رئیسی: اگر واکسن نمی ساختیم، غربی ها به ما واکسن نمی دادند

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، رئیس جمهور گفت: اگر خودمان اقدام به ساخت واکسن نمی کردیم، غربی ها به ما واکسن نمی دادند. اما امروز 6 شرکت در ایران واکسن های کرونا تولید می کنند.

رئیسی: اگر واکسن نمی ساختیم، غربی ها به ما واکسن نمی دادند

وبلاگ خرید اینترنتی - آقای رئیسی این مطلب را در پاسخ به سخنان رئیس جمهور گینه استوایی در دیدار حاشیه ای امروز ششمین مجمع سران کشور های صادرکننده گاز در قطر گفت.

به گفته امباسوگو رئیس جمهور گینه استوایی، هیچ کدام از کشور های اروپایی در زمینه مقابله با کرونا کمک قابل توجهی به این کشور نکرده اند و تعداد قابل توجهی از مردم کشورش در اثر همه گیری کرونا جان باخته اند.

گینه استوایی کشوری در غرب آفریقاست که اقتصاد آن در دوران استعمار اسپانیا به صادرات کاکائو، قهوه و الوار متکی بود. کشف ذخایر بزرگ نفت در سال 1996 و استخراج متعاقب آن درآمد هنگفتی نصیب دولت این کشور کرد. گینه استوایی از سال 2004 به طور پیوسته سومین تولیدکننده بزرگ نفت خام در آفریقای جنوب صحرا پس از آنگولا و گابن بوده است.

از اواسط دهه 1990، گینه استوایی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جنوب صحرای آفریقا تبدیل شده است. در پی این فرایند، این کشور ثروتمندترین کشور در سرانه آفریقا شد و تولید سرانه ناخالص داخلی آن (تنظیم شده بر اساس برابری قدرت خرید) در رتبه 43 جهان قرار گرفت.

هیأت وزیران ایران درجلسه تیر 77 مصوب کرد، وزارت امور خارجه مجاز است نسبت به برقراری روابط سیاسی بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور گینه استوایی اقدام کند.

وبلاگ خرید اینترنتی سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیسی: اگر واکسن نمی ساختیم، غربی ها به ما واکسن نمی دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: اگر واکسن نمی ساختیم، غربی ها به ما واکسن نمی دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید