسید کلروژنیک باشد.

آب:

نوشیدن آب برای سم زدایی بدن به کبد یاری می نماید. انجمن تغذیه آلمان توصیه می نماید در روز 1.5 لیتر آب بنوشید.

کنگر فرنگی:

بعضی از مواد موجود در کنگر فرنگی می توانند اثرات مفیدی بر کبد داشته باشند. مواد تلخ موجود در کنگر فرنگی از جمله سینارین، کافئیک اسید و اسید کلروژنیک دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند.

بلوبری و قره قاط:

هر دو حاوی آنتوسیانین ها هستند؛ آنتی اکسیدان هایی که رنگ های متمایز را به توت ها می دهند. چندین مطالعه نشان داده که مصرف این میوه ها به مدت 21 روز، کبد را از آسیب محافظت می نماید. بعضی مطالعات نشان داده اند انواع آنتی اکسیدان هایی که معمولاً در زغال اخته یافت می گردد، توسعه ضایعات و فیبروز و توسعه بافت اسکار در کبد موش ها را کند می نماید.

آب چغندر:

منبعی از نیترات ها و آنتی اکسیدانی به نام بتالین است که ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد و آسیب اکسیداتیو و التهاب را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که آب چغندر به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در کبد و بعلاوه افزایش آنزیم های با خاصیت سم زدایی طبیعی یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "5 محافظ سلامت کبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 محافظ سلامت کبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید