کدام خصوصیات را از پدر و کدام خصوصیات را از مادر به ارث می بریم؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، در یک نوزاد به طور معمول ویژگی های خاصی متعلق به هر دو والدین وجود دارد.

کدام خصوصیات را از پدر و کدام خصوصیات را از مادر به ارث می بریم؟

به گزارش بهداشت نیوز، علم ژنتیک می گوید بچه ها تحت تاثیر ژن های والدین قرار می گیرند. حال ژن غالب که ممکن است از سوی پدر و یا مادر باشد، مشخص کننده شرایط جسمانی و روحی فرزند است. اما چه چیزی از پدر و مادر به بچه ها منتقل می گردد؟ پاسخ این سوال در ادامه آمده است:

توانایی شما برای کاهش وزن

شاید تعجب کنید، اما یکی از ویژگی هایی که از مادر به فرزند می رسد، چاقی و لاغری است. در بدن دو نوع چربی وجود دارد که عبارتند از چربی قهوه ای خوب که باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند. در نتیجه همواره وزن ایده آل تان را حفظ می کنید. اما اگر چربی سفید بد در بدن زیاد گردد، بیماری و چاقی را در پی دارد. جالب است بدانید نوع چربی به وسیله مادر به فرزند منتقل می گردد.

هوش فرزند از مادر یا پدر؟

ویژگی دیگری که از مادر به ارث می برید، اندازه بهره هوشی و اندازه تمرکز است. طبق مطالعه ای که در JAMA Psychiatry منتشر شده است، اگر مادر شما دارای اندازه کمتری از هورمون سروتونین باشد، احتمالا بعد ها دچار اختلال بیش فعالی و یا کمبود توجه می شوید. ژن هایی که از مادر به کودک منتقل می شوند، بر فراوری سروتونین تاثیر می گذارند. از سوی دیگر عملکرد هورمون سروتونین بر توانایی تمرکز و سطح هوشی تاثیرگذار است. پس با قاطعیت می توان گفت اندازه هوش شما تحت تاثیر شرایط جسمی مادر است.

رسیدن به سن بلوغ

از دیگر صفاتی که بچه ها از والدین به ارث می برند، سن بلوغ است. بلوغ با علائمی مثل تغییرات جسمی، تغییر صدا، پریود شدن و تغییرات رفتاری در نوجوانان خود را نشان می دهد. جالب است بدانید ژنتیک هر دو والدین بر روی زمان تغییرات جسمی و سن بلوغ بچه ها تاثیر می گذارد. اگر دختران خیلی زودتر از 12 سال به سن بلوغ می رسند، می تواند به خاطر ژنی باشد که از مادرشان به ارث می برند. بعلاوه بم شدن صدا و تغییرات جسمی در پسران هم از پدر به ارث برده می گردد.

پیری زودرس یا جوان ماندن

از جمله چیز هایی که از پدر و مادر به ارث می بریم مدت زمان جوان ماندن پوست است. جالب است بدانید پیری زودرس یا جوان ماندن پوست به علت سطح سلولی به وسیله تجمع آسیب DNA میتوکندری است که از مادر به فرزند منتقل می گردد. البته عوامل محیطی مثل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، سیگار کشیدن و رژیم غذایی ناسالم هم روی میتوکندری DNA تاثیر می گذارد. اما به ارث بردن این ژن جهش یافته از مادر باعث می گردد سریع تر چین و چروک ها در صورت ظاهر گردد.

احساسات از کدام والد به ارث می رسد؟

خلق و خو هم از جمله صفاتی است که از والدین به بچه ها منتقل می گردد. مادران از بسیاری از جهات بر روی خلق و خوی بچه ها تاثیر می گذارند. در اینجا منظور ما نحوه تربیت نیست. بلکه ساختار بخشی از مغز به نام سیستم کورتیکولیمبیک که احساسات را کنترل می نماید و روی اختلالات خلقی مانند افسردگی تاثیر دارد، بیشتر از مادر به دختران منتقل می گردد. پس دختران تا حد زیادی خلق و خوی خود را از مادرشان به ارث می برند.

منبع: فرارو

به "کدام خصوصیات را از پدر و کدام خصوصیات را از مادر به ارث می بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام خصوصیات را از پدر و کدام خصوصیات را از مادر به ارث می بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید