شرط سفر به جزایر جنوبی ارائه نتیجه منفی تست کرونا است

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ایسنا/ براساس سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شرط سفر به جزایر جنوبی ارائه نتیجه منفی تست کرونا است.

شرط سفر به جزایر جنوبی ارائه نتیجه منفی تست کرونا است

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

رنگ قشم پرید

در هفته های گذشته فیلم ها و عکس هایی از حجم زیاد مسافران در قشم منتشر شد؛ مسافرانی که بدون ماسک و بدون رعایت فاصله در دره ها و سواحل جمع شده اند یا روی لندینگ کرافت و اسکه در نوبت رسیدن به جزیره هستند. مسئولان محلی می گویند بیشتر این تصاویر قدیمی است.

رسانه های محلی اواخر دی گزارش کردند بیش از 40 هزار مسافر وارد قشم شده اند، اما فرماندار قشم در واکنشی گفته که در ارائه آمارها عظیم نمایی شده و فقط 11 هزار و 940 خودرو در پنج روز وارد جزیره قشم شده که این آمار با تردد در روزهای عادی اختلافی جزیی دارد.

نصری اوج ورود به جزیره را فقط در یک روز دانسته و گفت که در همان یک روز فقط 50 درصد به ظرفیت معمول خودرو در جزیره اضافه شده و چیزی که در رسانه ها منتشر شده بسیار از واقعیت ها فاصله دارد.

او حتی استفاده نکردن 90 درصد گردشگران از ماسک را کذب دانسته و گفته بود: تعیین نیست مبنای آماری بعضی آقایان کجاست و افرادی که این آمار را به رئیس جمهور می دهند اصلا با بنادر ورودی قشم آشنایی دارند یا نه؟

این واکنش در پی انتقادهای علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا بود که رئیس جمهور هم حضور داشت؛ او با انتشار تصاویری از ازدحام جمعیت در ورودی جزیره قشم گفته بود: در یک روز شش هزار ماشین وارد جزیره قشم شد. 30 تا 40 هزار نفر همزمان وارد یک جزیره شدند و قطعا این شرایط اسفناک است. کسانی که با این بی مبالاتی چنین برنامه ریزی هایی می نمایند مسئول مرگ مردم هستند و باید مجازات شوند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت هم این سخنان را تکمیل نموده و گفته بود: هشت هزار نفر هم با لنج وارد شدند و هشت هم پرواز انجام شد. خیلی ها وقتی به جزیره رسیدند ماسک ها را برداشتند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همان روزها گفته بودند که از مسافران ورودی به جزیره قشم در بندر پهل و اسکله حقانی بندرعباس تست کرونا گرفته می گردد و افراد مشکوک و یا مثبت هم به شهر مبدا بازگردانده می شوند، اما بنابر آنچه رسانه های محلی گزارش نموده اند، چنین اقدامی انجام نشده است.

نهم بهمن مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم هم خبر می دهد که با سفر چندروزه گردشگران به قشم، درصد موارد کرونایی مثبت این منطقه سه برابر شده و بخشی از این افراد را فعالان مالی جزیره تشکیل می دهند که در تست گیری های اخیر شناسایی شده اند.

حالا فرماندار قشم که تا چند روز پیش معتقد بود در ارائه آمار مسافران عظیم نمایی شده، می گوید: بدلیل ورود گردشگران بی شمار به شهرستان قشم و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از سوی آنان شرایط آبی قشم به زرد تغییر کرد و این امر محدودیت های جدیدی به همراه دارد.

او گفته که نصب هرگونه چادر مسافرتی در مکان ها، پارک ها، کمپ های مسافرتی و سواحل قشم ممنوع بوده و نیروی انتظامی موظف است نسبت به اجرای این امر اقدام کند. مراکز تجاری و مکان های عمومی نیز موظف شده اند نسبت به نصب کیوسک ارائه ماسک و مواد ضدعفونی نماینده در ورودی ها اقدام و انتظامات این مجموعه ها از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم دوباره از اجرای طرح تشدید نظارت ها سخن گفته و اعلام نموده همه مسافران برای ورود به جزایر باید گواهی منفی تست کرونا ارائه دهند که در صورت ارائه نکردن آن باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند و با پرداخت هزینه هر تست RAPID به مبلغ 150 هزار تومان و یا پرداخت هزینه هر تست PCR به مبلغ 300هزار تومان نسبت به انجام آن ها اقدام نمایند.

این محدودیت ها به گوش ساکنان جزیره و حتی مسافران آن آشنا است؛ مساله اجرای درست این دستوالعمل ها است. وقتی این بخش ماجرا زیر سوال می رود مسافری که به پروتکل ها توجه ندارد، بیشتر تشویق می گردد. در شبکه های مجازی پیغام های زیادی در رابطه با مسدود نبودن راه های جزیره و اجرا نشدن محدودیت ها و کنترل نکردن مسافران و تست کرونا منتشر شد که چگونگی اجرای محدودیت ها و اخطارهای تازه را زیر سوال می برد و از طرفی، این پرسش را پیش می آورد که با وجود اعتراض های مکرر ستاد ملی مبارزه با کرونا و گزارش های متعدد از حجم زیاد و کنترل نشده سفرها و رعایت نشدن پروتکل ها، چرا مسئولان این جزیره توریستی هنوز راه کاری برای مدیریت سفر به اجرا نگذاشته اند یا دست کم، محدودیت هایی را که خود بارها حرفش را زده اند، به درستی اجرا نمی نمایند؟

منبع: همگردی

به "شرط سفر به جزایر جنوبی ارائه نتیجه منفی تست کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط سفر به جزایر جنوبی ارائه نتیجه منفی تست کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید