2 خبر خوب درباره کرونا: ناقل نبودن بیماران بدون علامت و اولین واکسن در پاییز سال جاری

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، این 2 خبر خوب امیدواری ها به سرانجام هر چه زودتر کابوس جهانی کرونا را بیشتر نموده است.

2 خبر خوب درباره کرونا: ناقل نبودن بیماران بدون علامت و اولین واکسن در پاییز سال جاری

در 24 ساعت گذشته 2 خبر خوب درباره مبارزه جهانی با ویروس کرونا اعلام شده که امیدها به خاتمه کابوس جهانی این ویروس مرگبار و ناشناخته را بیشتر نموده است.

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، نخستین خبر دیروز از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شد. این سازمان اعلام نموده افراد بدون علامت که پیشتر گمان می رفت نقش زیادی در شیوع و گسترش ویروس کرونا دارند، احتمالا ناقل ویروس کرونا نیستند و یا در موارد نادری ممکن است ناقل این ویروس باشند.

این خبر بسیار خوبی برای نظام سلامت جهانی است چرا که پیشتر گمان می رفت ناقلان بدون علامت نقش اصلی را در شیوع ویروس بازی می نمایند اما حالا نظام های سلامت در کشورهای مختلف جهان باید اهتمام خود را بیشتر روی شناسایی هرچه زودتر و هر چه بیشتر افراد دارای علامت و قرنطینه آنها و نزدیکانشان بگذارند.

ماریا ون کرکوف رئیس بخش بیماری های اضطراری سازمان جهانی بهداشت دیروز اعلام نمود: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم اینکه افراد فاقد علامت بتوانند بیماری را به فرد دیگری انتقال دهند، نادر است.

ماریا ون کرکوف/ عکس آرشیوی/ خبرگزاری فرانسه

او گفت که دولت ها باید تمرکزشان را روی کشف و قرنطینه مبتلایان دارای علامت قرار دهند؛ با این حال این مقام سازمان بهداشت جهانی تاکید نموده در این زمینه باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

سازمان بهداشت جهانی هفته پیش نیز اعلام نموده بود که آلودگی به عفونت کووید -19 از روی سطوح نیز بسیار نادر است. با این حال این سازمان همچنان به توصیه مهم شستن مداوم دست ها و عدم تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان و نیز رعایت فاصله احتیاطی 2 متری از دیگران و عدم حضور در اجتماعات شلوغ به عنوان راهکارهای کلیدی مبارزه با همه گیری کرونا تاکید دارد.

خبر امیدوار نماینده دیگر از نظام بهداشت و درمان چین مخابره شده است. یک دانشمند ارشد مورد تایید نظام سلامت چین اعلام نموده نخستین واکسن کرونا در پاییز امسال در دسترس خواهد بود.

دکترژونگ نانشان

دکتر ژونگ نانشان مشاور ارشد پزشکی دولت چین و چهره شناخته شده مبارزه علیه همه گیری کووید 19 در این باره گفته است: نخستین واکسن ضدکرونا در چین اوایل پاییز امسال در دسترس خواهد بود.

این مقام بهداشتی 83 ساله چینی که نقش زیادی در اعلام عمومی اپیدمی ویروس کرونا در چین داشته و پیشتر از مخفی کاری مقامات محلی استان هوبی چین درباره ویروس کرونا انتقاد نموده است، درباره روش موثر مبارزه با ویروس کرونا گفته: این ویروس باید با واکسیناسیون همگانی مهار گردد نه به وسیله ایمنی گله ای.

او گفت: برای به دست آوردن ایمنی گله ای باید حدود 60 تا 70 درصد از جمعیت یک کشور به ویروس آلوده شوند و در این صورت 7 درصد از این تعداد خواهند مُرد. این شیوه دستکم به مرگ 30-40 میلیون نفر خواهد انجامید که روشی بسیار هزینه زاست.

او در ادامه گفت فرایند فراوری واکسن در چین به سرعت در حال پیشرفت است و بعضی از واکسن های ساخت چین برای استفاده اضطراری روی افراد دارای ریسک ابتلا در پاییز امسال آماده استفاده خواهد بود.

امیدواری نظام بهداشت و درمان چین این است که نخستین واکسن ها برای استفاده اضطراری روی افراد دارای ریسک بالا در ماه سپتامبر امسال میلادی (اواخر شهریور) و پیش از موج دوم احتمالی شیوع ویروس کرونا در دسترس باشد.

کوشش محقق چینی روی فراوری واکسن کرونا در دانشگاه پکن/ مارس 2020

این واکسن می تواند جان دهها و صدها هزار نفر از جمعیت دارای ریسک ابتلا به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای را از مرگ حتمی نجات دهد.

همچنین دکتر گائو فو مدیر کل مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر چین نیز اخیرا در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی چین با تایید ساخت واکسن اضطراری برای افراد دارای ریسک ابتلا تا ماه سپتامبر، گفته است نخستین واکسن چینی برای استفاده همگانی تا ابتدای سال 2021 (دی و بهمن ماه 1399) فراوری خواهد شد.

اعتراف مقام بهداشتی چینی به پشت پرده شیوع کرونا در چین

دانشگاه هاروارد آمریکا: ویروس کرونا از آخر تابستان پارسال بوده/ چینی ها مخفی کاری کردند

نخست وزیر نیوزیلند: کرونا کامل از کشورمان پاک شد/ از خوشحالی این خبر رقصیدم

منبع: عصر ایران

به "2 خبر خوب درباره کرونا: ناقل نبودن بیماران بدون علامت و اولین واکسن در پاییز سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 خبر خوب درباره کرونا: ناقل نبودن بیماران بدون علامت و اولین واکسن در پاییز سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید