سوال یک سناتور از بایدن درباره تعلیق نماینده آمریکا در مذاکرات با ایران ، ایران در دوره بایدن 83 بار به افراد ما حمله کرد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سناتور ارشد جمهوری خواه اظهار داشت، جو بایدن باید درباره رابرت مالی نماینده ویژه در امور ایران و سیاست واشنگتن در قبال تهران پاسخ بدهد.

سوال یک سناتور از بایدن درباره تعلیق نماینده آمریکا در مذاکرات با ایران ، ایران در دوره بایدن 83 بار به افراد ما حمله کرد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، در ادامه واکنش ها به خبر مرخصی رفتن و تعلیق مجوز امنیتی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، یک سناتور ارشد پاسخگویی بایدن و وزیر خارجه او در این باره را خواهان شد.

در شرایطی که بعضی قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور در رابطه با تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران، کنگره را گمراه نموده است، سناتور بیل هگرتی با انتشار رشته توییت انتقادی، رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا را مخاطب قرار داده است.

این قانونگذار ارشد جمهوری خواه در یک رشته توییت (رشتو) نوشت: رئیس جمهور جو بایدن و وزیر خارجه آنتونی بلینکن، سوالاتی جدی باید جواب بدهند وقتی ما متوجه شدیم راب مالی نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران صلاحیت امنیت خود را از دست داد و به مرخصی اجباری فرستاده شد؛ کسی که کوشش غیر هوشمندانه بایدن برای خشنودی با تهران و بازگشت به توافق هسته ای شکست خورده را رهبری کرد.

نماینده استان تنسی در مجلس سنای آمریکا نوشت: تحقیقاتی که منجر به تعلیق صلاحیت امنیتی مالی منجر گشت، از چه زمانی شروع شد؟ آیا رئیس جمهور جو بایدن و وزیر خارجه آنتونی بلینکن از آن اطلاع داشتند؟ آنها چرا به مالی اجازه دادند به نقش دیپلماتیک خودش ادامه دهد در حالی که او تحت تحقیقات قرار داشت؟

وی ادامه داد: تماس های مالی با حماس و دیگر گروه های تندرو، در گذشته سوالاتی ایجاد نموده بود. رئیس جمهور جو بایدن و وزیر خارجه آنتونی بلینکن با توجه به پیشینه و نظرات او، از همان ابتدا چرا مالی را برای این پُست حساس انتخاب کردند؟

سناتور جمهوری خواه استان تنسی، نقدها شدید قبلی خود از مواضع دولت دموکرات جو بایدن در قبال ایران را تکرار کرد.

به نوشته او، رئیس جمهور ایالات متحده باید نه فقط درباره مالی بلکه درباره کل سیاست خود در قبال ایران پاسخ بدهد، سیاستی که فشار بر تهران را در شرایطی که ایران به سربازان ما و متحدانمان حمله نموده و آمریکایی ها را گروگان می گیرد، برداشته است.

بیل هگرتی ادامه داد: لوید آستین وزیر دفاع (آمریکا) در ماه مارس به کنگره گفت که ایران از زمان شروع ریاست جمهوری جو بایدن 83 بار به افراد ما حمله کرد اما ایالات متحده تنها چهار بار جواب داد. چرا رئیس جمهور بایدن اینقدر برای بازدارندگی در برابر رژیم ایران برای کشتن سربازان آمریکایی، اینقدر بی میل است؟

سناتور آمریکایی مدعی شد: تهران اکنون 1.5 میلیون بشکه در روز نفت می فروشد (که بخش اعظم آن به چین است) اگر چه از منظر فنی (ایران) تحت تحریم های سختگیرانه ایالات متحده است. این افزایش بسیار زیادی نسبت به کمتر از 400 هزار بشکه نفت در روز است که در زمانی ریاست جمهوری ترامپ آنها قادر بودند صادر نمایند.

وی در خاتمه اضافه کرد: رئیس جمهور ایالات متحده به مالی اجازه داد با ایرانی ها توافقی برای برطرف تحریم ها را مذاکره کند در شرایطی که تهران در حال توطئه برای کشتن مقام های سابق ایالات متحده، ترامپ، پامپئو، بولتون و دیگران در خاک ایالات متحده بود.

رشته توییت سناتور ارشد جمهوری خواه در شرایطی منتشر شده که مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواهان تحقیق درباره پنهان کاری وزارتخانه تحت امر او درباره تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شده است.

مک کال در این نامه نوشت، چندی پیش مقام های وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفته اند که مالی به علت بیماری قادر به حضور در جلسه استماع نیست اما در هیچ مقطع زمانی وزارت خارجه آمریکا به ما نگفت که مجوز امنیتی رابرت مالی تعلیق یا تحت آنالیز است یا اینکه او به علت مرتکب شدن خطا تحت تحقیقات واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "سوال یک سناتور از بایدن درباره تعلیق نماینده آمریکا در مذاکرات با ایران ، ایران در دوره بایدن 83 بار به افراد ما حمله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوال یک سناتور از بایدن درباره تعلیق نماینده آمریکا در مذاکرات با ایران ، ایران در دوره بایدن 83 بار به افراد ما حمله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید