کلید رونق گردشگری چیست؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که کلید رونق گردشگری چیست؟

کلید رونق گردشگری چیست؟

ویتنام و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا بعد از گذشت 2 سال از کاهش پذیرش توریست به علت شیوع بیماری همه گیر کووید 19 توریستی را از سر گرفته است. در حال حاضر، این کشور صنعت توریستی را به الزاماتی از جمله سیاست ویزا، ورود و الزامات پیشگیری از بیماری همه گیر معطوف نموده که می تواند مستقیما در بهبود این صنعت تاثیر بگذارد.

تا به امروز کشورهای جنوب شرقی آسیا شرایط ورود و پیشگیری از بیماری همه گیر را برای مسافران بین المللی تسهیل نموده اند اما مقدار اعمال این الزامات بین کشورها بطور قابل توجهی فرق دارد.

براساس مقاله کلید رونق توریستی چیست؟ باید بدانید که در 15 مارس ویتنام رسما اعلام نمود پذیرای توریستان بین المللی بوده و به همین دلیل، شرایط ورود را آسان کرد. مسافران هنگام ورود هوایی به این کشور ملزم به ارائه مدرکی مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش PCR کووید در 72 ساعت و آزمایش آنتی ژن سریع حدبیشتر 24 ساعت قبل از حرکت هستند.

کسانی که به وسیله جاده، راه آهن یا دریا وارد ویتنام می شوند نیز باید قبل از خروج آزمایش کووید را انجام دهند. البته در سفرهای هوایی مسافران بعد از ورود به کشور احتیاجی به آزمایش مجدد یا قرنطینه ندارند.

فیلیپین نیز شرایط عدم قرنطینه را برای مسافران کاملا واکسینه شده، معین می نماید و فقط از آنان می خواهد نتیجه آزمایش PCR منفی که 48 ساعت قبل از عزیمت انجام داده اند را ارائه نمایند. براساس قواعد این کشور کسانی که بطور کامل واکسینه نشده اند، باید قرنطینه شوند و آزمایش کووید را روز پنجم بعد از ورود انجام دهند.

بعلاوه اندونزی مسافران کاملا واکسینه شده را ملزم به قرنطینه در بدو ورود نمی نماید، مشروط بر اینکه نتیجه آزمایش آنها در 48 ساعت قبل از حرکت منفی باشد. با این حال این کشور همچنان به آزمایش کووید 19 اضافی هنگام ورود و پس از سه روز اقامت در مقصد احتیاج دارد.

کامبوج اعلام نمود الزام انجام آزمایش PCR منفی قبل از حرکت بعلاوه آزمایش آنتی ژن سریع کووید 19 را برای مسافران کاملا واکسینه شده، حذف خواهد نمود.

تایلند شرایط ورود مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند را کاهش داد، زیرا هیچ الزامی برای انجام آزمایش کووید 19 قبل از ورود به این کشور از اول آوریل نخواهد بود. با این حال مسافران پس از ورود به این کشور باید روز اول آزمایش PCR و آنتی ژن سریع را روز پنجم سفر انجام دهند.

سیاست ویزا کلید اصلی گشایش صنعت توریستی است، چون معافیت صدور ویزا برای مسافران بین المللی کلید ایجاد شرایط مساعد برای سفر و بهبود بخش توریستی پس از 2 سال انجماد تلقی می گردد.

واضح است که پس از یک دوره طولانی مقابله با بیماری همه گیر و باز شدن مرزها بیشتر کشورهای جنوب شرق آسیا مایل به فعالسازی مجدد فعالیت های توریستی هستند. از آنجایی که شرایط همه گیری در سطح جهانی در حال بهتر شدن است، ممکن است منتظر آینده ای روشن برای بهبود توریستی بین المللی باشیم.

منبع: همگردی

به "کلید رونق گردشگری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید رونق گردشگری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید