شرط تازه فروشگاه ها برای فروش روغن

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی در حالی که مردم بعضی از شهرها برای خرید روغن با مشکل روبرو اند، اما دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران می گوید در فراوری و توزیع روغن هیچ محدودیتی از سمت فراوری نماینده یا توزیع نماینده وجود ندارد و اگر فروشگاهی به مردم روغن نمی فروشد متخلف است و سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان باید این موضوع را پیگیری نمایند.

شرط تازه فروشگاه ها برای فروش روغن

ماجرای کمبود و سهمیه بندی روغن در بعضی از فروشگاه های کشور ادامه دار است. آنگونه که یکی از مخاطبان اعلام نموده در خمین بعضی فروشگاه های زنجیره ای روغن را از داخل قفسه ها جمغ نموده اند و در مقابل درخواست مشتری تنها یک روغن می فروشند و خریدار باید انتخاب کند که روغن مخصوص سرخ کردنی لازم دارد یا پخت وپز و امکان خرید هر دو وجود ندارد.

در تهران هم بعضی شهفرایندان گزارش داده اند که کمبود روغن در بعضی از میادین میوه و تره بار مشهود است. چندی پیش هم اخباری پراکنده از دیگر شهرها شنیده می شد که فروش روغن در بعضی از فروشگاه ها مشروط به خرید کالاهای دیگر است و فروشگاه فقط روغن نمی فروشد.

دلیل این مساله چیست؟ آیا فراورینمایندگان در چرخه فراوری دوباره دچار مشکل شده اند؟ امیرهوشنگ بیرشک معتقد است: شرایط فراوری و توزیع روغن، خوب است و هیچ مسئله ای وجود ندارد. چنانچه یک مغازه در یک شهر روغن را انتخابی یا با محدودیت می فروشد نباید این موضوع را به کل فروشگاه های کشور تعمیم داد. در تمام فروشگاه ها شرایط روغن را رصد می کنیم و روغن وجود دارد.

روزانه چهار هزار تن روغن توزیع می گردد

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی درباره شرایط روغن در فروشگاه ها به وبلاگ خرید اینترنتی گفت: اینکه بگوییم روغن نیست یا فروش آن انتخابی شده است، چنین موضوعی وجود ندارد و ما برای اولین بار است که این مسئله را می شنویم. چنانچه فروشگاه ها برای فروش روغن شرطی می گذارند یا محدودیتی وضع می نمایند، مراجع قانونی باید این موضوع را پیگیری نمایند.

بیرشک اظهار کرد: روزانه چهار هزار تن روغن توزیع می گردد. مسئله ای در فراوری و توزیع روغن مایع وجود ندارد. با تمهیداتی که شرکت ها درباره روغن جامد در نظر گرفته اند امیدواریم فرایند فراوری آن بیشتر و معضلات آن رفع گردد.

امروز پایگاه خبری وزارت صمت به نقل از حسن حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نوشته است: در دو ماه آخر سال حدود 400 هزار تن روغن وارد کشور می گردد و هیچ کمبودی در تامین روغن مصرفی خانوار و صنفی صنعت نداریم!

منبع: تجارت نیوز

به "شرط تازه فروشگاه ها برای فروش روغن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط تازه فروشگاه ها برای فروش روغن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید