بهترین چشمه های آب گرم جهان

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، جریان هایی از آب های داغ از دل زمین به روی سطح آن می آیند و زیباترین پدیده طبیعی یعنی چشمه های آب گرم را به وجود می آورند. قرن هاست که آب های معدنی یا به طور طبیعی در یک دریاچه جمع می شوند یا به اسپاهای ساخت دست بشر برده می شوند. در هردو صورت، این آب ها دارای خواص پزشکی و درمانی هستند و به عنوان روشی برای آرامش و استراحت تلقی می شوند. برخی از این چشمه ها آب گرم مناسب شنا کردن نیستند اما به قدری زیبا هستند که دیدن آنها و گرفتن چند عکس از این چشمه ها خالی از لطف نیست. امروز در مجله گردشگری خبرنگاران برخی از چشمه های آب گرم مطرح در جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین چشمه های آب گرم جهان

چشمه آب گرم پاموک کاله در دنیزلی، ترکیه

آبگیرهای زیبای پاموک کاله که به زبان ترکی به معنای قلعه های پنبه ای است، از زیباترین چشمه های آب گرم دنیا هستند. آب هایی که در صخره های آهکی این مکان زیبا جاری است، گرمایی به دمای 34 درجه سانتی گراد دارند و به قدری زلال هستند که انعکاس آسمان پاک این منطقه را می توان در آنها دید. برای حفظ هرچه بیشتر این چشمه ها، ورود و شنا کردن در آنها ممنوع است اما می توانید از منظره زیبای آن لذت ببرید.

چشمه آب گرم گرند پریسماتیک در پارک ملی یلواستون

گرند پریسماتیک با قطر 112 متر، بزرگ ترین چشمه آب گرم در یلواستون و سومین چشمه آب گرم بزرگ در تمام دنیا است. مرکز این آبگیر آبی رنگ و بسیار داغ است. مرکز آبی رنگ از طریق حلقه هایی به رنگ های سبز تا نارنجی احاطه شده است. این پدیده به دلیل وجود باکتری هایی است که در آب های غنی از مواد معدنی و گرم رشد می کنند. به دلایل مشخص شنا در در این چشمه ممنوع است اما منظره ها زیبای آن برای دیدن و عکاسی بسیار با ارزش است.

جزیره دیسپشن در قطب جنوب

جزیره دیسپشن مثال بارزی از نغمه آتش و یخ است؛ جایی که یک آتشفشان فعال زیردریایی یک کاسه آتشفشانی را در وسط جزیره شتلند در قطب جنوب درست کرده است. این جزیره گرمایش را در اعماق حفظ می کند و گردشگران پس از این که به دلیل رفتن به دریای قطب احساس سرما می کنند کمی ماسه ها را حفر می کنند تا گرم شوند. اگرچه در آن جا به طور رسمی چشمه آب گرمی ثبت نشده اما چشمه های حرارتی اندکی در خط ساحلی با دمای 70 درجه سانتیگراد وجود دارد. زمانی که آب گرم با آب سرد اقیانوس ترکیب می شود، حس مطبوع رفتن در یک وان با آب ولرم به شما دست می دهد. توجه داشته باشید که قبل از ورود به آب ها حتما از راهنمای خود سوال کنید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

چشمه آب گرم هانگ لونگ در سیچوان چین

دره هانگ لونگ که به نام سرزمین پریان نیز نامیده می شود در میراث دنیای یونسکو ثبت شده و به دلیل جمعیت زیاد پانداها، کوه های پوشیده از برف و چشمه های آب گرم معروفیت دارد. استخرهای طبیعی کوچک و آهکی که با آب زلالی پر شده اند به همراه یک معبد بودایی قدیمی در بالای این دره قرار گرقته اند. ورود به این آب ها ممنوع است اما می توانید از منظره ها زیبای این پارک با تلکابین یا به صورت پیاده دیدن کنید.

چشمه آب گرم ترمه دی ساتورینا در توسکانی ایتالیا

چشمه های آب گرم ترمه دی ساتورینا از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در جنوب توسکانی هستند. قرن ها است آب آبشار بر روی سنگ های آهکی جریان پیدا می کند و استخرهای طبیعی کوچکی را تشکیل می دهد. گفته می شود چشمه های آب گرم که دارای دمای 37 درجه سانتیگراد هستند برای همه بیماری ها مفید هستند.

چشمه آب گرم کوروکاوا اونسن در ژاپن

ژاپن به داشتن چشمه های آب گرم طبیعی یا اونسن معروفیت دارد. یکی از زیباترین چشمه های آب گرم دنیا در کوروکاوا در جزیره کیوشو واقع شده است. شما می توانید در آن جا یک شب اقامت داشته باشید یا مجوز تردد روزانه بگیرید که در این صورت به 3 حمام از 24 حمام دسترسی خواهید داشت. شما می توانید از استخرهای طبیعی که در غارها قرار گرقته اند یا از طریق گیاهان بامبو احاطه شده اند یا در حاشیه رودخانه در محیطی برفی قرار گرفته اند انتخاب کنید.

تالاب آبی ایسلند

تالاب آبی در واقع یک سنگ آتشفشانی سیاه رنگ است که با آب های آبی رنگ پر شده است و بخار مانند ابرهایی روی سطح آب را پوشانده است. ظاهر این چشمه آب گرم تنها بخشی از تجربه زیبای این مکان است. شناور شدن در آبی با دمای 100 درجه تجربه ای فوق العاده است. ماسک گل و نمک های دریای تغییرات شگفت انگیزی را در پوست شما به وجود می آورند.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "بهترین چشمه های آب گرم جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین چشمه های آب گرم جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید