ساخت سامانه ای برای درمان اختلال های روانی به وسیله محققان کشور

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد محمدی مجری طرح و مدیر شرکت دانش بنیان فراوری کننده سامانه تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای گفت: دستگاه TMS با هدف کاهش عوارض بیماری های عصبی و شناختی طراحی و به مرحله تجاری سازی رسیده است؛ این دستگاه در درمان افسردگی، درد، پارکینسون، وزوز گوش، زبان پریشی و حتی اعتیاد به کار می رود.

ساخت سامانه ای برای درمان اختلال های روانی به وسیله محققان کشور

به گفته مدیرعامل شرکت این سامانه به صورت کامل بومی شده است و می تواند در موارد خاص، حسب احتیاجهای کاربری پزشکی سفارشی سازی گردد.

وی ادامه داد: این دستگاه قابلیت برطرف و کاهش انواع اضطراب و اختلال های روانپزشکی را دارد. از این سامانه بعلاوه برای توانبخشی بعد از سکته مغزی نیز استفاده می گردد.

محمدی اضافه نمود:این دستگاه که هم اکنون به فراوری صنعتی رسیده، قابل استفاده در سیستمهای درمانی و توان بخشی، روان شناسی، روان پزشکی و پژوهشگران حوزههای شناختی است. همچنانکه از این دستگاه در بیمارستان ها، کلینیک های خصوصی و دانشگاه های علوم پزشکی نیز استفاده می گردد.

وی گفت: با توسعه این سامانه، احتیاج به واردات خارجی این محصول که بسته به خروجی های آن، بین 1/5 تا 4 میلیارد تومان برای هر دستگاه قیمت خورده، به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد نمود.

محمدی ادامه داد: این دستگاه ایران ساخت، اولین و تنهاترین سامانه کشور است که چنین وظایفی برای آن تعریف شده است. این سامانه ضمن رقابت با نمونه های مشابه و پرقدرت خارجی، در بعضی موارد نظیر خروجی پروتکل های به روز جهان، از آن نمونه ها، جلوتر بوده و به لحاظ صرفه مالی نیز حدود یک سوم قیمت آن محصولات است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ساخت سامانه ای برای درمان اختلال های روانی به وسیله محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سامانه ای برای درمان اختلال های روانی به وسیله محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید