روش های درمان پوست خشک صورت

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خشکی پوست در اثر کمبود رطوبت به ویژه در فصول سرد سال ایجاد می گردد که قابل درمان است.بهترین روش درمان پوست خشک صورت استفاده از ماسک صورت است.

روش های درمان پوست خشک صورت

معمولا کسانی که دارای پوست خشک صورت هستند بیشتر در معرض آسیب های پوستی به خصوص در فصل زمستان هستند. پوست های خشک حساس تر و شنماینده تر بوده و بیشتر دچار چین و چروک می شوند. لازم است که افراد دارای این نوع پوست با روش های مراقبت از پوست های خشک آشنا باشند و به سلامت پوست توجه بیشتری نمایند. در این مقاله روش های طبیعی برای درمان پوست خشک صورت را آنالیز خواهیم کرد.

دلایل خشک شدن پوست چیست؟

از دست رفتن آب بدن از دلایل اصلی پوست خشک صورت است. چندین فاکتور در خشک شدن پوست موثرند از جمله محیط، آب و هوا، موقعیت سلامتی و یا نوع زندگی. برخی از آنها به آسانی قابل علاج هستند ولی برخی دیگر زمان و کوشش بیشتری را برای درمان احتیاجمندند. صورت بیشتر از نواحی دیگر دچار خشکی می شود. درواقع پوست خشک صورت به اندازه کافی ماده چرب فراوری نمی نماید تا حفاظت مناسب از پوست را تضمین کند.

برای پیشگیری از خشکی پوست چه کنیم؟

پاکسازی شبانه پوست امری لازم است. پوست حساس صورت شما در طول فعالیت های روزانه، آغشته به انواع مواد آرایشی ، کرم های ضدآفتاب، باکتری های پوستی، سلول های مرده، خاک و چربی می شود. آنها می توانند با بستن منافذ پوستتان سبب التهابات پوستی شوند. پاک نماینده های خشن و قوی صابونی می توانند لایه چربی طبیعی پوست صورتتان را از بین ببرند و سبب خشکی، سوزش و التهاب در پوستتان شوند.

اما نکته مهم در شستشوی روزانه پوستتان این است که این کار را به درستی انجام دهید برای مثال شستشو با مواد پاک نماینده زبر و نامناسب سبب تحریکات پوستی می شود. همچنین هنگام صبح برای شستن صورتتان احتیاجی به استفاده از مواد شوینده نیست و تنها آب بهترین شستشو برای صورتتان است.

روش های درمان پوست خشک صورت کدامند؟

نوشیدن روزانه آب می تواند در برطرف خشکی پوست موثر باشد. علاوه بر این دوش و حمام باعث رطوبت بیشتر پوست می شود ولی استفاده از آب داغ چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و عامل خشک شدن بیشتر آن خواهد بود. بنابراین حمام گرم باید در کمتر از 10 دقیقه انجام شود. در طول دوش دریافت بهتر است در حمام بسته نگه داشته شود تا بخار موجود در فضا رطوبت بیشتری را به پوست برساند.

استفاده از مرطوب نماینده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پوست خشک صورت باید در طول روز دو تا سه بار مرطوب شود. همچنین کرم ها و روغن ها مؤثرتر از لوسین ها بر پوست خشک عمل می نمایند. گلیسیرین، پروپیلن، گلیکول، وازلین، لانولین، روغن های معدنی و... با تشکیل یک لایه روی پوست به عنوان مانعی برای از بین رفتن رطوبت و آب پوست می شوند. به همین علت یکی از بهترین روش های درمانی برای پوست خشک به شمار می فرایند.

توجه: در هوای سرد زمستانی که باد هم می وزد، حتماً یک کرم مرطوب نماینده به صورت خود بمالید، زیرا سرما باعث تبخیر آب از پوست می شود. باد هم سرعت تبخیر را افزایش می دهد.

هرگز سیگار نکشید. سیگار به دلایل مختلفی برای پوست مضر است. نیکوتین موجود در سیگار رگ های خونی و از جمله مویرگ های تغذیه نماینده پوست را تنگ می نماید. در نتیجه خون کمتری به پوست می رسد و پوست دچار کمبود اکسیژن و مواد مغذی می شود که برای سلامتی پوست مضر است. همچنین پوست را خشک و زبر و سخت می نمایند.

پوست خشک نباید هنگام شست وشو تحریک شود. بنابراین باید از هرگونه اصطکاک توسط اسفنج یا لیف خودداری شود. بهترین راه شستن پوست های خشک استفاده از دست است. شست وشوی پوست خشک با دست باید به آرامی صورت گیرد و حالتی دایره مانند و ماساژگونه داشته باشد. این روش بخصوص در اطراف چشم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا مالش شدید پوست در پاره ای از مواقع موجب تحریک و التهاب آن خواهد شد. استفاده از آب ولرم و حوله پنبه ای تمیز توصیه می شود.

هیچگاه سعی نکنید صورتتان را بدون آب و به صورت خشک پاک کنید، زیرا ماساژ و کشیدن حوله یا پد روی صورتتان سبب تحریک و التهابات پوستی می شود. در عوض برای تمیزکردن چربی اضافی پوستتان می توانید صورت خود را ابتدا با آب شستشو دهید و سپس با یک حوله پنبه ای تمیز و یا لیف های مخصوص صورت به آرامی تمیز کنید.

ماسک های موثر در درمان پوست خشک صورت

ماسک روغن زیتون و تخم مرغ یکی از بهترین ماسک ها و کرم های گیاهی برای افرادی است که پوست های بسیار خشک دارند و خشکی پوست این افراد در بیشترین حد خود قرار گرفته است.

گوشت نصف یک آووکادو را با چند قطره روغن زیتون در مخلوطکن بریزید یا آووکادو را با چنگال له کنید تا پورۀ آن به دست آید. این خمیر را روی صورت، گردن و سینه تان بمالید و بگذارید حدوداً بیست دقیقه بماند.سپس پوستتان را با آب ولرم یا جوشاند ولرم آویشن آب کشی کنید.

ماست یک پاک نماینده عالی و لایه بردار طبیعی برای پوست خشک صورت است. این ماده غذایی به دلیل وجود اسید لاکتیک می تواند گزینه مناسبی در جهت برطرف خشکی های پوست باشد. آنزیم های موجود در کدو تنبل هم در این زمینه به شما یاری می نماید. می توانید از ترکیب خارق العاده کدو تنبل و نصف قاشق چایخوری دارچین بهره ببرید و این ماسک را به مدت 5 تا 15 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

ماسک سیب زمینی یکی از ساده ترین و کم دردسرترین ماسک های طبیعی برای درمان خشکی پوست است. استفاده از این ماسک در طول فصل پاییز و زمستان علاوه بر درمان خشکی پوست به پیشگیری از ابتلا به این عارضه نیز یاری می نماید.

برای تهیه این ماسک صورت کافی است یک سیب زمینی متوسط را آب پز کنید و پس از سرد شدن آن را رنده نموده و با مقداری شیر خمیر کنید. این خمیر را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود ماسک کنید و سپس با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیر علاوه بر نرم کردن پوست خشک صورت به لطیف شدن پوست های معمولی نیز یاری می نماید.

توصیه هایی در رابطه با مراقبت از پوست خشک صورت و دست ها

  • پوست طی مدت شب تجدید حیات می یابد. بنابراین شب پوستتان را با مواد مغذی که احتیاج دارد، تغذیه کنید. به بیان دیگر، در مواردی که مبتلا به پوست خشک صورت هستید، استفاده از کرم های شب را نباید فراموش کنید.
  • هنگام حمام کردن از آب خیلی داغ استفاده نکنید. تا جایی که امکان دارد جلوی آفتاب نایستید. نور خورشید باعث خرابی بیشتر پوست می شود.
  • در محیط های خیلی گرم قرار نگیرید. از تغییرات ناگهانی دما خودداری کنید. پوست خود را از تماس با باد محافظت کنید.
  • از دستگاه بخور یا سماور یا یک ظرف آب روی شوفاژ برای مرطوب کردن هوای اتاق به خصوص در زمستان بهره ببرید. این کار باعث می شود پوست آب کمتری از دست بدهد.
  • بعد از تمیز کردن پوست خود، آن را مرطوب کنید تا خشک نشود. یک محلول مرطوب نماینده یا روغن مخصوص صورت بهره ببرید که دارای مواد مغذی و طبیعی باشد.
  • اگر مستعد ابتلا به خشکی پوست هستید اسیدهای چرب ، ویتامین C ، شکلات تیره ، ماهی قزل آلا ، انبه و هویج را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

گردآوری: مجله اینترنتی وبلاگ خرید اینترنتی

منبع: setare.com

به "روش های درمان پوست خشک صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های درمان پوست خشک صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید