دشمنان خاکستری که پوستتان را دوست دارند

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، آلاینده ها تحریکات پوستی و بیماری های چشمی، کهیر، اگزمای دست صورت، ریزش غیر طبیعی، گودی و تیرگی اطراف دور چشم، بدخیمی های پوستی و بروز زخم های سطحی را برای افراد در بر دارد

دشمنان خاکستری که پوستتان را دوست دارند

محمد علی، نیلفروش زاده متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: آلودگی هوا معضلی است که این روز ها شهروندان شهر های صنعتی و پرجمعیت با آن روبرو هستند. این پدیده آثار زیانباری بر روی پوست افراد می گذارد.

نیلفروش زاده اضافه کرد: پوست اولین سد دفاعی را در مقابل عوامل بیماری زا و محیطی تشکیل می دهد، بنابراین ذرات معلق در هوا بر سلامت پوست تاثیر منفی دارد. در حقیقت پوست هدف اصلی ذرات آلوده موجود در هواست و علاوه بر بیماری های پوستی آکنه، اگزما و درماتیت تماسی، می تواند زمینه ساز بروز اختلالات هورمونی شود.

این متخصص تغذیه بیان نمود: در سال 2010 در کشور آمریکا بر روی 400 بیمار پوستی ناشی از آلودگی هوا بررسی شد که آلودگی هوا چه میزان می تواند دلیل اصلی پیری پوست و چین و چروک باشد؛ که نتیجه آن بالغ بر نیمی از افراد بود که به دلیل آلاینده ها و ذرات معلق آلودگی در هوا مبتلا به بیماری پوستی می شوند.

او گفت: این مواد آلاینده به قدری خطرناک است که می تواند موجب بروز بیماری هایی مانند بیماری های چشمی، کهیر، اگزمای دست و صورت، ریزش غیر طبیعی اشک، گودی و تیرگی اطراف دور چشم، بدخیمی های پوستی و بروز زخم های سطحی شود.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: افراد باید از هرگونه تماس دستی و چشمی اجتناب کرده تا رنگ دانه های قهوه ای رنگ صورت به حداقل برسد.

ماجرای کمبود کیت های آزمایشگاهی تشخیص آنفلوانزا چه بود؟ + واکنش وزارت بهداشت

او درباره نحوه درمان این بیماری ها با بروز آلودگی بیان نمود: با پوشیدن دستکش نخی روشن، استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده ملایم،کاهش مصرف مواد آرایشی معطر و استحمام روزانه می توان از بروز این بیماری ها جلوگیری کرد. افراد بهتر است در صورت عدم نیاز به خروج ، در منزل مانده تا بدن و پوست صورت آنها، کمتر دچار بیماری شوند .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دشمنان خاکستری که پوستتان را دوست دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشمنان خاکستری که پوستتان را دوست دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید