کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان آلمانی به نهادها و شخصیت های سیاسی

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که اعتماد شهروندان آلمانی به اشخاص و نهادهای سیاسی و به ویژه صدر اعظم آلمان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان آلمانی به نهادها و شخصیت های سیاسی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از ان تی وی آلمان، نتایج نظر سنجی جدیدی نشان می دهد که اعتماد به مقامات و نهادهای سیاسی در آلمان کاهش چشمگیری داشته است. این نظر سنجی نشان می دهد که تقریبا همه نهادهای سیاسی از رئیس جمهور فدرال گرفته تا شورای شهر اعتماد خود در بین شهروندان آلمانی را از دست داده اند. این تغییر به ویژه برای صدر اعظم آلمان نسبت به سال پیش زیاد است.

این نظر سنجی نشان داد که البته در شروع سال 2022 رئیس جمهور فدرال آلمان یک بازیگر سیاسی در آلمان است که بیشتر شهروندان به آن اعتماد دارند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه فورسا و به سفارش آر تی ال و ان تی وی آلمان اجرا شده است نشان می دهد که 75 درصد شهروندان اعلام کردند اعتماد زیادی به رئیس جمهور فدرال آلمان دارند.

نهادهایی که قدرت سیاسی واقعی در آلمان را در دست داشتند با فاصله زیاد از کاهش اعتماد زیادی در بین شهروندان برخوردار شدند. بر این اساس 57 درصد شهروندان اعلام کردند که اعتماد زیادی به صدر اعظم دارند که تعداد آن ها 18 درصد کم تر از یک سال پیش و زمانی بود که هنوز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بود. در مقایسه می توان گفت که اعتماد به رئیس جمهور فدرال یک درصد و اعتماد به دولت فدرال 7 امتیاز کاهش داشته است.

این نظر سنجی بعلاوه نشان می دهد که اعتماد به سایر نهادهای فدرال ، ایالتی و شهرداری ها در آلمان هم کاهش چشمگیری داشته است. تنها اتحادیه اروپا بدون تغییر نرخ اعتماد 38 درصدی شهروندان آلمانی را به دست آورده است. بعلاوه اعتماد به احزاب سیاسی با 24 درصد به پایین ترین حد طی سال های متمادی رسیده است.

نتایج این نظر سنجی بعلاوه نشان داد که اعتماد به نهادهای سیاسی در ایالات شرقی بیشتر از ایالات غربی کاهش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان آلمانی به نهادها و شخصیت های سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان آلمانی به نهادها و شخصیت های سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید