شب خاطره عمیلات کربلای4 برگزار گردید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سرلشکر سید یحیی صفوی ضمن پاسخ به بعضی از شبهات عملیات کربلای چهار، خاطره ای از اعلام خبر پیروزی عملیات فاو توسط امام خمینی (ره) در ملاقات فرماندهان دفاع مقدس را اعلام کرد.

شب خاطره عمیلات کربلای4 برگزار گردید

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ خرید اینترنتی، سیصد و نهمین برنامه شب خاطره به مناسبت گرامیداشت عملیات کربلای پنج و شهدای گرانقدر این عملیات که در سال 1365 انجام شد با حضور خانواده های معظم شهداء و آزادگان هشت سال دفاع مقدس و همچنین سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی زاده دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار فتح الله جعفری در سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار گردید.

سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی زاده دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، ضمن بیان ارزش های خاطره گویی دوران دفاع مقدس گفت: چند سال قبل رهبر معظم انقلاب به ما فرمودند: به پادگان های نیرو های سپاه، ارتش و... بروید و برای جوانان خاطره گویی کنید از همان زمان سعی کردیم نهضت خاطره گویی را با یاری دوستان در کشور آغاز کنیم.

وی اضافه نمود: ما قبل از عملیات فاو به اتفاق دیگر فرماندهان ارشد خدمت رهبر انقلاب، امام خمینی (ره) رسیدیم، از روی نقشه، عملیات را برای ایشان توضیح دادیم و گفتیم ما از رودخانه عبور می کنیم، اما ممکن است نتوانیم مثل عملیات خیبر و بدر منطقه را تثبیت کنیم و مجبور به عقب نشینی شویم. امام (ره) که با حوصله همه توضیح عملیات را شنیدند، سرشان را بالا آوردند و گفتند فرمانده کل قوا خداست، آن خدایی که امر کرد نماز بخوانید، همان هم امر نموده است از کشور دفاع کنید، بروید و مطمئن باشید پیروز می شوید و من هم می آیم با شما به مناسبت پیروزی نماز می خوانم.

صفوی ضمن اشاره به شبهات ایجاد شده معاندین در مورد عملیات کربلای چهار توضیح داد: 2 و یا 3 ساعت بعد از آغاز عملیات کربلای چهار دشمن با تیربار جلو حرکت غواصان ایرانی را گرفت و همان جا دستور عقب نشینی به نیرو ها داده شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه تعداد شهدای عملیات کربلای چهار توسط دشمنان نادرست اعلام شده است، گفت: کل شهدای عملیات کربلای چهار کل 985 نفر است.

وی اضافه نمود: ما بعد از گذشت 15 روز در حالی که عراقی ها برای دریافت پاداش و درجه به مرخصی رفته بودند، در همان منطقه عملیات کربلای پنج را که برای عراقی ها غیر قابل تصور بود را انجام دادیم که با پیروزی بزرگی رو به رو شد، به نظر من پیروزی در عملیات فاو و کربلای پنج سرنوشت ساز بود، چون شوروی سابق و آمریکا مجبور شدند شرائط کشور ایران را قبول نمایند.

عبدالرحیم فرخ سهراب دبیر کل جمعیت آزادگان دفاع مقدس که چند سال در کنار شهید حسن محمدی دوران سخت اسارت را پشت سر گذاشته بود خاطراتی را از شهید محمدی تعریف کرد: حسن محمدی در دطول اسارت خادم بچه ها بود و همواره سعی می کرد شادی را در جمع اسیران ایجاد کند، مثلاً زمانی که در اردوگاه موصل اسیر بودیم بودیم شهید محمدی به ما گفت: بیاید فردا اردو برگزار کنیم! ما گفتیم اینجا اسیر هستیم چگونه به اردو برویم؟ ایشان گفت: در حیاط اردوگاه و من هم برای شما سیر هفت ساله می آورم! ما با تعجب گفتیم سیر هفت ساله از کجا آورده ای؟ زمانی که اردو را برگزار کردیم دیدیم ایشان با خودش یک شیشه سیر آورد، بعداً فهمیدیم شهید محمدی یک هفته قبل با یک روش خاص، همراه شکر سیر های یک هفته ای را تبدیل به هفت ساله نموده است.

فرخ سهراب اضافه نمود: شهید محمدی برای اینکه بتوانند بچه های اسیر ار بخنداند و فضای شادی را بین اسرا ایجاد کند با یاری بچه ها در اردوگاه تئاتر کمدی برگزار می کرد که چندین بار برگزار نماینده ها توسط عراقی ها کتک خوردند.

در این مراسم محسن توسلی خواننده حماسی دو قطعه با موضوع همسران جانباز و شهید را اجراء کرد، همچنین در سرانجام برنامه سیدیحیی صفوی زاده از خانواده شهید حسن محمدی که در تاریخ 22 آذرماه سال جاری پس از تحمل مدتی بیماری به دلیل ضایعه نخاعی و مجروحیت های ناشی از اسارت آسمانی شد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شب خاطره عمیلات کربلای4 برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب خاطره عمیلات کربلای4 برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید