ابتلا به سرطان روده به علت مصرف زیاد فست فود ها

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، رییس انجمن گوارش و کبد ایران گفت: ابتلا به سرطان روده به علت مصرف زیاد فست فود ها در ایران و سایر کشور ها رو به افزایش است، به طوری که سالانه 2 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

ابتلا به سرطان روده به علت مصرف زیاد فست فود ها

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ خرید اینترنتی، دکتر فرهاد زمانی روز سه شنبه در نشست خبری هفته جهانی سلامت گوارش (31 اردیبهشت تا 6 خرداد) که در محل انجمن برگزار گردید، اضافه نمود: سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در کشور است که مصرف زیاد غذا های آماده، استفاده از گوشت قرمز بیش از حد احتیاج بدن و مواد فرآوری شده ابتلا به این بیماری را در جوانان افزایش داده است.

وی گفت: کشیدن سیگار، مصرف الکل، چاقی و عدم تحرک نیز از دیگر عوامل خطر زا برای ابتلا به این سرطان است و تشخیص و درمان به موقع می تواند از فرایند پیشرفت بیماری بکاهد.

وی ادامه داد: مردم بویژه در گروه سنی بالای 50 سال می توانند با مراجعه به مراکز درمانی بصورت رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ را انجام دهند که امکانات تشخیص و درمانی برای این نوع سرطان در کشور فراهم است.

فرهادی با بیان اینکه با جراحی و رادیوتراپی می توان سرطان روده بزرگ را درمان کرد، گفت: مصرف سبزیجات، غلات و غذا های دریایی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.

وی اعلام نمود: سازمان جهانی بهداشت در هفته جهانی سلامت گوارش به آگاهی در خصوص سرطان روده بزرگ تاکیدداشته و انجمن های گوارش و کبد را موظف به اطلاع رسانی در خصوص این بیماری نموده است.

90 درصد سرطان روده قابل پیشگیری است

دکتر نجمه آل طه استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست گفت: از هر 23 نفر، یک نفر از مردان و از هر 25 نفر، یک نفر از زنان در جهان به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند و این بیماری با مصرف غذا های سالم و فعالیت بدنی 90 درصد قابل پیشگیری است.

وی اضافه نمود: ژنتیک و سابقه سرطان در اعضای خانواده در بروز این بیماری موثر است، اما عوامل محیطی بیشترین تاثیر در ابتلا به سرطان روده بزرگ دارند.

آل طه شرح داد: این سرطان اگر در مراحل اولیه و زود تشخیص داده گردد، قابل درمان است و بروز آن به علت ایجاد پولیپ که ضایعه پیش سرطانی است، می باشد.

وی تاکید نمود:همه افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند و غربالگری بالای 50 سال به همه توصیه می گردد.

آل طه اعلام نمود: درد شکم، خون در مدفوع، کم خونی، کاهش سریع وزن از علائم این بیماری بوده و باید به پزشک برای تشخیص و درمان سرطان روده بزرگ مراجعه گردد.

به گفته این استاد دانشگاه، بزرگترین عامل خطر قابل تغییر برای ایجاد سرطان روده بزرگ عدم انجام غربالگری است و در کشورمان مراکز درمانی این غربالگری را بصورت رایگان انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابتلا به سرطان روده به علت مصرف زیاد فست فود ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا به سرطان روده به علت مصرف زیاد فست فود ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید