افزایش 300 درصدی تبادلات تجاری ایران و نیجریه در 9 ماه گذشته، تدوین نقشه راه همکاری دو کشور تا 3 ماه آینده

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و نیجریه در یک سال گذشته حدود 125 میلیون دلار بوده که در 9 ماه گذشته رشد 300 درصدی داشته است.

افزایش 300 درصدی تبادلات تجاری ایران و نیجریه در 9 ماه گذشته، تدوین نقشه راه همکاری دو کشور تا 3 ماه آینده

به گزارش خبرنگار مالی وبلاگ خرید اینترنتی، سید رضا فاطمی امین؛ وزیر صمت عصر امروز چهارشنبه در ششمین اجلاس جامع کمیسیون همکاری مشترک ایران و نیجریه و در نشست مشترک با زبیرو دادا وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه گفت: باوجود سابقه خوب همکاری های فرهنگی دو کشور، متاسفانه به لحاظ مالی و تجاری، هنوز برای دستیابی به سطح مناسبی از تبادلات و همکاری های مشترک میان دو کشور فاصله زیادی داریم و این فرایند باید اصلاح گردد.

وی اضافه کرد: حجم تجارت خارجی نیجریه بیش از 100 میلیارد دلار و حجم تجارت خارجی ایران حدود 120 میلیارد دلار بوده و حجم مبادلات دو کشور در طول دو سال گذشته بیش از 125 میلیون دلار بوده است.

فاطمی امین اعلام کرد: دو کشور عضو سازمان های بین المللی مشترکی ازجمله سازمان همکاری های اسلامی، بانک توسعه اسلامی، گروه D8 و...، هستند که فرصت های لازم برای توسعه بیش ازپیش همکاری های تجاری را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: اقتصاد و ظرفیت های تولیدی دو کشور می تواند مکمل یکدیگر باشد و در این زمینه باید به سرعت ظرفیت های یکدیگر را شناخته و در یک بازه زمانی مناسب، نقشه راه همکاری دوجانبه را تهیه نموده و وارد فاز اجرایی شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تولیدات کالایی ایران ازنظر کیفیت و قیمت قابل رقابت هستند و با توجه به تأیید وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه، کالا های ایران با استقبال شهفرایندان نیجریه ای روبه رو شده است.

فاطمی امین توضیح داد: حداکثر تا یک ماه آینده باید چند محصول دیگر را به سبد مبادلات تجاری ایران و نیجریه اضافه کنیم و تا 3 ماه آینده نیز نقشه راه همکاری دو کشور طراحی گردد.

وی تأکید کرد: در گام نخست توسعه همکاری های تجاری و مالی میان دو کشور ایران و نیجریه، باید راستا تردد تجار و بازرگانان دو کشور تسهیل گردد و در این خصوص باید خطوط هوایی مناسبی بین ایران و نیجریه به وجود بیاید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 300 درصدی تبادلات تجاری ایران و نیجریه در 9 ماه گذشته، تدوین نقشه راه همکاری دو کشور تا 3 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 300 درصدی تبادلات تجاری ایران و نیجریه در 9 ماه گذشته، تدوین نقشه راه همکاری دو کشور تا 3 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید