صورت دریافت چهار اقدام برای ورود گردشگری کشاورزی به فاز اجرا

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، صورت دریافت چهار اقدام برای ورود گردشگری کشاورزی به فاز اجرا مشاهده می گردد.

صورت دریافت چهار اقدام برای ورود گردشگری کشاورزی به فاز اجرا

داستان چیست؟

لیلا اژدری در مورد وارد شدن توریستی کشاورزی به فاز اجرا اعلام کرد: دستورالعمل مجوز توریستی کشاورزی توسط وزیر به 31 استان ابلاغ شده و برای واردشدن به مرحله اجرا چند خلا وجود دارد که در حال برطرف کردن آنها هستیم و این فاز به زودی راه اندازی می گردد.

برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین توریستی کشاورزی

مدیرکل دفتر همکاری و توافق های توریستی اظهار کرد: توریستی کشاورزی کار جدیدی است که برای بهره بردن از مزایای آن به ساخت و ساز و تغییر کاربری احتیاج ندارد.

او یکی از این خلاها را مربوط به ایجاد سامانه برای ثبت نام متقاضیان مطرح نمود و اضافه کرد: جلسه کارشناسی نهایی برای ایجاد سامانه ای که متقاضیان ثبت نام و مدارک خود را در آن بارگذاری نمایند برگزار گردیده و سامانه به زودی راه اندازی می گردد. به این ترتیب کشاورزان و مزرعه داران طبق ضوابط می توانند برای پذیرش توریست اقدام و از مزایای آن استفاده نمایند.

او با اشاره به ابهامات استانها درباره دستورالعمل صدور مجوز توریستی کشاورزی گفت: استانها در این باره ابهام دارند که برای برطرف آن احتیاج به گفت وگوهای کارشناسی است. برای پاسخ به سئوالات بزودی کارگاه آموزشی آنلاین بصورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد که مسائل و ابهامات موجود برطرف گردد.

تشکیل کارگروه تدوین ضوابط فنی و خدماتی توریستی کشاورزی

اژدری تدوین ضوابط فنی و خدماتی توریستی کشاورزی را از دیگر کارهای در حال اجرا مطرح نمود و اضافه کرد: به این دلیل که در توریستی کشاورزی به ساخت و ساز احتیاجی نیست، ضوابط فنی زیادی نداریم، اما در بحث خدمات، ضوابط جدی خواهیم داشت که استانداردهای خدمات توریستی باید در مزارع اعمال گردد.

او اعلام کرد: در حال تشکیل کارگروهی متشکل از فعالان کشاورزی و نخبه های توریستی برای تدوین و نگارش توضیح خدمات ضوابط فنی و خدمات هستیم.

تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی

مدیرکل دفتر همکاری و توافق های توریستی به آماده کردن تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی اشاره نمود و گفت: برای نهایی شدن این تفاهم نامه اخیرا چهار جلسه برگزار گردید که برای نظر و آنالیز نهایی به معاونت ها و وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

او اضافه کرد: دراین تفاهم نامه نقاط مشترک همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در مورد توریستی کشاورزی معین شده و می توان آن را پشتیبانی بالاتر از دستورالعمل ابلاغ شده قبلی دانست.

منبع: همگردی

به "صورت دریافت چهار اقدام برای ورود گردشگری کشاورزی به فاز اجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صورت دریافت چهار اقدام برای ورود گردشگری کشاورزی به فاز اجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید