حفظ آرامش و نشاط درونی مهم ترین گام در مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرنگاران/لرستان یک کارشناس مشاوره با بیان این که اضطراب، نگرانی و ترس می تواند به شدت سیستم ایمنی بدن را تضعیف و در مقابل حتی ویروس های نه چندان قوی آسیب پذیر کند، گفت: مهم ترین گام برای مقابله با کرونا حفظ آرامش و نشاط درونی است.

حفظ آرامش و نشاط درونی مهم ترین گام در مقابله با کرونا

زینب مرادی در گفت وگو با وبلاگ خرید اینترنتی در رابطه با ترس و دلهره در اوضاع کنونی کشور، اظهار داشت: ترس و دلهره یک عکس العمل یا غریزه طبیعی در مقابل مخاطرات برای انسان است ولی زمانی که ترس و اضطراب بیش از اندازه باشد می تواند زندگی روزانه شخص را مختل و از لحاظ جسمی و روحی به فرد آسیب برساند.

وی ادامه داد: اگر این غریزه طبیعی به شکلی افراطی و غیر واقعی موضوعات مختلف را با بزرگنمایی رصد کند توجه و تمرکز فرد نسبت به مسئله نیز به شکلی افراطی افزایش خواهد یافت در نتیجه فرد به جای استفاده مفید از غریزه هشدار دهنده سلامتی خودش را در معرض تهدید و آسیب خواهد انداخت.

مرادی با اشاره به این که بیماری کرونا نیز مانند برخی بیماری های ناشناخته یک موقعیت ترس را در بدن ایجاد می کند، مطرح نمود: ترس و نگرانی شدید از بیمار شدن و استرس درباره سلامتی خود و اطرافیان که اگر این اضطراب ها کنترل و یا با آن ها مقابله نشود به بدن آسیب وارد می کند و علاوه بر آسیب های جسمانی، مسائل روحی و روانی هم برای شخص ایجاد می شود که شخص احساس در خطر بودن می کند.

این کارشناس مشاوره ادامه داد: کرونا براساس اسناد منتشر شده رسمی، بیماری با نرخ مرگ ومیر دو درصد و چیزی در حد یک آنفولانزای شدید است، اما آنچه که کرونا را خطرناک جلوه می دهد، قدرت انتشار آن است که اندکی از آنفولانزا بیشتر است که با رعایت اصول بهداشت فردی که یکی از ابعاد بهداشت فردی و روانی است، می توان به راحتی از این بیماری در امان ماند.

وی اضافه کرد: باید سعی شود از حدس نسبت به این بیماری خودداری کرد چراکه این موضوع یکی از عوامل افزایش استرس و اضطراب محسوب می شود.

مرادی مطرح نمود: آموزش راه های پیش گیری از سوی مراکز رسمی به ویژه وزارت بهداشت، آگاهی رسانی درست و مرتب از سوی رسانه های رسمی کشور، خودداری جدی از انکار و دروغ در خبرهای حوزه سلامت، مدیریت شایعه به ویژه در فضای مجازی، خودداری از انتشار و اظهارنظرهای اشتباه و غیرکارشناسی در مورد ابتلا به بیماری کرونا و آموختن مهارت های مربوط به کنترل ترس از شیوه های درست مبارزه و درمان مقابله با ترس و اضطراب از این بیماری است.

این کارشناس مشاوره با بیان این که اضطراب، نگرانی و ترس می تواند به شدت سیستم ایمنی بدن را تضعیف و در مقابل حتی ویروس های نه چندان قوی آسیب پذیر کند، اظهار کرد: مهم ترین گام برای مقابله با کرونا حفظ آرامش و نشاط درونی است، بنابراین توصیه می شود در این ایامی که ترس و وحشت از کرونا در جامعه موج می زند، افراد از پرداختن به امور مفرح و نشاط آور غافل نشوند و به جای القای افکار منفی سعی در ایجاد فضایی شاد توأم با آرامش و بدون استرس برای خود و خانواده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حفظ آرامش و نشاط درونی مهم ترین گام در مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ آرامش و نشاط درونی مهم ترین گام در مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید