فارس من، پاسخ وزارت علوم به کمپین های لغو امتحانات حضوری، 3 ماه برای این تصمیم فکر شده است

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در پاسخ به کمپین های دانشجویان برای لغو امتحانات حضوری، گفت: دانشجویان حق اعلام نظر دارند، اما دانشگاه ها با ملاحظه همه جوانب این تصمیم را اتخاذ کرده اند؛ 3 ماه روی این موضوع فکر شده است.

فارس من، پاسخ وزارت علوم به کمپین های لغو امتحانات حضوری، 3 ماه برای این تصمیم فکر شده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ خرید اینترنتی، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه های متعدد در این سامانه خواستار لغو امتحانات حضوری در دانشگاه ها و برخی هم اساسا خواستار لغو امتحانات شده اند.

کاربران در سوژه های متعددی از جمله، امتحانات حضوری دانشگاه آزاد ارومیه را لغو کنید، امتحانات دانشگاه آزاد خوزستان غیرحضوری برگزار شود، دانشگاه آزاد امتحانات حضوری را لغو کند، نه به امتحان حضوری در دانشگاه آزاد، درخواست دانشجویان دانشگاه آزاد همدان برای لغو امتحانات حضوری، تغییر روش حضوری برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد به مجازی، درخواست برگزاری غیرحضوری امتحانات کارشناسی دانشگاه آزاد، چرا دانشجویان دانشگاه آزاد باید حضوری امتحان دهند؟، دغدغه های دانشجویان از برگزاری امتحانات حضوری، پیشنهاداتی برای جایگزینی کلاس های حضوری دانشگاه ها، امتحانات حضوری دانشگاه آزاد را لغو کنید، با آموزش آنلاین، امتحان حضوری معنا ندارد، امتحان غیرحضوری راهی برای قطع زنجیره کرونا، تعویق امتحانات و آموزش حضوری پس از بهبود شرایط، برگزاری امتحانات دانشگاه ها در شهرهای شرایط قرمز به شکل مجازی، درخواست برگزاری امتحانات از 1 مرداد ماه برای رشته دامپزشکی کازرون، آزمون جامع دانشجویان دکتری به صورت مجازی برگزار شود، درخواست برگزاری مجازی امتحانات دانشگاه آزاد واحد سنندج، درخواست برگزاری مجازی امتحانات دانشگاه جهرم، برگزاری امتحانات دانشگاه ها به صورت مجازی، درخواست امتحان آنلاین در دانشگاه مجازی آزاد را داریم، امتحانات دوره کارشناسی پیام نور مجازی برگزار شود، درخواست برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد به صورت مجازی و کلاسهای مجازی دانشگاه ها را لغو کنید اعتراض خود را در این باره اعلام کرده اند.

پاسخ وزارت علوم به کمپین های لغو امتحانات حضوری

محمد رضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در گفت وگویی با رادیو جوان در مورد برگزاری آزمون در دانشگاه ها توضیحاتی را ارایه کرد.

وی درباره معین تکلیف امتحانات پایان ترم دانشجویان گفت: دانشجویان دانشگاه ها به دو گروه تقسیم می شوند، دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی که شامل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری هستند و دانشجویان مقطع دوم که شامل دانشجویان دوره کارشناسی و کاردانی می شود.

آهنچیان ادامه داد: برای برگزاری آزمون دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت غیرحضوری مسئله ای جدی نداشته ایم، در ابتدا تاکید کردیم که چون تعداد دانشجویان یک کلاس تعداد کمی است استاد می تواند به خوبی آنها را مدیریت کند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی اضافه نمود: اما در مورد دانشجویان دوره کارشناسی و کاردانی که تعداد آنها بیشتر است قاعدتاً ما از طریق روش های الکترونیکی به خوبی نمی توانیم آنها را پوشش دهیم در اینجا در نوع برگزاری آزمون ها تنوع دیده می شود به ویژه که برخی دانشگاه ها به تشخیص شرایط خود اینکه در منطقه قرمز و یا عادی قرار دارند، انتخاب ها را انجام داده و دانشجویان را با حفظ پروتکل های بهداشتی به امتحان حضوری دعوت کرده اند.

وی با بیان اینکه ساده ترین بسته برای مدیریت دانشگاه ها برگزاری امتحانات حضوری است، اضافه نمود: منتهی به دلیل حفظ سلامتی دانشجویان و تعهدی که دانشگاه ها نسبت به سلامتی دانشجویان خود دارند واقعاً سختی های زیادی برای برنامه ریزی آموزش های مجازی و امتحانات غیر حضوری وجود دارد که مسئولان دانشگاه آن را به جان خریده اند.

آهنچیان با بیان اینکه معمولاً امتحانات به صورت ترکیبی هم برگزار می شود اضافه نمود: به عنوان مثال دانشگاه تهران هم آزمون حضوری و هم غیرحضوری برگزار می کند و دراین رابطه هماهنگی هایی هم با سایر مناطق دانشگاهی در کل کشور انجام داده است، دانشجویی که در اصفهان زندگی می کند دیگر نیاز نیست به برای امتحان به تهران بیاید، هماهنگی های لازم با وجود اینکه سخت بوده در سطح دانشگاه ها اجرا شده است.

وی درباره این سوال که کمپین هایی توسط دانشجویان دانشگاه های مختلف برای لغو امتحانات حضوری راه اندازی شده گفت: دانشجویان حق دارند نظرات خود را اعلام کنند، منتهی وقتی با دانشجویان صحبت شود که به برخی از دروس ماهیت عملی دارند و همه دروس تئوری و مبتنی بر نظریه ها نیستند که بشود آن را غیرحضوری برگزار کرد، بنابراین دانشگاه ها با ملاحظه همه جوانب این تصمیم را اتخاذ کرده اند، حداقل حدود 3 ماه است برروی این موضوع فکر و بحث شده است.

مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی اضافه نمود: در مواردی که آزمون ها حضوری بوده و دانشجویان اگر به دلیل معذوریتی مانند شرایط نامناسب سلامتی و یا نگرانی خانواده ها مبتنی بر سلامتی دانشجویان می توانند حذف درس و حذف ترم کنند، منتهی این امکان را دانشجویان از مدت ها دارند و ما از دانشگاه ها خواسته ایم دراین زمینه مساعدت کنند.

روش طراحی سوالات براساس شرایط کنونی

وی ادامه داد: ما در پاسخ به درخواست های دانشجویان همیشه انعطاف داشته ایم، به این دانشجویان هم می خواهم که اعلام کنم نگران نباشند در حقیقت استادان سختی سوالات را براساس شرایط کنونی تنظیم کردند چنین نیست که انتظار فرا واقعیت از آنها داشته باشند، انشاالله پیروز خواهند شد و امتحانات را با اطمینان پشت سر می گذارند.

آهنچیان درباره تکلیف ترم تابستان نیز گفت: دانشجویان به طور معمول نمی توانند ترم تابستان داشته باشند مگر اینکه در سال آخر تحصیل شأن واحدهایی تا دانش آموختگی آنها به تشخیص دانشگاه باقی مانده باشد، در قوانین و مقررات داشته ایم دانشجو به طور معمول در شروع سال تحصیلی می توانست دو درس برای معرفی به استاد بگیرد که نیاز نباشد ترم جدید ثبت نام کند، الان دو برابر افزایش یافته است بنابراین دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند با فراغت بال بیشتری می توانند ترم تابستان را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: منتهی به دلیل اینکه تتمه درس های ترم گذشته به ویژه دروس عملی برای تابستان باقی مانده است و دانشگاه ها به شدت درگیر برنامه ریزی برای اتمام درس عملی ترم جاری هستند، بنابراین به دلیل مشغله های دانشگاه ها برای همه دانشجویان چنین اتفاقی نخواهد افتاد. منتهی برای دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند، حداکثر تسهیلات را قائل شده ایم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، پاسخ وزارت علوم به کمپین های لغو امتحانات حضوری، 3 ماه برای این تصمیم فکر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، پاسخ وزارت علوم به کمپین های لغو امتحانات حضوری، 3 ماه برای این تصمیم فکر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید