تحرک داعش در عراق پس از مصوبه خروج آمریکا از این کشور کلید خورد، واشنگتن در پی بهره برداری سیاسی از تکفیری ها

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سخنگوی وزارت امور خارجه شرح داد که تحرکات اخیر داعش پس از آن انجام می شود که آمریکایی ها قرار شد بنا بر مصوبه مجلس عراق از این کشور خارج شوند.

تحرک داعش در عراق پس از مصوبه خروج آمریکا از این کشور کلید خورد، واشنگتن در پی بهره برداری سیاسی از تکفیری ها

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ خرید اینترنتی، تا دو ماه آینده قرار است مصاحبههای راهبردی میان عراق و آمریکا برگزار شود که در رأس موضوعات، وضع نیرو های آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق قرار گرفته است. برهم صالح، رئیس جمهور عراق بر لزوم قرار دریافت روابط میان بغداد و واشنگتن در جهت درست و شیوه مناسب تأکید کرد و گفت: مصاحبه میان دو طرف به گونه ای که به حاکمیت عراق احترام گزارده شود، بسیار خوب خواهد بود.

انتقال تکفیری های داعش از سوریه به عراق توسط بالگردهای آمریکایی + ویدئو

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دراین باره گفته بود که مصاحبههای راهبردی آمریکا و عراق همه امور راهبردی میان دو کشور را شامل می شود که آینده حضور نیروهای آمریکایی و نحوه حمایت از استقلال و حاکمیت ملی عراق از آن جمله است.

مذاکرات واشنگتن و بغداد در حالی آغاز می شود که در چند روز گذشته عناصر گروه تروریستی داعش که دست پرورده آمریکایی ها هستند، به مواضع نیروهای حشدالشعبی در استان صلاح الدین حمله کردند که باعث شهادت برخی از آن ها و زخمی شدن دیگر نیروها شد. افزایش دامنه تحرکات داعش باعث شد تا برخی برآورد ها درباره استفاده ابزاری آمریکا از داعش برای ناامن جلوه دادن اوضاع عراق و در ادامه، سوءاستفاده از شرایط موجود به عنوان اهرم فشاری علیه دولت بغداد به وجود آید.

آمریکایی ها باید از عراق خارج شوند

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دراین باره به خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ خرید اینترنتی گفت: تحرکات اخیر داعش در عراق مشکوک است. این تحرکات بعد از آن انجام می شود که آمریکایی ها قرار شد بنا به درخواست مآغاز دولت و ملت عراق و نیز ضرب الاجلی که معین و در مجلس این کشور به عنوان قانون تصویب شده بود، از این کشور خارج شوند.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها باید از عراق خارج شوند، افزود: من فکر می کنم آن ها برای اینکه نشان دهند عراق با وجود آمریکایی ها امن خواهد بود، در حال تحریک و حمایت از داعش هستند و می خواهند از باقی مانده فرتوت داعش بهره برداری سیاسی کنند تا حضور خودشان در عراق را توجیه پذیر جلوه دهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی عراق در اوضاع کنونی گفت: ما همیشه و همچون گذشته در کنار دولت و ملت عراق هستیم. به هر حال آنها از ما برای مبارزه با تروریست ها و گروه های افراطی درخواست کرده بودند و اگر در اوضاع کنونی چنین تقاضایی شود، دولت و ملت ایران در کنار دولت و ملت عراق برای مبارزه با داعش و گروه های تروریستی آماده خواهند بود.

4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "تحرک داعش در عراق پس از مصوبه خروج آمریکا از این کشور کلید خورد، واشنگتن در پی بهره برداری سیاسی از تکفیری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرک داعش در عراق پس از مصوبه خروج آمریکا از این کشور کلید خورد، واشنگتن در پی بهره برداری سیاسی از تکفیری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید