معرفی مشهورترین سوغاتی های ترکیه، خوشمزه ها و یادگاری ها

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، کشور ترکیه یکی از کشورهای مجذوب کننده و دیدنی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشد. از طرفی ترکیه یکی از کشورهای نزدیک به ایران است و سفر به آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است، به همین علت یکی از مقاصد پرطرفدار سفر بین ایرانیان است. در سفر به ترکیه حتما در بازارها و مراکز خرید در پی برترین و مشهورترین سوغاتی خواهید بود، پس بهتر است در خصوص سوغاتی های ترکیه اطلاعات کافی داشته باشید.

معرفی مشهورترین سوغاتی های ترکیه، خوشمزه ها و یادگاری ها

سوغات استانبول

برای خرید سوغاتی های متنوع و اصیل ترکیه می توانید از شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و کوش آداسی انواع سوغات تزیینی و دکوری، فرش و گلیم، محصولات چرمی، ادویه ها و شیرینی های مخصوص ترکیه را تهیه کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره برترین سوغات خوشمزه و یادگاری ترکیه بیشتر بدانید.

قهوه ترک

قهوه ترک معروف از جمله سوغات شناخته شده و اصلی ترکیه است که در سفر به آن می توانید بخرید. بعلاوه در سفر به ترکیه نوشیدن قهوه معروف ترک را از دست ندهید و حتما سری به کافه های ترکیه بزنید. طرز تهیه قهوه ترک معمولا در هر منطقه فرق دارد که می توانید علاوه بر نوشیدن آن انواع قهوه را از فروشگاه های قهوه در بازار بزرگ و بازار ادویه استانبول تهیه کنید و به عنوان سوغات خوش عطر و طعم با خود به یادگار ببرید.

ادویه های ترکی

ادویه در غذاهای ترکیه اهمیت بالایی دارد و یکی از چاشنی های مهم در پخت غذا هستند، به همین علت یک بازار مخصوص فروش انواع ادویه به نام بازار ادویه در استانبول وجود دارد که می توانید انواع ادویه های ترکی را از آن بخرید. از جمله معروفترین ادویه های ترکیه می توان به فلفل فرنگی، سماق و پاپریکا اشاره نمود که به عنوان سوغات ترکیه می توانید تهیه کنید.

راحت الحلقوم

شیرینی راحت الحلقوم که در ترکی به لاتیکوم یا لوکوم شناخته می گردد یکی از شیرینی های خوشمزه ترکی و از جمله سوغاتی های ترکیه است که در بین گردشگران محبوبیت بسیاری دارد. این شیرینی نوعی باسلوق است که طعم و رنگ متنوع دارد و محبوب ترین آن ها طعم گلاب، پرتقال، لیمو و پسته است که می توانید از شیرینی فروشی های ترکیه، بازار بزرگ، بازار ادویه و بازار آراستا استانبول به عنوان یک سوغات خوشمزه بخرید.

شیرینی باقلوا

بدون شک در سفر به ترکیه نام باقلوا ترکی را خواهید شنید. این شیرینی خوشمزه که در همه جای ترکیه به راحتی پیدا می گردد از جمله برترین سوغاتی های ترکیه است که می توانید تهیه کنید. شیرینی باقلوا با اینکه سوغات مخصوص استانبول است اما در همه شهرهای ترکیه می توانید این شیرینی خوشمزه را که به صورت لایه لایه از پسته و گردو پر و با عسل و شیره شیرین شده است را تهیه کنید.

شیرینی باسلوق

از جمله سوغاتی های ترکیه که در دسته خوشمزه ها واقع شده است شیرینی باسلوق است. این شیرینی خوشمزه در بین گردشگران خارجی محبوبیت بسیاری دارد و یکی از سوغاتی های محبوب و مشهور ترکیه است که می توانید در سفر به این کشور تهیه کنید.

قلیان های تزیینی

قلیان های ترکیه از جمله سوغاتی های ترکیه هستند که از برترین سوغات در بین دوستداران صنایع دستی است. این قلیان ها به عنوان قلیان های تزیینی شناخته می شوند که دارای رنگ و طرح های متنوع هستند و می توانید به عنوان یک وسیله دکوری در خانه نگهداری یا به عنوان هدیه برای عزیزانتان بخرید. برای تهیه قلیان های ترکی در مقدار، شکل و رنگ متنوع بهتر است سری به بازار بزرگ استانبول بزنید.

فرش و گلیم

گلیم دستباف یکی دیگر از سوغاتی های اصیل و رنگارنگ ترکیه است و معمولا به نام آناتولی شناخته می شوند که به علت کیفیت بالا از گران ترین فرش و گلیم هایی هستند که می توان به عنوان سوغات ترکیه خریداری کرد. فرش و قالی دستباف در ترکیه تنوع بسیاری دارد و هر شهر دارای تنوع رنگ و جنس است که می توانید انواع قالی، گلیم و فرش های دستباف با تنوع بالا را در سفر به استانبول از بازار بزرگ و بازار آراستا تهیه و هم روی دیوار هم روی زمین بهره ببرید.

جذوه

جذوه، ظرف مخصوص دم کردن قهوه و از جنس مس است که در ترکیه برای دم کردن قهوه ترک استفاده می گردد. اگر قصد خرید قهوه ترک دارید بهتر است جذوه را هم همراه با قهوه بخرید، چون طعم قهوه درست شده در جذوه بی نظیر است. برای خرید این ظرف مسی می توانید به مغازه های سوغاتی فروشی استانبول در بازار بزرگ، بازار آراستا یا بازار ادویه سری بزنید یا از صنعتگران محلی ترکیه تهیه کنید.

عتیقه های آنتیک

یکی از سوغات فرق داردانبول عتیقه های آنتیک است که با قدم زدن در خیابان های این شهر و بازدید از مغازه های عتیقه فروشی آن ها را خواهید دید. عتیقه های آنتیک و ترکی از دیرباز در بین گردشگران خارجی محبوب و شناخته شده هستند و به همین علت یکی از سوغات ترکیه شناخته می شوند. اگر شما هم به وسایل قدیمی و آنتیک علاقه مند هستید حتما سری به فروشگاه های عتیقه فروشی استانبول بزنید، بدون شک مجذوب آن ها خواهید شد. اما حواستان باشد که عتیقه ها از سوغات گران قیمت ترکیه هستند و بعید نیست اگر دلباخته یکی از آن ها شوید مجبور باشید تمام پول سفر خود را برای خرید عتیقه خرج کنید.

صابون های ارگانیک

اگر در سفر به ترکیه سری به حمام های ترک بزنید صابون های معطر ترکی را خواهید دید که دارای رنگ های متنوع و عطر و رایحه گیاهان و گل هایی همانند اسطوخودوس، زیتون، عسل و نعنا هستند. بعلاوه صابون سیاه که در بین ترک ها به عنوان لایه برداری قوی برای پوست معروف است از انواع صابون های ارگانیک ترکی است که می توانید از بازارهای سنتی و بازار بزرگ استانبول تهیه کنید و به عنوان یک سوغاتی خوشبو و معطر به یادگار ببرید.

محصولات چرم

چرم ترکیه که مثل چرم تبریز از کیفیت بالایی برخوردار است یکی از سوغاتی های ترکیه است که می توانید از فروشگاه های چرم استانبول تهیه کنید. محصولات چرم ترکیه شامل کیف، کفش، کمربند، کیف پول، دستبندهای چرمی و بسیاری موارد دیگر هستند و به علت محبوبیت بالایی که چرم در ترکیه دارد قیمت محصولات چرمی نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است.

لباس های برند

ترکیه از جمله کشورهایی است که در سفر به آن می توانید برترین پوشاک و لباس های برند را بخرید. حتی اگر فرصت کافی برای تهیه سوغات سنتی و اصیل ترکیه را ندارید می توانید به راحتی در بازارها و مراکز تجاری متنوع استانبول، ازمیر، آنتالیا و وان برترین پوشاک از برندهای معروف ترکیه را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به عنوان سوغات تهیه کنید.

کیچ های محلی ترک

کیچ های محلی ترک به آثار هنری کوچک و تزیینی گفته می شوند که به صورت تکی یا مجموعه ای از آثار هنری در مقدار های کوچک عرضه می شوند. این محصولات شامل مجسمه، تی شرت، قاشق و بسیاری موارد دیگر فراوری می شوند که می توانید در خرده فروشی های استانبول پیدا کنید و به عنوان سوغات ترکیه به یادگار ببرید.

سوغات آنکارا

  • چراغ های زینتی و موزاییکی

در سفر به ترکیه بدون شک انواع و اقسام چراغ های زینتی و موزاییکی را به خصوص در بازارهای سنتی استانبول و آنکارا خواهید دید. این چراغ ها که دارای طرح های متنوع و رنگارنگ و دلپذیر هستند از جمله برترین سوغات ترکیه هستند که می توانید در سفر به این کشور بخرید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که از فروشنده بخواهید چراغ را طوری بسته بندی کند که موقع حمل و نقل آسیبی به آن وارد نگردد.

  • ظروف سنتی و سرامیکی

از دیگر سوغاتی های ترکیه که در بین گردشگران خارجی پرطرفدار است ظروف سنتی و سرامیکی ترکی هستند. این ظروف از جمله صنایع دستی ترکیه هستند که از قرن هشتم تا به امروز با طرح و تنوع محصول در بین هنرمندان ترک رواج داشته است. از جمله محصولات سرامیکی و رنگارنگ ترکی می توان به بشقاب، کاسه، گلدان، جعبه جواهرات و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود که می توانید از بازارهای ترکیه تهیه کنید. برای حمل این محصولات شکستنی بهتر است با فروشنده صحبت کنید تا ظروف خریداری شده را به کشور مورد نظر ارسال نمایند یا در بسته بندی مناسب قرار دهند تا موقع حمل و نقل آسیبی نبینند.

  • ظروف مسی

امروزه استفاده از ظروف مسی به علت تنوع بالا، کاربرد و خواص بسیاری که دارد در بین مردم رواج پیدا نموده است. ظروف مسی ترکیه که در طرح و مقدار های مختلف فراوری می شوند از جمله سوغاتی های ترکیه هستند که از همه شهرهای این کشور می توانید به عنوان یادگاری و سوغات تهیه کنید. بعلاوه علاوه بر ظروف مسی برای مصارف آشپزخانه، می توانید انواع ظروف مسی تزیینی را در ترکیه پیدا کنید.

سوغات ازمیر

  • خشکبار

یکی از برترین سوغات ترکیه که هواداران بسیاری دارد و از همه شهرهای ترکیه می توانید تهیه کنید خشکبار است. از جمله خشکبار ترکیه می توان به برگ زردآلو، آلو، سیب، هلو و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود که در ترکیه به روش سنتی و با تابیدن نور خورشید خشک و تهیه می شوند و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

  • روغن زیتون

روغن زیتون از جمله سوغاتی های ترکیه است که به علت کیفیت بالا در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارد. درخت زیتون در بخش هایی از ترکیه کاشت می گردد و به غیر از روغن زیتون سایر فرآورده های زیتون را هم می توانید در سفر به ترکیه و ازمیر بخرید.

  • سازهای سنتی ترکی

ترکیه از جمله کشورهایی است که در زمینه موسیقی بسیار شناخته شده است و سازهای سنتی ترکی مثل باغلاما، فلوت، تنبک و بسیاری موارد دیگر با نقوش سنتی و تنوع بالا نزد هنرمندان اصیل و قدیمی ترکیه پرطرفدار است. اگر به زدن ساز و دنیای موسیقی علاقه مند هستید سازهای سنتی ترکی از جمله سوغات مشهور ترکیه است که می توانید به یادگار ببرید.

سوغات شهرهای ساحلی ترکیه

  • حوله ترک

اگر در پی سوغات سنتی و اصیل ترکیه هستید حوله ترک گزینه مناسبی برای سوغات است. جنس حوله های ترکی 100 درصد نخ پنبه هستند و در طرح ها و مقدار های مختلف از کوچک تا بزرگ به فروش می رسند که با قیمت مناسب و ارزان می توانید تهیه کنید.

  • ظروف سفالی

ظروف سفالی از مشهورترین سوغاتی های ترکیه است و اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بهتر است خرید ظروف سفالی به عنوان سوغات را از قلم نیاندازید. مرکز فراوری ظروف سفالی ترکیه منطقه کاپادوکیه است و صنعتگران سفال برای ساخت محصولات سفالی خاک رس مورد احتیاج خود را از رودخانه سرخ این منطقه تهیه می نمایند، اما در تمام شهرهای ترکیه به ویژه شهرهای ساحلی ترکیه می توانید ظروف سفالی را بخرید.

  • نظر قربانی

نظر قربانی یکی از سوغات معروف و شناخته شده ترکیه است که در گشت وگذار در بازارها و خیابان های ترکیه حتما به چشمتان خواهد خورد. مردم ترکیه اعتقاد زیادی به چشم زخم دارند، به همین علت در مغازه، خانه و ماشین خود نماد نظر قربانی را خواهید دید.

جمع بندی درباره سوغاتی های ترکیه

کشور ترکیه یکی از مقاصد مجذوب کننده و پرطرفدار در بین ایرانیان است و علاوه بر جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیار، سوغاتی های ترکیه با تنوع بالا در بین گردشگران بسیار معروف هستند. به همین علت بهتر است قبل از سفر به ترکیه درباره انواع سوغات ترکیه و برترین مکان ها و بازارها برای خرید آن اطلاعات کافی داشته باشید.

منبع: الی گشت

به "معرفی مشهورترین سوغاتی های ترکیه، خوشمزه ها و یادگاری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مشهورترین سوغاتی های ترکیه، خوشمزه ها و یادگاری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید