98 درصد ظرفیت سد کوثر گچساران آبگیری شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: 98 درصد از ظرفیت 580 میلیون متر مکعبی سد مخزنی کوثر در این شهرستان آبگیری شده است.

98 درصد ظرفیت سد کوثر گچساران آبگیری شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از وبلاگ خرید اینترنتی، اکبر خدری گفت: هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد کوثر 540 میلیون متر مکعب است.

او میزان بارندگی ثبت شده از ابتدای امسال تا به امروز در ایستگاه هواشناسی سد کوثر را 372 میلی متر ذکر کرد.

خدری اضافه کرد: در مدت مشابه پارسال 572 میلی متر آب در سد کوثر ذخیره شده بود.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتونی این سد از سطح دریا 625 متر است گفت: هم اکنون تراز این سد 624.7 متر است.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می گردد و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می آید.

سد کوثر آب آشامیدنی 20 شهر و 2 هزار روستا با 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت را در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می نماید.

خدری با اشاره به آتش سوزی جنگل های گچساران در چند روز اخیر و برنامه ریزی برای استفاده از بالگرد آبپاش گفت: یک مکان مناسب در نزدیکی سد برای آبگیری بالگرد اختصاص یافته است.

او گفت:کار برداشت آب از سد کوثر برای اطفای حریق در ارتفاعات گچساران از عصر روز دوشنبه 5 خرداد تا به امروز در حال اجرا است.

خدری درباره پایداری سد کوثر پس از زلزله 5.2 ریشتری چند روز اخیر اعلام کرد: 3 تیم متخصص متشکل از 12 نفر ارزیابی این سد پس از زلزله را انجام دادند.

او اضافه کرد: این تیم پایداری سد کوثر از نظر ابزار دقیق، تعمیر و نگهداری و تاسیسات آبی و برقی را آنالیز کردند و بر اساس نظر این کارشناسان سد پس از زلزله هیچ مسئله ای ندارد.

سد ملی کوثر در 55 کیلومتری شمال غرب دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.

سد کوثر تنها سد بتونی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است. 2 سد چم شیر و تنگ سرخ در این استان مراحل ساخت خود را طی می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "98 درصد ظرفیت سد کوثر گچساران آبگیری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "98 درصد ظرفیت سد کوثر گچساران آبگیری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید