کرزی گفت حمله به بیمارستان کابل کار بیگانگان است

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان حمله روز سه شنبه تروریست ها به بیمارستانی در کابل را محکوم کرد و آن را توطئه بیگانگان علیه مردم افغانستان دانست.

کرزی گفت حمله به بیمارستان کابل کار بیگانگان است

به گزارش پایگاه خبری هزارستان، وی با اشاره به حمله جنایتکارانه به بیمارستان یکصد تختخوابی زنان کابل که قربانیان آن زنان و بچه ها بیمار و بیگناه و کارکنان بیمارستان بودند؛ گفت که این حمله دسیسه آشکار و واضح بیگانه ها علیه مردم افغانستان است و ریشه در هیچ یک از گروه ها و اقوام افغانستانی ندارد.

وی همچون بسیاری از شخصیت های این کشور، بار دیگر به شروع مذاکرات بین الافغان برای سرانجام جنگ قدرت در کشور و همچنین ناآرامی های داخلی تاکید نمود.

سخی داد بشردوست، نماینده مردم حوزه سیزدهم کابل و رییس شورای بهداشت در بیمارستان دشت برچی، می گوید 25 جسد در اثر حمله روز گذشته به بیمارستانی در این منطقه را که 22 جسد آن از زنان بودند، به پزشکی قانونی فرستاده اند.

این در حالی است که وزارت کشور افغانستان شمار جان باختگان این حمله را 13 تن اعلام نموده است.

این وزارتخانه دیروز از طرف های درگیر در این کشور خواست که به بی طرفی نیروها و مراکز درمانی به ویژه در این شرایط همه گیری ویروس مرگبار کرونا احترام گذاشته و با رعایت شرایط این نهادهای عام المنفعه، فرصت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی را از آن ها نگیرند؛ چون تسهیلات و نیروهای کادر بهداشتی و درمانی طبق همه معاهدات بین المللی از هرگونه تعرض و تهاجم باید مصون و محفوظ باشند.

حوالی ساعت 10:00 دیروز سه شنبه مهاجمان مسلح که ابتدا اعلام شده بود سه نفر هستند، به این بیمارستان زنان حمله نموده و تلفات جانی و خسارت اقتصادی زیادی برجای گذاشتند تا جایی که نیروهای امنیتی افغانستان بیش از 100 نفر از جمله زنان، بچه ها و سه شهروند خارجی را از این حادثه نجات دادند.

حمله مهاجمان مسلح حوالی ساعت 2:30 بعد از ظهر با کشته شدن تمامی مهاجمان سرانجام یافت.

گروه طالبان افغانستان هر گونه دست داشتن در این حادثه تروریستی را رد کرد و بعضی منابع از دست داشتن تروریست های داعش این کشور در این حادثه مرگبار خبر می دهند.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "کرزی گفت حمله به بیمارستان کابل کار بیگانگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی گفت حمله به بیمارستان کابل کار بیگانگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید