مقام یمنی: صحبت از صلح ضمن ادامه دادن محاصره، شدنی نیست

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، معاون وزیر خارجه یمن گفت، ادامه محاصره یمن به عنوان شاخص جنگ باقی خواهد ماند و با وجود آن، هرگونه صحبت از صلح نامعتبر است.

مقام یمنی: صحبت از صلح ضمن ادامه دادن محاصره، شدنی نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خرید اینترنتی، خبرگزاری رویترز دیروز (سه شنبه) به نقل از بعضی مسئولان عربی در شورای همکاری خلیج فارس گزارش داد که این شورا در حال آنالیز دعوت از طرف های درگیر در یمن برای نشست در ریاض است.

حسین العزی معاون وزیر خارجه یمن در واکنش به این موضوع خاطرنشان کرد، ادامه محاصره یمن به عنوان شاخص جنگ باقی خواهد ماند که با وجود آن، هرگونه صحبت از صلح بی اعتبار خواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی صنعاء برای توافق دفاع از خود به محض توقف حملات ائتلاف متجاوز اطلاع داد و بر ادامه دفاع از حقوق ملت یمن تأکید کرد.

العزی ادامه داد، آمریکا وظایف و نقش هایی برای کشورهای عضو ائتلاف سعودی و سازمان ملل ترسیم نموده به نحوی که از یک جنگ مستمر خارج نشوند. واشنگتن کشورهای عضو ائتلاف را از وارد شدن به مذاکرات صلح حقیقی برای توقف جنگ بازمی دارد تا مأموریت انحصاری آنها فقط و فقط جنگ و فرماندهی آن با ضمانت موقت عدم پاسخگویی باشد.

وی توضیح داد، آمریکا همه ویژگی های یک میانجی حقیق صلح را از سازمان ملل ربوده تا مأموریت آن هدر دادن وقت در فعالیت های رسانه ای، یا مثلا پیگیری اخبار و تدوین آن ضمن گزارش های ماهیانه و دوره ای باشد.

العزی تأکید کرد، آمریکا بر اساس ماموریت تعیین خود تنها می تواند مذاکرات تسلیم را اداره و واکنش صنعاء را ثبت کند تا از اینجا مأموریت آمریکا و انگلیس برای تبدیل امتناع صنعاء از تسلیم به ایجاد مانع در فرایند صلح با حجم شرم آوری از دروغ شروع گردد.

هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز دیروز در واکنش به خبر رویترز گفت، آیا عقلانی است که از مزدوران وابسته به عربستان سعودی و امارات به عنوان نمایندگان یمن و هیأت صنعاء دعوت به عمل آید در حالی که شورای همکاری و ابوظبی و ریاض که میزبان این ملاقات هستند، عامل اصلی جنگ و محاصره یمن به شمار می فرایند؟.

وی تأکید کرد که عربستان و امارات باید پیش از هر گونه حل و فصل سیاسی، اقدامات بشردوستانه ای انجام دهند از جمله بازگشایی فرودگاه، کاهش محاصره و ورود فرآورده های نفتی و گاز خانگی، توقف حملات.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "مقام یمنی: صحبت از صلح ضمن ادامه دادن محاصره، شدنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام یمنی: صحبت از صلح ضمن ادامه دادن محاصره، شدنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید