اغلب قربانیان آنفولانزا افراد مسن هستند، وزارت بهداشت موافق تعطیلی مدارس به دلیل آنفولانزا نیست

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متوفیان آنفولانزا در این همه گیری جدید بیشتر از طیف سنی بالا و مسن و بیماران زمینه ای بوده است.

اغلب قربانیان آنفولانزا افراد مسن هستند، وزارت بهداشت موافق تعطیلی مدارس به دلیل آنفولانزا نیست

کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی وبلاگ خرید اینترنتی، درخصوص آخرین آمار شیوع و فوت شدگان آنفولانزا در کشور گفت: آخرین اخبار یه صورت هفتگی روز های شنبه اعلام می شود و هرگونه آماری در این بین خلاف واقع می باشد.

وی ادامه داد: متوفیان آنفولانزا در این همه گیری جدید بیشتر از طیف سنی بالا و مسن و بیماران زمینه ای بوده است، اما باید اشاره بشود که بیماران که بیماری زمینه ای دارند از جمله بیماران قلبی به جز فشار خونی ها و بیماران ریوی به علاوه افرادی که دارو های سرکوب کننده مصرف می کنند بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند همچنین بیماران پیوندی و زنان باردار گروه های پرخطر هستند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند، اما نباید بچه ها را نیز نادیده گرفت.

جهانپور بیان کرد: مطابق مشاهدات و آماری که داشتیم تلفات ویروس در سنین پایین کمتر اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: آنفولانزا علائم اختصاصی ندارد، اما علائم عمومی آن را می توان تب بالا، درد عضلانی، آبریزش بینی، کوفتگی و خستگی و سرفه حتی در بعضی افراد با تهوع و استفراغ و اسهال همراه باشد و در تعدادی از افراد مسائل تنفسی و تنگی نفس نیز به وجود می آید.

جهانپور بیان کرد: تشخیص آنفولانزا از سرماخوردگی های شدید و بیماری هایی از این دسته سخت است و باید گفت: به لحاظ درمان تفاوت خاصی پیدا نمی کند و بیشتر با استراحت، نوشیدن مایع های فراوان و درمان های نگهدارنده و دارو های ضد تب می توان با آن مقابله کرد.

مدیر اطلاع رسانی وزارت بهداشت شرح داد: این بیماری تنها به صورت ویروس شناسی و اپیدمی آلرژی در بیمارانی که در آی سیو بستری می شوند یا فوت می کنند برررسی می شود.

وی با اشاره به رعایت بهداشت در مدارس گفت: وزارت بهداشت موافق تعطیلی مدارس نیست و توصیه ای در مورد تعطیلی مدارس ندارد و تنها پیشنهادی که می دهیم برای مدارس و کارمندان استفاده از مرخصی های استعلاجی است و افراد باید در زمان مشکوک به درگیری با آنفولانزا و شبه آنفولانزا از رفتن به مدرسه و اداره خودداری کنند به خصوص در چند روز اولیه ابتلا تا این زنجیره انقال گسترش پیدا نکند.

جهانپور بیان کرد: در مورد مقابله با ویروس آنفولانزا چیزی که مهم است بحث آموزش همگانی است و رعایت نکات ساده بهداشتی می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد اصلا روبه رو شدن با آنفولانزا پیچیده نیست و تصوراتی در مورد واکسن و دارو هایی از این قبیل واقع نیست تنها را پیشگیری رعایت بهداشت فردی است شست شوی مکرر دست ها با آب ولرم و صابون و محدود سازی افراد بیمار و خود محدود سازی کسانی که خودشان می دادنند درگیر ویروس شده اند پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و در آغوش دریافت، تهویه مناسب ادارات و مدارس و مکان های عمومی است.

وی درخصوص دارو های ویروس آنفولانزا اضافه کرد: از همه مهمتر نباید القا شود که حتما باید واکسن آنفولانزا تزریق کرد و همچنین مصرف خودسرانه دارو و خود درمانی را باید کنار گذاشت، زیرا کورتون ها آنتی بیوتیک ها نه تنها این بیماری را بهبود نمی بخشن بلکه بدتر نیز می کنند و طول دوره درمان را افزایش می دهند.

جهانپور تشریح کرد: به لحاظ علمی از 24 ساعت قبل از بروز علائم تا 24 ساعت بعد از نشان دادن علائم خطر انتقال وجود دارد، ولی عمده امکان انتقال ویروس 3 روز اول می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اغلب قربانیان آنفولانزا افراد مسن هستند، وزارت بهداشت موافق تعطیلی مدارس به دلیل آنفولانزا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغلب قربانیان آنفولانزا افراد مسن هستند، وزارت بهداشت موافق تعطیلی مدارس به دلیل آنفولانزا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید