آزمون tomer چیست ، راهنمای آزمون زبان تومر

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ما در این مطلب قصد داریم تا درخصوص یکی از آزمون های زبان ترکی به نام آزمون زبان تومر و بعلاوه راهنمای آزمون تومر که گاها یکی از پیش نیازهای مهاجرت به کشور ترکیه نیز به شمار میرود، اطلاعاتی در اختیار شما مخاطب خبرنگاران قرار دهیم، پس تا انتها این مطلب همراه خبرنگاران باشید.

آزمون tomer چیست ، راهنمای آزمون زبان تومر

یکی از روش های مهاجرت از ایران، انتخاب کشور ترکیه و مهاجرت به این کشور است که پیشتر در مطلب انواع اقامت ترکیه اطلاعاتی درخصوص مهاجرت به ترکیه ارائه شد. پیچیدگی های مهاجرتی به کشور ترکیه به نسبت بسیاری از کشورها چه در آسیا و چه در اروپا، کمتر است و بعلاوه مزایای زیادی نیز برای ایرانی ها دارد.

در این مطلب قصد داریم تا به سوال آزمون تومر چیست ؟ پاسخ دهیم. افراد بسیاری کشور ترکیه را هم به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی و هم اقامت دائم انتخاب می نمایند که یکی از پیش شرط های مهاجرت به هر کشوری، تسلط به زبان رسمی آن کشور و یا تسلط به زبان انگلیسی است. برای ورود به دانشگاه های کشور ترکیه نیز معمولا تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی ضروری است. مدرک تومر نیز یکی از مدارک معتبر برای زبان ترکی است که در ادامه توضیحات کامل در مورد این آزمون ارائه می گردد.

آزمون تومر چیست

آزمون تومر چیست ؟ آزمون تومر TÖMER یکی از آزمون های مربوط به مشخص سطح زبان ترکی است که قبل از ورود به دانشگاه های ترکی زبان و یا ورود به بعضی از مشاغل در کشور ترکیه از متقاضیان دریافت می گردد. آزمون زبان تومر به عنوان یکی از معتبرترین دوره های زبان ترکی شناخته شده است و در سال 1994 به وسیله دانشگاه آنکارا به وجود آمد.

آزمون تومر مخفف Türkçe Öğretim Merkezi به معنی مرکز آموزش زبان ترکی در نظر گرفته شده است و بعلاوه آزمون تومر مانند مدارک زبان انگلیسی TOEFL و IELTS برای تحصیل در ترکیه و ورود به دانشگاه های این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

در آزمون تومر مهارت خواندن، گوش دادن، صحبت کردن، نوشتن و گرامر افرادی که زبان ترکی به عنوان زبان دوم خود انتخاب نموده اند، ارزیابی می گردد. آزمون زبان تومر شامل 100 سوال است که متقاضی باید در مدت 240 دقیقه به این 100 سوال پاسخ دهد و نتیجه آزمون که شامل چندین سطح از A1 تا C1 است در مدت 3 تا 15 روز بعد از انجام تست به متقاضی اطلاع داده می گردد.

از آنجایی که آزمون تومر یکی از معتبرترین آزمون های زبان ترکی در دنیا است، کشور ترکیه به عنوان خانه اصلی این زبان، میزبان برگزاری این آزمون است. در ابتدا این آزمون بیشتر در شهر آنکارا و در دانشگاه آنکارا برگزار می شد و متقاضیان باید برای شرکت در آن به شهر ترکیه سفر می کردند.

اما با گذشت زمان و افزایش متقاضیان شرکت در آزمون زبان تومر، محل برگزاری این آزمون به تمام شهرهای ترکیه توسعه پیدا کرد و تصمیم گرفته شد که این آزمون علاوه بر شهرهای ترکیه در دیگر کشورها نیز برگزار گردد تا به دلیل موقعیت مکانی هیچ متقاضی شرکت در آزمون تومر را از دست ندهد.

مرجع اصلی برگزاری آزمون زبان تومر در کشور ترکیه دو دانشگاه آنکارا و آیدین استانبول هستند که متقاضیان برای شرکت در این آزمون با مراجعه به قسمت مربوط به آزمون تومر سایت دانشگاه آنکارا برای انجام این آزمون مراحل ثبت نام را انجام می دهند.

متقاضیان برای ثبت نام در این آزمون تومر باید دو قطعه عکس پرسنلی، کپی پاسپورت و یا ترجمه اطلاعات هویتی به زبان ترکی را برای مرکز برگزاری آزمون زبان تومر ارسال نمایند و بعلاوه هزینه 100 یورو برای نوع گواهینامه یا مبلغ 150 یورو برای نوع دیپلم را پرداخت نمایند تا ثبت نام با پیروزیت انجام گردد.

انواع مختلف مدرک تومر

افراد پس از شرکت در آزمون تومر مدرکی را دریافت می نمایند که نشان دهنده شرکت در این آزمون و بعلاوه تسلط و مهارت در زبان ترکی می باشد. دو نوع مدرک تومر به صورت کلی وجود دارد که عبارتند از:

دیپلم تومر: این نوع مدرک برای همواره معتبر است و با یک بار شرکت در آزمون زبان تومر تسلط متقاضی به زبان ترکی سنجیده و تائید می گردد. افراد متقاضی ادامه تحصیل در ترکیه باید حداقل نمره C1 را در این آزمون کسب نمایند و افرادی که مایل به کار در ترکیه هستند، با کسب نمره C2 نیز می توانند در این کشور فعالیت نمایند.

گواهینامه تومر: اعتبار این مدرک بین 6 ماه تا 2 سال است و در دوسطح مقدماتی و میانه برگزار می گردد. اعتبار گواهینامه مقدماتی 6 ماهه است و متقاضی باید امتیاز B2 را کسب کند تا بتواند گواهینامه میانه را به دست آورد. برای به دست آوردن گواهینامه میانه که 2 سال اعتبار دارد باید حداقل امتیاز B1 کسب گردد.

نتیجه و نحوه امتیازدهی آزمون تومر

آزمون تومر شامل 6 سطح از A1 تا C1 است که هر بخش شامل دو قسمت است و در ادامه مطلب درخصوص هر مطلب توضیحات لازم داده شده است:

سطح A1: در این سطح توانایی افراد در پاسخگویی به سوالات ساده سنجیده می شوند و درصوت پاسخ دادن به این سوالات ساده سطح اول را با پیروزیت پشت سر می گذارند که نتیجه این بخش نمره 20 تا 49 است.

سطح A2: در این سطح دانش پایه زبان متقاضی ارزیابی می گردد و نحوه امتیازات در این سطح از نمره 50 تا 59 است که متقاضی با پاسخگویی درست پیروز به کسب سطح مبتدی می گردد.

سطح B1: در این سطح فرد باید دانش میانه زبان ترکی داشته باشد که براساس آن بتواند کارهای شخصی خود را انجام دهد و نتیجه این بخش نمره 60 تا 69 است. داشتن این سطح از آزمون تومر برای بیشتر دانشگاه ها قابل قبول است.

سطح B2: در این سطح شخص باید دانش خوب و معقولی از زبان ترکی داشته باشد تا به راحتی بتواند از زبان ترکی استفاده کند و درجه این سطح بین نمره 70 تا 79 است.

سطح C1: در این سطح فرد باید دانش بسیار خوبی از زبان ترکی داشته باشد و بتواند در سطح عالی به زبان ترکی تسلط داشته باشد و درجه این سطح بین نمره 80 تا 89 است.

سطح C2: این سطح بالاترین سطح در زبان ترکی است که در آن فرد می تواند زبان ترکی را مانند زبان مادری خود بداند و صحبت کند و درجه این سطح بین نمره 90 تا 100 است.

اگر فردی هیچ دانش زبان ترکی نداشته باشد می تواند در دوره های تومر شرکت کند و در انتها در آزمون تورم شرکت کند و مدرک تومر را دریافت کند. دروه های زبان تومر به چهار دسته مبتدی، میانه، پیشرفته و دیپلم تقسیم می شوند و در انتهای هر دوره متقاضی با شرکت در آزمون مدرک آن دوره را کسب می نماید.

منابع مورد احتیاج برای شرکت در آزمون تومر

یکی از روش های آماده سازی برای شرکت در آزمون های مختلف، مراجعه به منابع رسمی آن آزمون است. برای آزمون تومر نیز مانند هر آزمونی منابع زیادی برای آماده سازی افراد در دسترس قرار گرفته است که مهمترین آن ها عبارتند از:

مجموعه کتاب های HiTiT: این کتاب ها به طور خاص برای متقاضیان TÖMER نوشته شده اند. در واقع می توان این منبع را یکی از مهمترین کتاب های قبولی در این آزمون دانست.

مجموعه کتاب های MER: این مجموعه کتابی نیز همچون دیگر منابع، اطلاعات مهمی برای قبولی در آزمون زبان تومر را در اختیار متقاضیان قرار می دهد و در انتها این کتاب ها یک نمونه از سوالاتی که در آزمون زبان تومر پرسیده شده است قرار گرفته است.

فرهنگ لغت زبان ترکی: دیکشنری های ترکی زبان نیز یکی دیگر از منابع قابل استفاده برای شرکت در آزمون زبان تومر هستند که مهمترین این فرهنگ های لغت Büyük Türkçe Sözlük است.

آزمون تومر در تهران

از آنجایی که ایرانیان بسیاری خواستار تحصیل و مهاجرت به کشور ترکیه هستند، داشتن مدرک تومر نکته مثبتی است که باید برای به دست آوردن آن کوشش نمایند. پیشتر متقاضیان ایرانی برای شرکت در این آزمون باید ویزای توریستی کشور ترکیه را می گرفتند و برای شرکت در آزمون تومر به یکی از شهرهای ترکیه سفر می کردند. اما از دو سال قبل اولین آزمون تومر در تهران در دانشگاه تهران برگزار گردید.

دانشگاه آنکارا که مبدا ابتدای آزمون تومر در کشور ترکیه بوده است، ترتیبی داده است تا این آزمون در بسیاری از کشورها دنیا قابلیت برگزاری را داشته باشد. لذا ایرانیانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند و ساکن ایران هستند به راحتی می توانند در زمان مقرر برای شرکت در آزمون زبان تومر، در شهر تهران و در مکان از پیش مشخص شده حضور پیدا نمایند و در این آزمون شرکت نمایند.

نتیجه گیری

امیدواریم در مطلبی که خواندید به جواب سوال آزمون تومر چیست ؟ هم رسیده باشید و بعلاوه بهتر است بدانید آزمون زبان تومر و آزمون yos ترکیه، از مهمترین و معتبرترین آزمون های کشور ترکیه به حساب می آیند که برای ورود به بسیاری از دانشگاه های ترکی زبان کشور ترکیه، داشتن یکی از این مدارک ضروری است. پس اگر قصد تحصیل در ترکیه به زبان ترکی را دارید از همین حالا برای به دست آوردن مدرک تومر و یا یوس اقدام کنید.

منبع: لتس گو یونی

به "آزمون tomer چیست ، راهنمای آزمون زبان تومر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون tomer چیست ، راهنمای آزمون زبان تومر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید